10 نكته عكاسي با موبايل قسمت آخر

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

10 نكته عكاسي با موبايل قسمت آخر

5) به هنگام شفق صبحگاهي و ساعت طلايي عكس بگيريد

چه كسي رنگ‎هاي اشباعي كه غروب و طلوع خورشيد به وجود مي‎آورند را همنشين ندارد؟ در سررسيد ساعت زرين (به ساعات اوليه پس از طلوع خورشيد و چند ساعت قبل از غروب آفتاب گفته مي‌شود) عكس‎هاي خود را بگيريد و انتظار توليد تصاويري با رنگ‎هاي غني و شفاف را داشته باشيد.

از طرفي حتي مي‎توانيد از زيبايي شفق صبحگاهي (ساعت آبي – لحظاتي پيش از طلوع خورشيد و پس از غروب خورشيد) استفاده كنيد لغايت تصاويري با رنگ‎هاي آبي فوق‎العاده زيبا بگيريد. از سوژه خويش بخواهيد در امتداد اين خط سحرانگيز افق پيمان گيرد تا يك عكس سيلوئت (silhouette) فوق‎العاده زيبا و دراماتيك ثبت شود. 

6) به شكل افقي عكس بگيريد

يك قانون خوب در عكاسي اين است كه به شيوه‎اي كه كسان عالم را مي‎بينند يعني به صورت ستاني و با ديدي وسيع، عكس بگيريد. تصاويري كه به اين حالت گرفته مي‎شوند را بهتر مي‎توان در اينستاگرام برش زد.

7) به سوژه  نزديك  شويد

آيا جزئيات ريزتر شما را به شوق مي‎آورد؟ اگر مي‎خواهيد بافت پيچيده‎اي كه كشف مي‎كنيد را از طريق عكاسي ماكرو ثبت كنيد، از قابليت زوم ديجيتال گوشي هوشمند خود استفاده نكنيد چون به ظاهر عكس شما حالت دانه ‎دانه (grainy) مي‎دهد.

به جاي آن، الي مي‎توانيد به سوژه  نزديك  شويد. مقاوم بايستيد و در نمايشگر تصوير خود روي بخشي كه مي‎خواهيد روي آن فوكوس كنيد، آهسته ضربه بزنيد. حواستان به زمان تاخير شاتر دوربينتان باشد و پس از دريافت عكس  دوربين  را بي درنگ جابه‎جا نكنيد. براي پروا بيشتر، آرنج خويش را روي يك ميز بگذاريد يا گوشي‎تان را به ديوار تكيه دهيد.

8) صحنه عكاسي‎تان را قاب‎بندي كنيد

به پيگيري قاب‎هاي طبيعي و خطوط هدايت‎گر بگرديد كه مي‎توانند به عكس‎هاي شما عمق اضافه كنند. اين كالبد ها چه در بعد مقوله و چه قبل زمينه قرار گرفته باشند رويت بيننده عكس‎هاي شما را به سمت نقطه كانوني هدايت مي‎كنند.  كيك تولد 

9) به پيگيري تقارن بگرديد

تقارن را بايد مترادف زيبايي بدانيم. چشم خويش را به نحوي تعليم دهيد كه به پيگيري ترازمندي بگردند، براي اين كار يك خط خيالي را يكراست ميان تصوير بكشيد و رسيدگي كنيد آيا دو طرف با يكديگر متقارن هستند يا نه. به تعقيب ساختمان‎ها، پل‎ها و ديگر بناهاي باشكوه معماري بگرديد كه از عقيده زيبايي عالي هستند. با قرار دادن سوژه‎تان دقيقا در وسط، پويايي و تعادل تصوير را حفظ كنيد.  

10) بهترين شرايط را براي گوشي هوشمندتان فراهم كنيد

مهم نيست چه زماني، كجا يا چطور تصميم مي‎گيريد با گوشي هوشمند خويش عكس بگيريد، دائم مطمئن شويد كه گوشي‎تان در بهترين شرايط خويش پيمان دارد.

به نكاتي مثل شارژ كامل آن دقت كنيد و مطمئن شويد لنزها تميز است، يعني هر گونه نشانه انگشت، چربي و آلودگي را منزه كنيد كه بزرگترين دشمنان كيفيت تصاوير شما محسوب مي‎شوند.

همچنين، حواستان باشد فضاي خالي به اندازه كافي روي گوشي وجود دارد الي بتوانيد تصاويري با بالاترين كيفيت شدني بگيريد. بي گمان اين خواسته شما نيست كه در حال عكاسي ناگهان متوجه شويد دوربين باتري شما در حال تمام شدن است يا جاي كافي براي ذخيره‎سازي عكس نداريد.آتليه عكاسي كودك

آماده‎سازي شرايط عكاسي و تركيب‎بندي عكس دوش به دوش هم قرار مي‎گيرند. با رعايت نكات بالا دائم حاضر خواهيد بود لحظاتي را ثبت كنيد كه در اينستاگرام با پروا فوقاني مقابل شوند و تمامي اين كارها را با گوشي موبايل قابل اعتماد خويش اتمام دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.