آموزش جامع نكات عكاسي از كودكان و نوزادان قسمت اول

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

آموزش جامع نكات عكاسي از كودكان و نوزادان قسمت اول

در اين آموزش آنچه نياز داريد در مورد عكاسي كودك و نوزاد بدانيد را مطرح كرده است. از تجهيزات عكاسي مورد استفاده و توضيح تك تك آن ها گرفته تا نورپردازي، مباني و نكات عكاسي و ژست در عكاسي كودك و نوزاد.
عكاسي از كودكان يكي از لذت بخش ترين و پر هياهوترين انواع عكاسي است. اين نوع از عكاسي از اين جهت متفاوت و شايد كمي سخت باشد كه پر از اتفاقات پيش بيني نشده است. نياز به مهارت و سرعت عمل دارد و از آن مهمتر نيازمند شناخت عميقتري از دنياي كودكان است.عكاسي نوزاد در خانه
حال با توجه به اين كليات به نكاتي كه ممكن است در عكاسي از كودكان براي شما نيز مفيد باشد مي پردازيم.
شما براي عكاسي از كودكان به همه يا بخشي از تجهيزات زير نياز داريد.   عكاسي نوزاد

تجهيزات مورد استفاده در عكاسي كودك

    دوربين
    نورسنج
    لنز
    رفلكتور
    فلاش
    شكل دهنده هاي نور
    سه پايه
    اكسسوار تزييني

عكاسي از كودكان]
دوربين

شما دو نوع انتخاب داريد:

عكاسي با موبايل يا دوربين هاي خانگي

عكاسي با دوربين هاي اس ال آر يا پيشرفته تر

در مورد اول تقريبا موضوع مشخص است و عكاسي از كودكان محدود به تنظيماتي است كه موبايل يا دوربين شما به شما تحميل مي كند. البته در اين موارد شما از اپليكيشن هاي مخصوص عكاسي كودك يا امكانات «فان» افزونه هاي موبايل هم مي توانيد استفاده كنيد. استفاده از تم هايي مثل برف و باران يا انعكاس يا چيز هاي آماتوري كه ممكن است در كار نهايي به ما كمك كند.
در مورد دوم موضوع پيچيده تر است. شما يك دوربين فول فريم يا يك دوربين هاف فريم نياز داريد كه تا نود درصد ساختاري شبيه به هم دارند. شما از بازه ي وسيعي از ديافراگم، سرعت شاتر و ايزو در اختيار داريد كه هر كدام به شما امكان تصميم گيري دقيق تري را مي دهد.
اهميت ديافراگم، سرعت شاتر و ايزو در عكاسي كودك: چنانچه مي دانيم ديافراگم بر دو موضوع تاثير مي گذارد.
الف: ميزان ورودي نور

ب: عمق ميدان

اهميت اين بحث در فهم اين موضوع نهفته است كه اگر قصد داريد با بهره گيري از ديافراگم باز (ضريب اف هاي كوچك تر) پس زمينه را محو و كم اثر كنيد بايد از سوژه در حالت ثابت عكاسي كنيد. تحرك سوژه ممكن است به خارج شدن او از محدوده فوكوس منجر گردد. (به دليل عمق ميدان كم سوژه از محدوده فوكوس خارج مي شود).
 حالا اگر از ديافراگم بسته تر استفاده مي كنيم بايد بدانيم كه سرعت شاتر آهسته تري كه براي جبران ديافراگم بسته تر استفاده مي كنيم ممكن است باعث محوي (كشيدگي سوژه هنگام حركت گردد) پس شايد كمي افزايش ايزو بتواند كمكي به انتخاب سرعت شاتر مناسب تر كند. همچنين مي توانيد از محيط پر نورتر يا نور جبراني مثل فلاش يا پرژكتور استفاده كنيد.
نكته: بايد بدانيم كه افزايش ايزو باعث ايجاد نويز در تصوير و كاهش شارپنس آن خواهد شد. البته رفتار نويزي دوربين ها نسبت به افزايش ايزو متفاوت است. شناخت مناسبي نسبت به ميزان نويز و امكان رفع آن در فتوشاپ يا لايت روم به دست آوريد.
نكته: عبارت «گرين» (Grain) يا دانه دانه معادل كلمه ي نويز است.

منبع:

لنزك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.