راهكارهاي براي خواباندن نوزاد قبل از عكاسي

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

راهكارهاي براي خواباندن نوزاد قبل از عكاسي

آن ها را با شكم سير بخوابانيد
يك نوزاد گرسنه پرخاشگر و اخموست، پس مطمئن شويد كه مدل كوچولوي شما پيش از جلسه عكاسي نوزاد به خوبي تغذيه شده باشد. به خاطر داشته باشيد كه نوزادان عاشق اين هستند كه پس از شير خوردن چرت بزنند و خوشبختانه در اين حالت به راحتي و با آغوش باز مي پذيرند كه مورد عكاسي نوزاد قرار بگيرند.

راهكارهاي براي خواباندن نوزاد قبل از عكاسي

قبل از عكاسي محيط نوزاد را گرم و مساعد كنيد
نوزادان زمانيكه هنوز متولد نشده اند، خانه ي آنها، يعني رحم مادرشان، آن ها را كاملا گرم و راحت نگه مي دارد و به اين خاطر نوزادان تا مدتي پس از تولد به خودي خود قادر به تنظيم دماي بدن خود نيستند و لازم است در هوايي مساعد قرار داشته باشند. آن ها هنگامي كه دماي آتليه نوزاد زيادي گرم يا زيادي سرد باشد، شروع به بدخلقي و ناراحتي مي كنند. اما اگر دماي آتليه نوزاد را تنظيم كرده باشيد آرام مي گيرند و تمايل پيدا مي كنند بخوابند.

باد گلوي نوزاد را بگيريد
پيش از جلسه عكاسي مطمئن شويد بادگلوي نوزاد به طور كامل گرفته شده باشد. زيرا نوزاداني كه بادگلو دارند هيچ حوصله عكاسي را ندارند.به علاوه بادگلو باعث مي شود نوزاد اخمو و بي خواب باشد درحاليكه شما هيچ خوش نداريد ستاره صحنه عكاسي نوزاد شما اخم كرده باشد.

راهكارهاي براي خواباندن نوزاد قبل از عكاسي

نوزاد را شل و راحت پوشك كنيد
پوشك كردن نوزاد فرايندي است كه معمولا به گريه ي او منتج مي شود.با شلتر و نرم تر انجام دادن اين فرايند، زندگي كردن را براي بچه تان آسانتر كنيد طوري نرم و راحت كه نهايتا نوزاد به نق نق كردن و اخم كردن نيفتد. همچنين پتو را طوري روي نوزاد بيندازيد كه آزادي كافي را براي بازي و خوابيدن داشته باشد.

بچه را تاب بدهيد
نوزاد در رحم مادر به شكل معلق و شناور در آب قرار دارد و به همين خاطر هنگامي كه آنها را آرام و يكنواخت تاب مي دهيم آرام مي شوند و به خواب مي روند. نوزاد را بين دستانتان بگيريد و به چپ و راست بجنبانيد تا كم كم چشمهايش قدرت تمركز در يك نقطه را از دست بدهند و سپس به خواب بروند.

راهكارهاي براي خواباندن نوزاد قبل از عكاسي

قنداق كردن و جنباندن
نوزادها عاشق اين هستند كه قنداق شوند و مخصوصا پاهايشان درحالت جمع شده و كيپ همديگر قرار گرفته باشد. او را در يك پتو قنداق كرده و درحاليكه پاهايشان را به هم چسبانده ايد، در آغوش بگيريد و با تكان دادن آرام بازوهاي خود او را خواب كنيد.

راهكارهاي براي خواباندن نوزاد قبل از عكاسي

والدين نوزاد را آرام و خونسرد نگه داريد
نوزادان به شدت تحت تاثير والدين خود هستند  پدر و مادر خونسرد و آرام مساوي است با نوزادي خونسرد و آرام پيش و درحين جلسه ي عكاسي نوزاد ، والدين نوزاد را براي عكاسي  كاملا مهيا كنيد. هيچ گاه آنان را مجبور نكنيد با عجله به بچه اشان غذا بدهند يا پوشكش را عوض كنند. در عوض به آنان زمان بدهيد تا آرام باشند و با حوصله فرزندشان را آماده عكاسي كنند و از اين كار لذت ببرند. اينگونه فضاي عكاسي شما طبيعي و خارج از تصنع و اجبار مي گردد.

راهكارهاي براي خواباندن نوزاد قبل از عكاسي

يك موسيقي آرام پخش كنيد
نوزاد در زمان زندگي در رحم مادر پوشيده از صداهايي ملايم و تكرارشونده بوده است. او نه تنها صداي تپيدن قلب مادرش را مي شنيده. بلكه حتا صداهاي حاصل از سوخت و ساز بدن مادر و جريان خون او را نيز مي شنيده است به همين خاطر پخش كردن يك موسيقي ملايم اغلب كمك مي كند تا نوزاد آرام شود و به خواب برود و مهياي عكاسي شود.

منبع:

ني ني بان

روش خواباندن نوزاد

دستتان را روی بدن کودک بگذارید

وقتی نوزاد را برای خواب به تختخوابش منتقل می کنید، سعی کنید دستتان را با مهربانی روی شکم، بازوها و سر کودک بگذارید تا او را آرام کنید.

بعضی اوقات فقط حضور شما کنار کودک کافی است تا حس امنیت به نوزاد منتقل شود و راحت تر بخوابد.بهترین حالت خواباندن نوزاد

زمان مناسب را انتخاب کنید

خواباندن نوزادی که بیش از حد خسته شده است تقریبا غیر ممکن است. مقرر کردن زمان خواب معین بسیار مهم است و بسیاری از متخصصین عقیده دارند بین ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۰۰ بعدازظهر بهترین زمان برای خواباندن کودکان زیر یکسال است. خوشبختانه زود خواباندن کودک به زود بیدار شدن کودک در صبح منجر نخواهید شد و بالعکس خواب مناسب شبانه باعث می شود کودک صبح ها دیرتر از خواب بیدار شود.درمان آبله مرغان کودکان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.