چگونه تاثير برند دوربين را از هنر عكاسي مان حذف كنيم قسمت آخر

پول بيشتري بدهيد تا آش بيشتري بخوريد!

دوربين قديمي حتي اگر بالارده هم باشد، نمي‌تواند به‌اندازه‌ي نوادگان امروزي خود ايفاي نقش كند؛ چراكه دوربين‌هاي امروزي نسل‌به‌نسل در‌حال‌تغيير هستند و پيشرفت‌هاي خاصي در هر به‌روزرساني به‌همراه دارند. افزون‌براين، دوربين‌هاي DSLR به‌دليل قطعات فراوانشان، پس از چند سال استفاده‌ي متمادي دچار استهلاك و كاهش كيفيت خواهند شد.عكاسي بارداري

البته، كيفيت تصوير را نبايد با زيبايي آن اشتباه گرفت و عكس‌هاي ناموزون را بي‌دليل به پاي رده‌بالانبودن تجهيزات گذاشت. بااين‌حال، براي اموري نظير چاپ، عنصر كيفيت و شفافيت اجتناب‌ناپذير است و چاره‌اي جز خالي‌كردن حسابتان براي رسيدن به آن باقي نمي‌ماند. ازاين‌رو، بدنه‌ي دوربين را باتوجه‌به بودجه و نيازتان درباره‌ي كيفيت و امكانات تهيه كنيد و با همراه‌سازي آن با لنزي باكيفيت، از عكاسي لذت ببريد.عكاسي نوزاد
۳. پروسه پردازش تصوير
ويرايش اصولي هم بخشي از عكاسي است

ويرايش اوليه و ملايم تصوير با هدف افزايش يا كاهش تأكيد بر برخي تيرگي‌ها، روشني‌ها، رنگ‌ها و مواردي ازاين‌دست، بخشي از روند عكاسي به‌شمارمي‌رود؛ چراكه دوربين‌ها نمي‌توانند تمام منظور را در تصوير مدنظر به‌ثمر بنشانند؛ ازاين‌رو، چاره‌اي جز يادگيري اصولي قواعد مهم ويرايش تصوير نخواهيد داشت.

البته، بايد توجه كنيد همان‌طوركه پردازش صحيح نتيجه‌اي جذاب به‌دنبال‌ دارد، پردازش اشتباه نيز به ارزش كادر مناسب و ابزار عكاسي حرفه‌اي آسيب بزند.
۴.بررسي نوردهي، فوكوس، گشودگي ديافرگم و سرعت شاتر

مهم‌ترين ابزار براي ثبت كادري با تركيب‌بندي مناسب، تركيب موزوني از تنظيمات نوردهي و فوكوس صحيح و عمق‌ ميدان به مقدار كافي و نلرزيدن دوربين است. فهم اين معادلات در ابتدا به تحقيق و آموزش وابسته است؛ اما معلم اصلي شما در درك معادلات گفته‌شده تجربه و تمرين است. پس، تحقيق كنيد و همواره مشغول تمرين باشيد تا بهترين‌ها را ثبت كنيد.
۵. ديد

كدام برند قلم‌مو بود كه ونسان ون‌گوك را معروف كرد؟ طبيعتا هيچ‌كس چنين سؤال عجيبي را از شما نخواهد كرد؛ چراكه دليل شهرت ون‌گوك ايده‌هايي بود كه در ذهن داشت و اجرا كرد. دنياي عكاسي هم از اين قاعده مستثني نيست؛ همان‌طوركه انسل آدامز، يكي از مشاهير دنياي عكاسي مي‌گويد: «هيچ‌چيز بدتر از تصويري شفاف از ايده‌اي كدر نيست».


ابزارها هرگز از ديد و توانايي بصري ما مهم‌تر نيستند و دوربين و لنز ما هرچه هم گران‌قيمت باشد، نمي‌تواند تصويري بد و كسل‌كننده را به تصويري جذاب تبديل كند. بنابراين، ديد صحيح براي داشتن تصويري زيبا لازم است و ابزار فوق‌العاده در اغلب مواقع، فقط به زيباترشدن آن كمك مي‌كند.

البته، اين بخش از عكاسي سخت‌ترين بخش آن است؛ چراكه سخن از عنصري در ميان است كه نمي‌توان آن‌ را از فروشگاه آنلاين تهيه‌ كرد يا از كسي خريد. بله، طبيعتا يادگيري هم تاحدي بخشي از ماجراست؛ اما نقش اصلي داستان، خودِ شما و تجربه و تمرينتان در اين مسير است.
سخن پاياني

هر عكس باكيفيت و ماندگاري مجموعه‌اي از تمامي عوامل ياد شده است. پس، اگر دوربين مناسبي به‌همراه يك يا دو لنز شفاف و باكيفيت داريد و مسائل مهمي همچون تركيب‌بندي و پردازش را فراگرفته‌ايد، از همين حالا سفر بزرگ خود را در دنياي عكاسي آغاز كنيد و شك نداشته باشيد كه موفقيت بيخ گوش شماست
منبع:

عكاسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.