عكاسان معروف جهان درباره‌ي اينستاگرام چه مي‌گويند قسمت 10

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

عكاسان معروف جهان درباره‌ي اينستاگرام چه مي‌گويند قسمت 10

از وقتي كه كار اينستاگرام تحت عنوان رسانه‌اي متكي بر عكس آغاز شد , پرسش‌هاي مختلفي در مورد ماهيت عكاسي در اينستاگرام و تأثيرگذاري اين روش ارتباطي بر كليت عكاسي مطرح شد . علي الخصوص بعداز آن‌كه عكاساني داراي اسم و رسم و حرفه‌اي هم با كاركرد‌هايي متعدد در آن آغاز به عمل كردند . در اين راه , پرسش‌هايي را براي تني چند از عكاسان مشهور و شناخته‌شده‌ كه در اينستاگرام هم اكانت كاربري دارا هستند , ارسال كرديم تا بينش اين عكاسان را در زمينه‌ي اينستاگرام و تاثيرات آن بر عكاسي جويا شويم . به‌دنبال , ابتدا پرسش‌هايي را بازديد مي كنيد كه به طور مشترك براي اين عكاسان پيامبر شده و بعد از آن , پاسخ‌هاي عكاسان را در‌اين بخش و بخش‌هاي پيشين , سواي ترتيب خاصي در درج اسامي , ميتوانيد بخوانيد . ( بخش نخستين و دوم و سوم ) قابل ذكر است پرسش‌ها آخرها خردادماه ۱۳۹۷ براي عكاسان نبي شده و تصاوير و داده ها حاضر مرتبط با بازه‌ي هنگامي فوق است . عكاسي 

 بادكنك آرايي

پرسش‌ها :

۱ . شايد حيث شمارا در خصوص اينستاگرام تحت عنوان رسانه‌‌اي براي به اشتراك‌گذاري عكس بدانيم؟

۲ . از نگرش شما اينستاگرام در عكاسي معاصر چه نقشي ايفا مي‌كند؟

۳ . شما براي چه مقاصدي در اينستاگرام , عكس به اشتراك مي‌گذاريد؟

۴ . درخصوص اشخاصي كه آوازه و هم‌چنين روش خويش در عكاسي را از روش به اشتراك گذاشتن تصاوير در اينستاگرام پيدا مي نمايند چه نظري داريد؟

 عكاسي بارداري 

پيتر فانچ

اكانت كاربري : peterfunch

تعداد دنبال‌كننده در اينستاگرام : ۹/۴ هزار نفر

ميانگين حدودي تعداد لايك در هر پست : ۳۰۰ لايك

 

پاسخ‌ها :

 

۱ . ديدن اين كه اينستاگرام چطور مصرف تصوير ما‌را به كلي دگرگون كرده‌ , شگفت انگيز است . چه بسا مي‌توان اين سؤال را مطرح كرد كه آيا به درجه‌ي اشباع چهره يي رسيده‌ايم يا اين كه نه؟ اينجانب كه اين‌طور تامل نمي كنم . اينستاگرام صرفا يك كدام از چند رسانه‌ي به اشتراك‌گذاري عكس است . اين رسانه‌ها صفا و آساني خويش را از دست داده‌اند و امروزه مملو‌از تبليغات شده‌اند . براين اساس فكرمي‌كنم كه آن روزهاي طلايي اينستاگرام رو به پايان است , البته احتمالا اين مورد در آتي تغيير‌و تحول نمايد .

 

۲ . اين رسانه فاصله‌ي در بين عكاس آماتور و حرفه‌اي را از در بين برده است . امروزه تمامي عكاس ميباشند و از عكاسي به كار گيري مينمايند , پس حقيقتا اينكه خودتان را عكاس بناميد اهميتي ندارد . آنچه ديدني اعتنا است , چگونگي استعمال شما از عكاسي است ; داستاني كه تعريف مي كنيد , انديشه‌هايي كه مبني بر آن ها از عكاسي استعمال مي كنيد يا اين كه مفاهيم بنيادين آثارتان . ولي با اين‌حال آيا اين‌ها مي باشند كه عكاسي معاصر را تشكيل مي‌دهند؟

 

۳ . درباره ي اينستاگرام خيلي سختگير نيستم ; يعني چيز‌هايي كه پست ميكنم , تمامي چيز اعم از خبررساني , تصاوير ديرين و تصاويري كه پيدا مي كنم را دربرگيرنده ميگردد . تا حد متعددي اينستاگرام براي اينجانب يك رسانه‌يِ ديگر است . احتمال دارد در شرايطي‌كه بيشتر بر كار در صفحه‌ي اينستاگرامم متمركز بودم , دنبال‌كنندگان بيشتري نيز داشتم و آن موقع از اينستاگرام گوناگون به كار گيري مي كردم .

 

۴ . آيا آوازه لزوماً باعث تاثيرگذاري مي‌شود؟ خير واقعاً . كانال‌ها و شيوه هاي متفاوتي براي يك تصوير موجود هست تا زنده بماند , به اشتراك نهاده شود و مجدد ايجاد شود ; بدين ترتيب اعتقاد و باور اينكه تصاوير صرفا در يك رسانه لايك‌هاي متعددي اخذ مي نمايند , در واقع يك نگرش كوته‌نظرانه در مورد رابطه چهره يي است . البته مطمئن هستم براي افرادي كه فقط از اينستاگرام تحت عنوان رسانه به كارگيري مي نمايند , ميتواند از لحاظ اقتصادي , مدلي استوار باشد . براي خودش اقتصاد كلاني است…

ريچارد سندلر

اكانت كاربري : ohstop۱۹۴۶

تعداد دنبال‌كننده در اينستاگرام : ۱۰/۴ هزار نفر

ميانگين حدودي تعداد لايك در هر پست : ۳۰۰ لايك

 

پاسخ‌ها :

۱ . مي پندارم كه اينستاگرام به دليل آساني , يك رسانه‌ي خوب براي به اشتراك گذاشتن عكس است . انتقادي نيز كه به اينستاگرام دارم اين است كه كاش اين قابليت را داشت كه بتوان با چرخاندن موبايل به طور افقي , تصوير را نيز به طور تمام ورقه و افقي روئت كرد . 

 

 

منبع:

عكاسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.