5 كار شگفت‎انگيزي كه مي‎توانيد با تكنيك پنينگ در عكاسي انجام دهيد قسمت سوم

پنينگ دايرهاي عازم جالب براي خلق تصاوير دايرهاي و جذاب است. از اين تكنيك ميتوان از كف جنگل براي عكاسي سايهباني از درختها يا ثبت يك تصوير متفاوت استفاده كرد كه تركيبي دايرهاي از رنگها دارد. به كارگيري اين تكنيك به ويژه هر زماني خوب كه كنتراست و نوراحسان وجود دارد، چون باعث خلق تصاويري بي همانند ميشود.

چطور اين پيشه را سپريدن دهيد: پنينگ دايرهاي شامل پيدا كردن يك نقطه كانوني وچرخاندن آهسته دوربين ميشود يعني چرخاندن آن از سمت عمودي به افقي. براي يك چرخش بي بديل در پنينگدايرهاي، در ضمن ميتوانيد زوم پنينگ را امتحان كنيد. براي اينپيشه بايد دوربين خود را در حالت فوكوس دستي قرار دهيد و لنزها را بچرخانيد، به جاياين كه اين پيشه را با دوربين انجام دهيد. اين تكنيك به جاي يك تصوير محو دايرهاي يك افكتStarburst برپايي خواهد كرد كه در آن حركت به نظر ميرسد از مركز تصوير بيرون آمده است.تم تولد كودك

5) تصاويري انتزاعي از موجها ثبت كنيد

تا حال كه سعي كرديد از تكنيك پنينگ براي ثبت عكس يك موجكاربرد كنيد؟ موجهاي پن شده ميتوانند باعث خلق تصاوير شگفتانگيز و انتزاعي با يك جذابيت هنرمندانه شوند.

چطور اين پيشه را سپريدن دهيد؟

براي شروع، بايد خودتان را در موقعيتي پيمان دهيد كهبتوانيد از يك زاويه از موجها عكاسي كنيد، به جاي اين كه در موقعيت ايستاده يا صاف اين شغل راانجام دهيد لغايت انحناي موج پيش از اين كه بشكند را ثبت كنيد. براي تنظيمات دوربين،از سرعت شاتر آهسته، معمولا در حدود 30/1 الي 2/1 ثانيه بهره‌گيري كنيد چون هرچهسرعت شاتر كمتر باشد، تصوير پاياني انتزاعيتر خواهد بود. سپس يك موج براي فوكوس روي آن را پيدا كنيد و تا زمانيكه روي ساحل پهن ميشود آن را تعقيب كنيد و پيش از اين كه روي كناره بشكند دكمه شاتر رارها كنيد. آتليه نوزاد 

اگر فرصت داشته باشيد، چه بسا بخواهيد پنينگ تعدادي پرندهدر حال پرواز را در بعد مقوله موجها امتحان كنيد كه خويش يك فرصت عالي ساير براي عكاسي است. براي ثبتعكس ها عالي، زماني كه روشنايي در بهترين شدت و حالت خويش پيمان دارد يعني معمولااوايل بامداد و شب، از موجها عكس بگيريد.

در آخر بايد بگوييم اگر ميخواهيد عكاسي خلاقانه را آزمون كنيد، چرا پنينگ را انجام نميدهيد؟ ممكن است كمي چيرگي به آن زمانببرد و بيچارگي به تمرين داشته باشد اما برخلاف چيزي كه به نظر ميرسد مشكل نيست و نسبتا آن را بايد تند يادبگيريد. در واقع با چندي كوشش مستمر خواهيد توانست روي اين تكنيك مسلط شويد و ازآن براي ثبتعكس ها هيجانانگيز و متفاوتي كاربرد كنيد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.