چطور با استفاده از هر دوربيني يك تصوير سراسرنما بگيريد قسمت اول

تصاوير سراسرنما قسمتي از زيباترين تصاوير در دنياي عكاسي مي باشند . در ثبت آن‎ها , با تكان دادن افقي يا اين كه عمودي دوربين يكسري تصوير با نيز مخلوط مي‎شوند تا فضاي بيشتري از يك صحنه در يك فريم به صورت تصوير آخرين جا گيرد . 
در سود , بخش بيشتري از صحنه ثبت خواهد شد و به بينندگان اذن مي‎دهد عرصه ديدي با زاويه گشوده داشته باشند و به صورت واقع‎گرايانه‎تر يك مكان را ببينند . 
صحنه‎هاي مرسوم براي عكاسي پانوراما ( سراسرنما ) عبارتند از حاشيه دريا , بناهاي معماري در محيط گشوده و بسته , نماهاي شهري و خط اسمان , قله كوه‎ها و چه بسا سوژه‎هاي انساني در دورهمي‎هاي اجتماعي . آتليه عكاسي كودك
با دقت به‌اين اينكه در هر موبايل هوشمند مدرن قابليت و امكان عكاسي پانوراما موجود هست , تمامي عملا مي‎توانند با هر دوربيني يك عكس سراسرنما بگيرند و اين مسئله فرصتي در اختيار اشخاص قرار مي‎دهد تا يك تصوير پانوراماي خوب بگيرند تا مخاطبان بتوانند از ابتدا تا انتها شاهد يك تصوير باشند , با آن شگفت‎زده شوند و خويش را در آن احساس نمايند . عكاسي بارداري  
روش دريافت كردن يك عكس پانوراما 
به طور تئوري , تصاحب كردن يك عكس پانوراما نسبتا معمولي است . مكان و نمايي خوب را در ذهن داريد و صرفا كاري كه بايستي انجام دهيد ثبت يك عكس پانوراماي خوب از آن است . ولي پيشين از به چنگ آوردن عكس بايستي مطمئن گرديد روند پايين را انجام داده‎ايد : 
• عكس خويش را تركيب‎بندي فرمائيد . 
• از لنزهاي «معمولي» به كار گيري فرمائيد . 
• سه شالوده را به طور مرحله شده قرار دهيد . 
• مرحله نوردهي دوربين را معين فرمائيد . 
• ويرايش‎هاي واجب را روي عكس انجام دهيد . 
• تصاوير خويش را به صورت يك تصوير سراسرنما سرهم‎بندي فرمائيد . 
1 ) عكس خويش را تركيب‎بندي نماييد 
اولي سطح تصميم‎گيري راجع‌به ظواهر آخرين تصوير سراسرنما است . يعني مي بايست تصميم بگيريد از چه زاويه‎ و نقطه ديدي مي‎خواهيد عكس بگيريد . تنها به طور تصادفي يك نماي روءيت كرد را گزينش نكنيد ,
نواحي را كه مي‎خواهيد از يك كناره تصوير تا لبه ديگر در بر گرفته شوند را در حيث بگيريد .
همينطور , نقطه‎اي را گزينش نماييد كه از آن‎جا بتوانيد يك رويت كرد سواي مزاحمت به نواحي مناسب و متبوع خويش داشته باشيد .
كماكان مي‎توانيد از عمده ترفندها و نكات مستمر تركيب‎بندي به كار گيري نماييد , براين اساس از محك زدن تكنيك‎هاي خلاقانه‎اي نظير انباشت تركيب‎بندي يا اين كه ساب فريمينگ نترسيد .
2 ) از لنزهاي «معمولي» به كارگيري نماييد
لنزهاي «معمولي» ( نرمال ) نمايي از چيزي كه مي‎بينيد ارائه مي‎دهند و اعوجاج اطراف لبه‎هاي تصوير را كه تصوير سراسرنماي شمارا تشكيل مي‎دهند به دست كم مي‎رسانند . خوبتر است با لنزهاي معمولي تصاوير سراسرنما بگيريد , يعني لنزي گزينش نمائيد كه ارتفاع كانوني آن در بين يك لنز زاويه گشوده و تله‎فوتو باشد , همان ميزان ايده‎آل آن 35 تا 50 ميلي‎متر است .
به ياد داشته باشيد , حين عكاسي پانوراما يك‌سري تصوير گرفته خواهد شد و با يكديگر سرهم‎بندي مي‎شوند در سود لنز مي بايست عرصه ديدي با زاويه مناسب در اختيار شما قرار دهد , خير اين‌كه خويش لنز عرصه روءيت كرد خير داشته باشد .
3 ) سه‎ اساس را سطح نمائيد
هنگامي كه براي دريافت كردن تصاوير سراسرنما از سه اساس به كارگيري مي‎كنيد , مطمئن گرديد آن را به صحت سطح كرده‎ايد تا محور چرخش تماما نسبت به زمين افقي و عمودي باشد . اين داستان سبب خواهد شد وقتي كه دوربين را با سه اساس جنبش مي‎دهيد ( پن مي‎كنيد ) از واقع‎گرايانه‎ترين نما و زاويه يك صحنه را با دستكم اعوجاج ( كه مي‎تواند در حين سطح سرهم‎بندي منجر پيدايش مشكلاتي شود ) بگيريد .
در صورتي‌كه سه شالوده يا اين كه رمز سه شالوده يك مرحله حبابي داخلي دارا هستند , مي‎توانيد از آن به كارگيري نمائيد زيرا به شما امداد مي‎كند تا مطمئن گرديد دوربين شما به طور كامل سطح است . در‌صورتي‌كه چنين تجهيزاتي را نداريد , مي بايست يك مرحله حبابي مستقل بخريد كه روي سه شالوده يا اين كه دوربين‎تان نصب شود .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.