۳ روش براي جلب توجه بيشتر به سوژه قسمت اول

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

۳ روش براي جلب توجه بيشتر به سوژه قسمت اول

گنجاندن جزئيات غير ضروري در عكس هايتان، ميزان توجه به آن را كاهش مي دهد. يا توجه بيننده را از سوژه عكاسي اصلي شما منحرف مي كند. كادر را پر كنيد! اين تنها قانون تركيب بندي بود كه من وقتي كار در بخش عكاسي روزنامه را شروع كرده بودم، به آن پايبند بودم. هيچ چيزي كه به بهتر گفتن داستان كمك نمي كند را به كادر اضافه نكنيد. اگر بي اهميت و غير مرتبط است، آن را حذف كنيد. در اين مقاله، من سه مورد از روش هاي مورد علاقه ام براي جداسازي و ايزوله كردن سوژه ها را به شما آموزش مي دهم. در اين آموزش عكاسي كودك   ياد مي گيريد چگونه با ايجاد پس زمينه سياه يا سفيد و عمق ميدان كم (پس زمينه تار يا مات) تمركز را روي سوژه اصلي عكس قرار داده و آن را ايزوله كنيد. عكاسي بارداري

نكات اين آموزش عكاسي به شما كمك مي كنند، با حذف جزئيات غير ضروري تصوير، به سوژه وزن بصري بيشتري داده و آن را به نقطه كانوني عكس تبديل كرده و تركيب بندي قوي تري ايجاد نماييد.
تعادل نور

پيدا كردن يك پس زمينه تاريك هميشه لذت بخش است. هنگامي كه بر روي سوژه شما نور بيشتري نسبت به پس زمينه وجود داشته باشد، اغلب مي توانيد با دقت نوردهي كنيد تا پس زمينه بسيار تاريك يا حتي سياه شود. اين يك روش عالي براي عكس هاي روزنامه بود، زماني كه ما آنها را به صورت سياه و سفيد چاپ مي كرديم. اين تكنيك به ويژه براي پرتره ها خوب عمل مي كند.

به چشم خود ياد بدهيد كه به دنبال موقعيت هاي مناسب بگردد كه در آن مي توانيد از اين تكنيك استفاده كنيد. زماني كه بدانيد بايد به دنبال چه چيزي بگرديد، به طور ناخودآگاه اين كار را انجام مي دهيد.
[جلب توجه به سوژه عكس]

به دنبال سايه هاي بزرگ بگرديد كه در آن هيچ نوري روشن نباشد، و نور خورشيد به طور مستقيم بر آن قسمت تاثير نگذارد. در اين پرتره از يك ماهي فروش در بازار، نماي جلوي مغازه او عالي است. فضاي پشت او هيچ پنجره اي ندارد و تنها يك يا دو چراغ كم نور وجود دارد. نوري كه روي او مي تابد آفتابي است كه از ساختمان جلوي مغازه اش بازتاب مي شود. اين نور پخش شده و نرم است و بر فضاي داخلي اتاق او تاثير نمي گذارد.

تنظيم دوربين براي نوردهي صحيح صورت او انجام گرفته و به اين معني است كه فضاي داخل اتاق پشت او ناكافي نوردهي شده (underexposed) است – جزئيات سايه ها از بين رفته و سياه شده است. از نورسنجي نقطه اي (spot metering) استفاده كنيد تا نور را تنها از سوژه اصلي خود و نه از پس زمينه تاريك تر، بخوانيد. اگر نورسنج دوربين شما طوري تنظيم شده باشد كه يك خوانش از كل كادر گرفته و آن را ميانگين گيري كند، نتيجه رضايت بخشي به دست نخواهيد آورد.

منبع:

لنزك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.