آيا عكاسي از خورشيدگرفتگي به دوربين صدمه مي زند ؟

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

آيا عكاسي از خورشيدگرفتگي به دوربين صدمه مي زند ؟

همانطور نگاه كردن به خورشيد گرفتگي مي تواند صدمات جبران ناپذيري به عدسي حيرت انگيز چشم انسان وارد كند ، تجربه ثابت كرده است كه با لنز هاي دوربين هم شوخي ندارد و در چشم برهم زدني آنها خراب و گاها غيرقابل استفاده مي كند . آتليه نوزاد
هنگام وقوع خورشيد گرفتگي تمام رسانه هاي خبري در مورد آسيب هاي جدي ناشي از نگاه كردن به اين واقعه هشدار مي دهند اما در بين تمام اين هشدار ها ، برخي از عكاسان آماتور كه اطلاعات كافي در اين مورد ندارند ، بدون كمك فيلتر هاي لنز ، اقدام به عكاسي از اين معجزه ي طبيعي مي نمايند .
شايد برايتان جالب باشد اگر بدانيد نگاه كردن به خورشيد گرفتگي حتي از پشت لنز دوربين ، بازهم چشم هايتان را مورد هدف آسيب قرار مي دهد . پس قطعا لنز را هم خراب مي كند . عكاسي كودك
اكثر عكاسات با تجربه و حرفه اي از آسيب عكاسي بدون فيلتر از خورشيد گرفتگي اطلاع دارند و با تجهيزات كامل براي به تصوير كشيدن اين هنرنمايي طبيعت راهي كوه و صحرا مي شوند .

به زبان ساده ،در صورت عدم استفاده از فيلترهاي خورشيدي عكاسي به منظور ثبت اين رويداد، دوربينتان براي هميشه از سرويس‌دهي به شما مرخص خواهد شد كه اين امر اجتناب ناپذير است .


 
يعني عكاسي از خورشيد گرفتگي بدون حضور فيلتر مخصوص ، سنسور دوربين شما را ذوب مي‌كند!
يكي از كارمندان وب سايت Every Photo Store چند روز پيش از تجربه ذوب شدن اجزاي دروني دوربين و پخش شدن بوي پلاستيك سوخته اش در اثر عكاسي از خورشيد گرفتگي خبر داد !او گفته است لنز عظيم‌الجثه كانن ۴۰۰mm f/2.8 IS II را به يك دوربين DSLR وصل كرده و سرعت شاتر را بر روي ۶ ثانيه تنظيم كرده است . درست در همين لحظه نور ناشي از خورشيدگرفتگي اجزاي دروني دوربين را طوري ذوب كرد كه بوي پلاستيك سوخته اش به مشام رسيد !
اما حواستان باشد قبل از خريد فيلتر مخصوص تحقيقات لازم را به عمل آوريد تا فيلتر لنز داراي استاندارد هاي لازم باشد تا در وهله اول سلامت چشم شما را تضمين كند و د قدم بعدي امينت تجهيزات گران قيمت عكاسي تان را .
كدام قسمت هاي دوربين بيشتر آسيب مي‌بيند؟
تجربه اي در مورد اين مسئله تا اين لحظه در دسترس است نشان مي دهد بخشي از لنزهاي ۲۰ميلي متري با f/1.7 در دوربين پاناسونيك كه داراي تيغه هاي ديافراگم هستند، وقتي مقابل خورشيد گرفتگي قرار گرفتند به وسيله خورشيد ذوب شدند.
شاتر و سنسور دوربين Canon 7D Mark II نيز هر دو در اثر گرما سوخته اند.
مورد بعدي آينه دوربين Nikon D500 مي باشد كه ذوب شده و آسيب از لنزهاي دوربين Canon EF 600mm f/4L IS II به تيغه هاي ديافراگم آن انتقال شده و به طور كامل آسيب ديده است .

شركت Lens rentals هميشه به مشتريانش خود هشدار مي دهد كه براي مراقبت از اجزاي لنز دوربين و سنسورش به انتهاي لنز، فيلتر خورشيدي استاندارد متصل كنند.
منبع:

عكاسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.