چطور با استفاده از هر دوربيني يك تصوير سراسرنما بگيريد قسمت دوم

4 ) مرحله نوردهي دوربين را معين نماييد
بخش اعظم دوربين‎هاي اشاره كن و عكس بگير امروزي به طور خودكار از تصوير نخستين پيكربندي صحيحي براي نوردهي تصوير در حيث مي‎گيرند و آن را در تصاوير بعدي محافظت مي‎كنند تا جاي ممكن تراز جزئيات بالا باشد و بتوانيد يك تصوير سراسرنما با مرحله نوردهي يكنواخت بگيريد .
ولي زمان استعمال از دوربين‎هاي حرفه‎اي با پيكربندي دستي , مي بايست از وضعيت نورسنجي دستي به كارگيري فرماييد . اما گذشته از انجام اين عمل , بايستي ميانگين پيكربندي نوردهي را براي صحنه خويش با ياري نورسنج دوربين معلوم فرمائيد . طريق انجام اين عمل به طور تحت است :
• وقتي كه در وضعيت خودكار ( Auto ) يا اين كه برنامه ( Program ) يا اين كه سبز ( گرين ) قرار داريد , در منوي دوربين شايسته ترين روش نورسنجي را ( ماتريسي , نقطه‎اي يا اين كه تمركز بر راس ) براي صحنه گزينش فرماييد . توصيه مي‎كنيم از طريق نورسنجي ماتريسي يا اين كه ارزيابي‎كننده به كار گيري فرماييد زيرا يك سري نصيب از صحنه را چك مي‎كنند تا تراز نوردهي كلي معلوم شود .
• در حالي كه دوربين خويش را به نواحي مختلفي از صحنه گرفته‎ايد چندين عكس از بخش‎هاي متفاوت صحنه بگيريد و به موقعيت نورسنجي دوربين اذن دهيد براي هر صحنه ضريب اف ( گشادگي روزنه ديافراگم ) و سرعت شاتر را سفارش دهد .
• حواستان به پيكربندي نوردهي باشد تا جلوي نوردهي بيش تر از حد نواحي روشن‎تر صحنه , مثل جزئيات عرش , را بگيريد .
• در غايت برگه مدرج روي دوربين ( dial ) را بچرخانيد تا در وضعيت به كارگيري از نورسنجي دستي قرار گيرد و پيكربندي سرعت شاتر و ضريب اف انتخابي خويش را در آن قرار دهيد تا بتوانيد عكاسي را آغاز نمائيد .
فراموش نكنيد پيكربندي مناسب تعادل سپيد خويش را قبلي از عكاسي سراسرنما گزينش فرمائيد .
5 ) ويرايش‎هاي اضطراري را روي عكس انجام دهيد
اگر با استعمال از نرم افزار دوربين يك تلفن همراه هوشمند قصد داريد عكس پانوراما بگيريد , بعيد است بتوانيد روي تصوير ويرايش‎هاي حتمي را انجام دهيد زيرا دوربين بعد از اينكه تصاوير را گرفتيد به طور خودكار آن‎ها را با نيز سرهم‎بندي مي‎كند .
ولي در شرايطي‌كه قصد داريد تراز سرهم‎بندي را بعدا با به كار گيري از يك برنامه دستكاري عكس انجام دهيد , مي‎توانيد تغييرات حتمي براي نوردهي و تصحيح هرگونه اعوجاج را نظر نمائيد تا در تراز سرهم‎بندي به مراتب كارتان ساده‎تر شود .
احتمالا در صورتيكه تصوير سراسرنماي آخري بخش‎هاي يكنواختي داشته باشد بدون چاره به تكرار اين سطح گرديد .
6 ) تصاوير خويش را به صورت يك تصوير سراسرنما سرهم‎بندي نماييد
در غايت , با استعمال از يك نرم‎افزار بازنويسي عكس عالي تصاوير خويش را سرهم‎بندي فرماييد . برنامه‎هايي نظير لايت‎روم و Camera Raw گزينه‎هايي خوب مي باشند زيرا مي‎توانند يك سري تصوير ناپخته را به صورت يك تصوير سراسرنما يا اين كه HDR مخلوط ‎كنند و آن را با جزئيات فوق‎العاده بالايي با فرمت DNG ذخيره سازند .
جزئيات تصوير آخرين را بررسي فرماييد تا وجود هرگونه دوگانگي و يكنواخت نبودن در تصوير كه از دستتان در رفته است معلوم شود و آن گاه به سطح آنگاه برگرديد و تصوير آخرين را خوبتر فرمائيد . آتليه عكاسي نوزاد
در پايان , رزولوشن را گزينش نمائيد و با اعتنا به انگيزه به كارگيري از تصوير بهينه‎سازي‎هاي حتمي را انجام دهيد .
نكاتي كه هنگام به چنگ آوردن يك عكس پانوراما بايستي به ياد داشته باشيد
1 ) از وضعيت عكاسي پانوراما به كار گيري اضطراري را ببريدآتليه بارداري
در‌صورتي‌كهدوربيني با شرايط عكاسي پانوراما داريد , از اين وضعيت به كارگيري فرماييد . وجود آن به شما ياري خواهد كرد يك‌سري تصوير بگيريد و يك تصوير پانوراما به‌وجود مي‎آورد و اين مجال را خواهيد داشت تا پاياني تصوير را بررسي نمائيد و آن را با يك نماي زنده از صحنه‎اي كه دوست داريدعكس آن را بگيريد , در يك مرحله قرار دهيد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.