آتليه عكاسي قسمت دوم

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

آتليه عكاسي قسمت دوم

اين روزها والدين به دنبال اين هستند تا با انتخاب يك آتليه تخصصي كودك، شرايط عكاسي اختصاصي و قابل قبولي را براي فرزند خود به وجود آورند تا از لحظات كودكي كه هر لحظه در حال رشد است عكس‎هايي بگيرند و در آينده از ديدن آن‎ها لذت ببرند.
در عكاسي كودك رفتار عكاس تاثير زيادي مي‎گذارد. آتليه‎اي موفق عمل مي‎كند كه افرادي را استخدام كند كه به كودك امر و نهي نكنند و او را عصباني نسازند. يك عكاس حرفه‎اي كودك از كوچكترين فرصت استفاده مي‎كند و در حين ژست‎هاي طبيعي كودك از او عكس مي‎گيرد و قطعا اگر تجهيزات مناسبي براي عكاسي و دكوراسيون مخصوص به آن فراهم شده است عكس بهتري گرفته مي‎شود.سالن تولد كودك

كاركنان آتليه همگي بايد رفتاري خوش و صبوري از خود نشان دهند تا موقعيت‎هاي ناب عكاسي به وجود آيد.

بايد توجه داشت طبيعت كودكان باعث مي‎شود عكس‎برداري در فضاي باز را به فضاي بسته آتليه كودك ترجيح دهند. علت آن روشنايي فضا و نور محيط است. در نتيجه يك آتليه كودك حرفه‎اي با فراهم‎سازي فضايي روشن و دلباز و نوردهي مناسب شرايط مناسبي را فراهم مي‎كند.عكاسي كودك
از پيش‎نيازهاي عكاسي كودك استفاده از اسباب‎بازي، عروسك يا بالشت‎هايي با طرح‎هاي متفاوت و نرم است و قرار دادن كودك در بين آن‎ها سوژه جالبي به وجود مي‎آورد و يقينا يك آتليه حرفه‎اي تمامي اين نكات را مد نظر قرار مي‎دهد.
در كنار مهارت عكاس در عكاسي و تجهيزات آتليه در فراهم‎سازي پس‎زمينه، دكور و سيستم‎هاي گرمايشي و سرمايشي بايد به مرحله بعد از پردازش عكس هم اشاره كنيم كه مهارت كاركنان يك آتليه كودك خوب در كار با نرم‎افزارهاي ويرايش عكس مانند فوتوشاپ است.
تخصص كار با فوتوشاپ يا ساير نرم‎افزارهاي مربوطه باعث مي‎شود عكس به يادماندني‎تري از كودك شما ثبت شود. خلاقيت آتليه كودك باعث مي‎شود به عنوان مثال اگر كودك شما به آتش‎نشاني علاقه دارد علاوه بر اين كه به هنگام عكاسي لباس آتش‎نشان به تن او مي‎كنند در مرحله ويرايش در كنار عكس لوازم ماشين آتش‎نشاني را نيز قرار مي‎دهند تا عكس جذاب‎تري به وجود آيد. علاوه بر اين بعضي از ايده‎هاي عكاسي از كودك مسلتزم برخورداري از دانش بالايي از كار با نرم‎افزارهايي مانند فوتوشاپ است.
والدين پيش از مراجعه به آتليه كودك بايد چندين نكته را به خاطر بسپارند از جمله:
•    اگر كودك شما به لباس خاصي علاقه دارد حتما در زمان آمدن به آتليه آن را به همراه خود داشته باشند.
•    برخي از كودكان وابستگي عاطفي خاصي نسبت به اسباب‎بازي‎هاي خود دارند و با ديدن آن‎ها به يك نوع حس امن عاطفي مي‎رسند. سعي كنيد در زمان مراجعه براي عكاسي آن‎ها را به همراه آوريد تا كودك شما احساس امنيت بيشتري كند.
•    براي جلوگيري از خستگي كودك، حتما پيش از مراجعه حضوري تلفني وقت بگيريد تا مجبور به معطل شدن به مدت طولاني در سالن انتظار نشويد.
يك آتليه عكاسي كودك خوب شرايط لازم را دارد تا براي عكاسي از كودك شما با هماهنگي‎هاي قبلي در مراسم و جشن‎هاي شما شركت كند و طراحي‎ها و دكوراسيون‎هاي مخصوصي را براي آن فراهم كند. خود محيط آتليه انواع دكوراسيون‎هاي مختلف براي مناسبت‎هاي گوناگون مانند عيد نوروز، تولد، جشن دندان، چهارشنبه سوري و حتي كريمس را دارد. شرايط نورپردازي و طراحي فضا به شكلي است كه عكس‎ها با بهترين كيفيت ثبت شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.