۳ راه براي كنترل ميزان نوردهي

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

۳ راه براي كنترل ميزان نوردهي

 در مطلب امروزبه شما ۳ روش براي كنترل ميزان نوردهي را خواهيم گفت. استفاده از حالت عكاسي دستي، دكمه AE-L و جبران نوردهي.
۱
استفاده از حالت عكاسي Manual ( دستي )
[كنترل ميزان نوردهي]

در هر يك از حالت هاي تشخيص خودكار نوردهي، دوربين نوردهي را براي هر عكس به صورت خودكار تغيير مي دهد.

اما خيلي شرايط وجود دارد، مانند عكاسي در استديو، كه مي دانيد شرايط نوري تغيير نمي كند و نمي خواهيد كه دوربين با هر عكس تنظيمات را تغيير دهد و مزاحم كار شما شود.

اگر نوردهي مناسب براي عكس را مي دانيد، مي توانيد از حالت M دوربين استفاده كنيد. با اين كار مي توانيد سريعتر عمل كنيد و دوربين مزاحم كار شما نمي شود.
۲
استفاده از دكمه AE-L
[كنترل ميزان نوردهي]

گاهي اوقات مي توانيد با نورسنجي در كادري خاص، و سپس تغيير دادن كادر به آن شكل كه مي خواهيد عكس بگيريد و سرعت عكاسي را بالا ببريد. دكمه AE-L در پشت دوربين براي همين قرار داده شده.
آتليه بارداري شرق تهران
براي گرفتن عكس ضد نور در زمان طلوع خورشيد، مي توانيد دوربين را رو به آسمان بگيريد، دكمه AE-L/AF-L را فشار دهيد و نگه داريد تا نوردهي بر روي آسمان انجام شود و سپس با تغيير دادن كادر آنطور كه مي خواهيد عكس بگيريد. با اين كار وقتي عكس مي گيريد نوردهي بر اساس آسمان انجام شده، بدون توجه به كادري كه براي عكاسي انتخاب كرده ايد.عكاسي نوزاد در خانه
۳
استفاده از قابليت جبران نوردهي – EV Compensation
[كنترل ميزان نوردهي]

نورسنج دوربين ها با نور هاي بازتاب شده از سوژه به سمت دوربين كار مي كنند، و بعضي سطوح نور بيشتري از خود بازتاب مي دهند. اما دوربين، فرض را بر اين مي گيرد كه همه چيز مانند يك سطح خاكستري رنگ نور را بازتاب مي دهد.

اين بدين معناست كه شما بايد براي عكاسي از سوژه هاي روشن جبران نوردهي را بالا ببريد و براي عكاسي از سوژه هاي تاريك تر جبران نوردهي را پايين بياوريد تا در عكس نور طبيعي اي داشته باشيد.

منبع:

لنزك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.