تفاوت عكاسي صنعتي و تبليغاتي قسمت آخر

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

تفاوت عكاسي صنعتي و تبليغاتي قسمت آخر

سايه‎ها حجم به وجود مي‎آورند
نكته: براي يك عكاسي پرتره تاثيرگذار از «نورپردازي هاليوودي» استفاده كنيد. يك منبع نوري را در بالاي سوژه و اندكي متمايل به يك طرف آن با زاويه‎‎اي رو به پايين قرار دهيد، ولي شدت آن به قدري نباشد كه سايه بيني از روي لب بالايي فراتر برود.
8)    سايه‎ها حجم به وجود مي‎آورند
عكاسان به اين شيوه سه‎بعدي بودن را به عكس اضافه مي‎كنند يعني حس ديدن تصوير يك سوژه در فضا نه بر روي يك سطح تخت و صاف.
مجدد بايد بگوييم، نورپردازي از طرفين، بالا و در نتيجه ايجاد سايه‎هاي طولاني‎تر و عميق‎تر يك حس حجم به وجود مي‎آورد. عكاسان اشياء بي‎جان، محصول و منظره از نورپردازي زاويه‎اي به همين دليل استفاده مي‎كنند.
از نور پشتي مي‎توان به عنوان يك منبع نوري بسيار پخش شده استفاده كرد
نكته:
براي عكاسي پرتره يا نيم‎رخ تركيب‎بندي‎هايي را امتحان كنيد كه منبع نوري را در بر گيرد. نورسنج شما ممكن است به چالش كشانده شود بنابراين از تكنيك براكتينگ براي نورپردازي استفاده كنيد.
9)    از نور پشتي مي‎توان به عنوان يك منبع نوري بسيار پخش شده استفاده كرد.
سوژه‎هاي بسيار كمي كاملا نورپشتي دارند و خود سوژه كاملا تاريك هستند. از ديوار روبروي فردي كه به يك پنجره روشن پشت كرده است، نور روي او بازتاب خواهد شد. روي فردي كه بيرون پشت به آفتاب ايستاده است، نور از سوي ديگر نقاط آسمان بر او منعكس مي‎شود. در هر صورت، شما بايد براي نوردهي را بالا ببريد تا نوري كه به سوژه مي‎رسد را ثبت كنيد و اين نور از جزئيات بافت و ابعاد چهره كم خواهد كرد. آتليه عكاسي
نور رنگ دارد، حتي زماني كه «سفيد» به نظر مي‎رسد

نكته: تصاوير منظره در روزي كه آسمان صاف است مي‎توانند به ويژه در سايه‎ها بسيار آبي باشند. تعادل رنگ دوربين خود را در حالت ابري قرار دهيد كه براي ايجاد يك درخشش طلايي‎تر نقش يك فيلتر گرم‎كننده رنگ را ايفا مي‎كند. آتليه نوزاد

10) نور رنگ دارد، حتي زماني كه «سفيد» به نظر مي‎رسد.
اين قضيه دماي رنگ ناميده مي‎شود. البته مغز و چشم انسان در تنظيم و تصحيح برداشت هاي محيطي انسان بسيار ماهرانه عمل مي‎كنند تا ما به سختي متوجه اين قضيه شويم. اما سنسورهاي ديجيتالي و نگاتيو، ممكن است كالر كست‎ها را كه چشم آن‎ها را نديده است، ثبت كنند.
رنگ نور خورشيد در اواخر بعد از ظهر و اوايل صبح گرم است، در حالي كه سايه‎ها در محيط باز در اواسط روز مي‎توانند متمايل به رنگ‎هاي آبي و سرد باشند. لامپ‎هاي تنگستني نور بسيار زردي توليد مي‎كنند و هر سطحي كه آن نور به آن مي‎رسد مي‎تواند رنگ آن را تشديد كند.
در دوربين‎هاي ديجيتال، شما مي‎توانيد با كنترل تعادل سفيد كالركست‎هاي تصوير خود را خنثي كنيد يا آن‎ها را تقويت كنيد، به عنوان مثال رنگ تصوير منظره يا پرتره خود را گرم‎تر كنيد. در دوربين هاي نگاتيوي براي اعمال تنظيمات، يا بايد نگاتيوي متناسب با شرايط عكاسي انتخاب كرد و يا اينكه از فيلتر هاي سردكننده يا گرم‎كننده استفاده شود .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.