عكاسان معروف جهان درباره‌ي اينستاگرام چه مي‌گويند؟ ـ بخش سوم

هم‌چنين به خوبي از اين مسئله آگاهم كه براي برخي، اينستاگرام تنها راه براي رساندن صدايشان به جهان است. آن‌ها فرصت‌هاي خوبي كه من براي چاپ كتاب‌هاي زياد يا برگزاري نمايشگاه‌هاي فراوان داشته‌ام را ندارند. اساساً، در نگاه من اينستاگرام رسانه‌اي براي به نمايش گذاشتن و ارائه‌ي بخش اصلي آثارم نيست. براي من و بسياري از كساني كه آن‌ها را در اينستاگرام دنبال مي‌كنم، اينستاگرام رسانه‌اي براي تصاوير يادداشت‌گونه، بازي‌هاي تصويري و خاطرات تصويري ما است. در ميان اشخاصي كه در اينستاگرام دنبال مي‌كنم، عكاساني نيز هستند كه از طريق اشتراك‌گذاري عكس در اينستاگرام توانستند روش مخصوص به خود را در عكاسي پيدا كنند. اما همانطور كه گفتم، مي‌دانم كه براي خيلي از عكاسان، اينستاگرام مهم‌ترين رسانه‌اي است كه با آن مي‌توانند آثارشان را منتشر كنند و اين راهي براي من فراهم كرد تا بسياري از آثاري كه در كشور شما (ايران) در حال توليد هستند را بتوانم ببينم؛ تصاويري كه در غير اين صورت هيچ وقت شانسي براي ديدن‌شان نداشتم.
مارتا كوپر
حساب كاربري: Marthacoopergram
تعداد دنبال‌كننده در اينستاگرام: ۱۹۹ هزار نفر
ميانگين حدودي تعداد لايك در هر پست: ۲۰۰ لايك
پاسخ‌ها:
۱. اينستاگرام خيلي سرگرم‌كننده است. من گرفتن عكس و بلافاصله به اشتراك گذاشتن آن‌ را دوست دارم. به سادگي مي‌توان از اين نرم‌افزار استفاده كرد و ابزار‌هاي ويرايش عكس خوبي دارد. من خواندن نظرات درباره‌ي عكس‌ها و ديدن لايك‌ها را دوست دارم.
۲. امروزه كه محل‌هاي ارائه‌ي اندكي براي عكس‌هاي چاپ شده وجود دارد، اينستاگرام راهي براي همه، چه حرفه‌اي و چه آماتور، براي نشان دادن آثارشان به جهانيان است. اين رسانه به ما امكان مي‌دهد كه ويرايش‌كننده و منتشر‌كننده‌ي عكس‌هاي خودمان باشيم. نمي‌دانم كه براي ديگر عكاسان نيز اين‌چنين است يا نه، اما امكان به اشتراك گذاشتن عكس‌ها در اينستاگرام، انگيزه‌اي براي عكاسي بيشتر و تلاش سخت‌تر را در من ايجاد مي‌كند. بدون وجود فضاي مجازي، عكس‌هاي من بايد در آرشيو مدفون مي‌شدند.
۳. از آن‌جايي كه بسيار سفر مي‌كنم، از اينستاگرام براي اين‌كه به مردم اطلاع دهم كه كجا هستم و چه مي‌كنم، استفاده مي‌كنم. چون عكاسي از گرافيتي، هنر خياباني و هيپ هاپ موضوعات تخصصي‌اي هستند كه من را با آن‌ها مي‌شناسند و همينطور چون دنبال‌كنندگانم به اين موضوعات علاقه‌مند هستند، تصاويري در اين باره به اشتراك مي‌گذارم. گهگاه نيز عكسي كاملاً متفاوت مثلاً تصويري از گربه‌ام، مليا، را به اشتراك مي‌گذارم. من وب‌سايتي براي عكس‌هايم ندارم، بنابراين از اينستاگرام به عنوان نوعي پرتفوليو استفاده مي‌كنم. به همين دليل فقط عكس‌هاي خودم را به اشتراك مي‌گذارم و نه به طور مثال اطلاعيه‌هاي ديگران را، مگر اطلاعيه‌اي كه همراه با يكي از عكس‌هاي من باشد.
۴. اميدوارم كه آن‌ها قدرت بيشتري بيابند! عكاسي يك حرفه‌ي رقابتي و بي‌‌قانون است. با هر چيزي كه در اين حرفه به خوبي جواب دهد، مشكلي نخواهم داشت.
پي‎نوشت: عكاسي بارداري
[۱] دوربين  پولارويد تك لنزي‌اي كه تاشونده بود. اين دوربين كه نسبتا گران قيمت نيز بود، به دليل امكان بيشتر تنظيمات دستي، از دوربين‌هاي محبوب دهه‌ي ۷۰ ميلادي محسوب مي‌شد. آتليه بارداري 
[۲] تصاويري كه با دوربين‌هاي اينستامتيكِ كداك كه دوربين‌هايي ارزان قيمت بودند گرفته ميشدند. فيلم در اين دوربين‌ها به راحتي لود مي‌شود و براي دو قطع فيلم ۱۲۶ و ۱۱۰ ساخته مي‌شدند.
منبع:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.