۷ اشتباه رايج هنگام عكاسي از حيات وحش قسمت آخر

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

۷ اشتباه رايج هنگام عكاسي از حيات وحش قسمت آخر

من از شب قبل، با شارژ كردن باتري ها و اطمينان از اين كه كارت حافظه جاي كافي براي چندين عكس دارد، دوربينم را آماده كردم، بنابراين توانستم اين عكس را از يك آهوي كوهي كه در بين درختان ظاهر شد، بگيرم. آتليه عكاسي كودك
۵
تصاوير خارج از فوكوس
[اشتباهات عكاسي حيات وحش]

زنبورخوار سبز، پارك ملي اوداوالاوه، سريلانكا

آيا تا به حال پيش آمده كه بعد از عكاسي حيات وحش به خانه برگشته و متوجه شده باشيد كه تصاوير شما واضح و شارپ نيستند؟ اين يكي از بزرگترين معضلات گرفتن عكس هاي حيات وحش خوب است. احتمال دارد كه علت آن به درستي فوكوس نكردن بر روي سوژه باشد. بنابراين، مطمئن شويد كه درست هدف گيري كرده و دوربين را بر روي بخشي از تصوير كه مي خواهيد شارپ شود، فوكوس كنيد. عكاسي نوزاد


سوژه شما در كادر بسيار كوچك است
[اشتباهات عكاسي حيات وحش]

حيوانات وحشي وقتي انسان ها به آنها نزديك مي شوند مي ترسند، كه به اين معني است كه نزديك شدن به آنها معمولا كار سختي است. در نتيجه، ممكن است در عكس هاي حيات وحش شما مقدار بيشتري از محيط اطراف در كادر قرار گيرد، و سوژه برجسته به نظر نرسد و در پس زمينه گم شود. گاهي اوقات گرفتن يك پرتره محيطي از يك حيوان مي تواند خوب باشد، اما اغلب اوقات بايد كادر را با حيوان پر كنيد. بنابراين اگر قصد داريد مقدار بيشتري از سوژه خود را ثبت كنيد، كمي بيشتر زوم كنيد يا آموزش ببينيد «چگونه به حيوانات نزديك تر شويد».
۷
تركيب بندي خيلي خوب نيست
[اشتباهات عكاسي حيات وحش]

هورنبيل يا نوك شاخ در حال پرواز، پارك ملي ويلپاتو، سريلانكا

عكس گرفتن از حيواناتي كه به سرعت در حال حركت هستند، اغلب مي تواند به عكس هايي با تركيب بندي ضعيف منجر شود. به عنوان مثال، يك لحظه زودگذر از پرواز يا فرود يك پرنده آنقدر سريع اتفاق مي افتد كه فقط گرفتن يك عكس معمولا به قيمت قرباني شدن تركيب بندي تمام مي شود. تصاوير ممكن است به خاطر بال هاي پرنده، بخش هاي قطع شده بدن (مانند بال ها يا دم)، و ندادن فضاي كافي به سوژه، خراب شوند.

نكته عكاسي: استفاده از المان هاي طبيعي براي برجسته كردن عكس هاي حيات وحش
الف
آموزش بيشتر
[اشتباهات عكاسي حيات وحش]

آموزش و يادگيري را اينجا متوقف نكنيد. به لينك هايي كه از ابتداي مطلب تا اينجا درج كرده ايم سر بزنيد، همچنين براي كسب آموزش بيشتر نگاهي به مقاله هاي «نكات و ترفندهايي براي عكاسي حيات وحش سياه و سفيد» و «تجربه‌هاي يك حرفه‌اي در مورد تجهيزات عكاسي حيات وحش» داشته باشيد، عكس هاي حيات وحش عكاسان حرفه اي را ببينيد و الهام بگيريد و مطالب برچسب «عكاسي حيات وحش» لنزك را مرور نماييد.
ن
نتيجه گيري

اشتباهات رايجي كه احتمال دارد هنگام عكاسي از حيات وحش مرتكب شويد شامل آماده نبودن يا تحقيق نكردن، تاري حركتي، استفاده از يك ايزوي بسيار كم، تصاوير خارج از فوكوس، تركيب بندي ضعيف و كوچك بودن سوژه اصلي در كادر مي باشند.

اكنون كه متوجه شديد هنگام عكاسي از حيات وحش چه كارهايي را نبايد انجام دهيد، از اين اشتباهات اجتناب كنيد تا شانس خود را براي ثبت تصاويري كه بتوانيد به آنها افتخار كنيد، افزايش دهيد.

اكنون نوبت شماست كه با دوربين خود بيرون برويد تا از حيات وحش عكس بگيريد و تصاوير خود را در اينستاگرام با هشتگ #Lenzak با ما به اشتراك بگذاريد.
نويسنده: جرمي فلينت (Jeremy Flint)

منبع:

لنزك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.