آموزش عكاسي پرتره احساسي كم نور با نور طبيعي قسمت دوم

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

آموزش عكاسي پرتره احساسي كم نور با نور طبيعي قسمت دوم

انواع مختلف پس گويه وجود دارد: رنگ يكدست ساده، بافت دار، منظره، و الگوهايي همانند كاغذ ديواري. يكي را برگزيدن كنيد كه با سوژه شما ناهمخواني نداشته باشد (مگر اين كه ناهمخواني هدف شما باشد)، به طوري كه سوژه پرتره، ستاره نمايش و بعد گويه تنها خودش – پس گويه – باشد.

 آتليه نوزاد

با يك بعد گويه ساده، هميشه مي توانيد در چهره ميل در پس پردازش به تصوير خود بافت اضافه كنيد و تُن ها را تغيير دهيد. تصوير زير سنجش عكس بدون بافت (سمت چپ) و  عكسي است كه يك بافت گرم به آن اضافه شده است (سمت راست).

 

اهميت نورپردازي – چيدمان نورپردازي رامبراند با نور پنجره

در بسياري از فضاها، به خصوص در خانه ها، روشنايي طبيعي با يك گوشه ۴۵ درجه از يك پنجره مي تابد، مگر اين كه شما سقف شيشه اي داشته باشيد كه در اين چهره نور از بالا مي آيد. شما بايد آن نور سقف را بپوشانيد و خودتان را به يك منبع نور كه ترجيحا از زاويه ۴۵ درجه از ساحل مي تابد، محدود كنيد. شما بايد جستار خويش را در جايي قرار دهيد كه روشنايي با اين گوشه به او تصادف كند. سوژه را خيلي كم و بيش به پنجره قرار ندهيد، چون اين پيشه چهره موضوع را بيش از كران صريح مي كند.

 

براي رسيدن به آن محيط و حالتي كه به دنبالش هستيد، فقط كافي است مقدار كمي روشنايي به جستار برسد. پيش از اين كه عكس بگيريد، به سايه هاي روي صورت و به خصوص پايين بيني نگاه كنيد. با جابجا كردن موضوع موقعيت او نسبت به روشنايي و روش قرارگيري سايه ها بر روي صورت او را تعيين كنيد.

 

از نور يك پنجره با گوشه ۴۵ درجه كه بالاتر از سر سوژه قرار دارد، سايه هاي روي صورت با يك گوشه كمي رو به زير و به سمت كنار در خلاف جهت منبع روشنايي پيمان مي گيرند. اين سايه ها احساس دلپذيري دارند و تحت عنوان نورپردازي رامبراند (Rembrandt Lighting) نيز شناخته مي شوند. لنزك: شما در «راهنماي نورپردازي پرتره: ۲۴ چيدمان ضروري نورپردازي استوديويي» با انواع چيدمان هاي نورپردازي از جمله رامبراند آشنا مي شويد.

دوربين

در چيدمان نورپردازي رامبراند، شما مي توانيد يك رفلكتور را در جهت مخالف روشنايي پيمان دهيد. هدف، بازتاب كردن كمي از نور پنجره (در آموزش ما، چراكه اين نور مي تواند از فلاش نيز باشد) بر روي صورت موضوع است، به طوري كه به جاي افت سريع و تند روشنايي به تاريكي، انتقال سايه هاي نرم تري داشته باشيد. اگر رفلكتور نداريد، مي توانيد از يك ورق سفيد يا يك تكه مقواي سفيد استفاده كنيد.

عكاسي بارداري

رفلكتورها رنگ هاي مختلفي دارند كه يك منتهي رنگ بر روي صورت جستار برپايي مي كنند، بنابراين آنها را با دقت انتخاب كنيد. براي تماشا سنجش عملكرد انواع گوناگون رفلكتورها اينجا كليك نماييد.

منبع:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.