سريع ترين دوربين فوكوس خودكار را بشناسيد قسمت اول

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

سريع ترين دوربين فوكوس خودكار را بشناسيد قسمت اول

در حال حاضر ، لقب سريع ترين دوربين فوكوس خودكار در انحصار برند سوني مي باشد . اين برند به تازگي با رونمايي از يك دوربين مجهز به سنسور 24 مگاپيكسلي ، سفت و سخت جايگاه خود را در رده نخست سريع ترين فوكوس خودكار، حفظ كرده است.

بالاخره پس از شايعات فراوان، جديدترين عضو سري a6000 ميان‌رده‌ي دوربين‌هاي بدون‌‌آينه‌ي سوني معرفي شد. در حالي‌كه بسياري از معرفي دوربيني با سنسور APS-C و قابليت‌هاي رده‌بالا و حرفه‌اي با نام a7000 و براي رقابت با بزرگان اين بخش (سنسور‌هاي كراپ) خبر مي‌دادند، سوني از محصولي مشابه با ديگر اعضاي ميان‌رده‌ي خود و البته قيمتي اقتصادي‌تر رونمايي كرد.

دوربين‌هاي سري a6000 سوني با وجود توانايي‌هاي بسيار خوب در بخش فيلمبرداري و عكاسي، به دليل قيمت بالا، فرم‌فكتور كامپكت و نبود امكانات اعمال تنظيمات دستي گسترده، چندان مورد توجه كاربران حرفه‌اي قرار نمي‌گيرند. حال سوني براي افزايش بيشتر نظر خريداران، محصول جديد خود را با قيمتي كمتر نسبت به نسل‌هاي پيشين آن به بازار عرضه خواهد كرد.


سوني در دوربين عكاسي a6400 از سنسور ۲۴.۲ مگاپيكسلي Exmor CMOS با ابعاد APS-C استفاده كرده است كه توانايي بسيار خوبي در ثبت تصاوير با جزئيات و شفافيت بالا دارد. پردازنده‌ي BIONZ X نسل پيشين سوني نيز وظيفه‌ي پردازش سيگنال‌هاي دريافت‌شده توسط سنسور را برعهده خواهد داشت. سنسور مذكور در بازه‌ي ايزو ۱۰۰ تا ۳۲۰۰۰ توانايي ثبت تصاوير و كليپ‌هاي ويديويي را دارد و البته امكان افزايش ايزو تا ۱۰۲٬۴۰۰ نيز در دسترس است.سالن تولد كودك
پردازنده‌ي سريع به‌كاررفته در a6400، به آن امكان ثبت تصاوير پياپي با نرخ ۱۱ فريم بر ثانيه و فوكوس خودكار مي‌دهد. حافظه‌ي بافر دوربين نيز امكان ثبت ۱۱۶ عكس JPEG يا ۴۶ عكس خام RAW را در اين حالت مي‌دهد. عكاسي كودك

دوربين‌هاي سوني همواره به سيستم‌هاي فوكوس خودكار پيشرفته‌اي مجهز بوده‌اند كه a6400 نيز از اين قاعده مستثني نيست. ۴۲۵ نقطه‌ي تشخيص فاز و كنتراست با پوشش بيش از ۸۴ درصد سنسور، خبر از سيستم فوكوس خودكار توانمندي در اين دوربين مي‌دهد. به ادعاي سوني، عضو جديد خانواده‌ي آلفا اين شركت تنها در ۰.۰۲ ثانيه بر سوژه فوكوس خواهد كرد تا بدين ترتيب سيستم فوكوس خودكار خود را به‌عنوان سريع‌ترين نمونه‌ي موجود در دنياي دوربين‌هاي عكاسي معرفي كند. اين دوربين هم‌چنين براي اولين بار به فناوري‌هاي فوكوس روي چشم و تعقيب سوژه به صورت آني (Real-Time) مجهز شده است. اين فناوري از الگوريتم‌هاي هوش مصنوعي براي تشخيص بهتر سوژه و تعقيب آن كمك مي‌گيرد.
منبع:

عكاسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.