عكاسان معروف جهان درباره‌ي اينستاگرام چه مي‌گويند؟ ـ بخش اول

پاسخ عكاسان معروف تاد هايدو، استفن شور و مارتا كوپر به پرسش‌هاي سايت عكاسي
اختصاصي سايت عكاسي – از زماني كه فعاليت اينستاگرام به عنوان رسانه‌اي متكي بر عكس آغاز شد، پرسش‌هاي مختلفي درباره‌ي ماهيت عكاسي در اينستاگرام و تأثيرگذاري اين روش ارتباطي بر كليت عكاسي مطرح شد. به ويژه پس از آن‌كه عكاساني معروف و حرفه‌اي نيز با كاركرد‌هايي متفاوت در آن شروع به فعاليت كردند. در اين راستا، پرسش‌هايي را براي تعدادي از عكاسان معروف و شناخته‌شده‌ كه در اينستاگرام نيز حساب كاربري دارند، ارسال كرديم تا ديدگاه اين عكاسان را درباره‌ي اينستاگرام و تاثيرات آن بر عكاسي جويا شويم. در ادامه، ابتدا پرسش‌هايي را مشاهده مي‌كنيد كه به صورت مشترك براي اين عكاسان فرستاده شده و پس از آن، پاسخ‌هاي عكاسان را در اين بخش و بخش‌هاي آتي، بدون ترتيب خاصي در درج اسامي، مي‌توانيد بخوانيد. لازم به ذكر است پرسش‌ها اواخر خردادماه ۱۳۹۷ براي عكاسان فرستاده شده و تصاوير و اطلاعات حاضر مربوط به بازه‌ي زماني فوق است. عكاسي كودك 
پرسش‌ها: آتليه نوزاد
۱. ممكن است نظر شما را درباره‌ي اينستاگرام به عنوان رسانه‌‌اي براي به اشتراك‌گذاري عكس بدانيم؟
۲. از ديدگاه شما اينستاگرام در عكاسي معاصر چه نقشي ايفا مي‌كند؟
۳. شما براي چه مقاصدي در اينستاگرام، عكس به اشتراك مي‌گذاريد؟
۴. درباره‌ي كساني كه شهرت و هم‌چنين راه خود در عكاسي را از طريق به اشتراك گذاشتن تصاوير در اينستاگرام پيدا مي‌كنند چه نظري داريد؟
تاد هايدو
حساب كاربري: Toddhido
تعداد دنبال‌كننده در اينستاگرام: ۶۸.۷ هزار نفر
ميانگين حدودي تعداد لايك در هر پست: ۳۰۰۰ لايك
پاسخ‌ها:
۱. ابتدا، اينستاگرام را دوست نداشتم، چون فكر مي‌كردم كه اين رسانه در واقع ماهيت اصلي عكاسي را از بين مي‌برد. از آن زمان، احساس من نسبت به اينستاگرام كمي تغيير كرده است. از موقعي كه فعاليتم را در اينستاگرام با ايجاد حساب كاربري‌ام و به اشتراك گذاشتن تصاوير اينستامتيكي [۱] كه مي‌ساختم، شروع كردم، كه اين ‌كار تقريبا مانند تغذيه كردن چيزي با دي اِن اِي خودش است، چيزي جالب شكل‌ گرفت. پس از مدتي ارزش واقعي اين رسانه را كه ايجاد ارتباط بالقوه با افراد زيادي از سراسر جهان بود را درك كردم.
۲. تا آن‌جايي كه اطلاع دارم، در درجه‌ي اول به عنوان ابزاري تبليغي از اينستاگرام استفاده مي‌كنم. هم‌چنين اينستاگرام را راهي براي ديدن آثار افرادي مي‌بينم كه در نبود اينستاگرام شانسي براي ديدن‌شان نداشتم.
۳. فهميده‌ام كه مي‌توانم با اينستاگرام،دوربين  چيز‌هايي را كه به آن‌ها علاقه‌مندم و هم‌چنين تصاوير پشت‌صحنه‌ي بيشتري از فرايند كاري‌ام را با مخاطبانم به اشتراك بگذارم. من تنها درباره‌ي رابطه‌ي خودم با اين رسانه صحبت مي‌كنم، اما معتقدم كه افرادي نيز هستند كه از آن استفاده‌اي جهت ثبت خاطرات دارند كه به نظرم به شرطي كه در آن زياده‌روي نشود (مانند وقتي كه اين‌ كار از خودشيفتگي ناشي ‌شود)، جالب است. هر چه باشد، اينستاگرام احتمالاً چيزي است كه «سلفي‌ها» را به پديده‌اي رايج تبديل كرد و جايگاهش را تا حدي بالا برده است كه امروزه به عنوان واژه‌اي در فرهنگ‌هاي لغت جديد وجود دارد. همچنين اينستاگرام اين قدرت را دارد كه جهاني را كه ما مي‌شناسيم در جهتي بهتر يا بدتر تغيير دهد.
منبع:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.