تفاوت عكاسي صنعتي و تبليغاتي قسمت اول

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

تفاوت عكاسي صنعتي و تبليغاتي قسمت اول

1)     تقويت نور نقش پراكننده‎كننده را دارد.
يك منبع نوري ملايم را به سمت يك سطح گسترده و مات مانند ديوار، سقف يا رفلكتور مات بگيريد تا نه تنها باعث انعكاس نور شود بلكه آن را روي يك سطح وسيع‎تر پخش كند. آتليه كودك
اما اگر از يك رفلكتور براق استفاده كنيد، نور به دنبال تقويت نسبتا محدود باقي خواهد ماند. آينه مثال بارز يك رفلكتور براق است كه نور را متمركز مي‎كند.
هرچه منبع نوري دورتر است، نور كمتر و سوژه تاريك‎تر مي‎شودسالن تولد كودك

نكته: فلاش دوربين خود را در حالت پرتره فضاي باز و در حالت روز بسيار روشن تنظيم كنيد. در اين حالت، قسمت‎هاي سايه چهره سوژه شما را روشن خواهد كرد ولي بدون تاثير روي نورپردازي پس‎زمينه، آن را تيره و كم نور باقي مي‎گذارد.

2)     هرچه منبع نوري دورتر است، نور كمتر و سوژه تاريك‎تر مي‎شود.
براساس يك قانون به نسبت توان دوم مسافتي كه از منبع نور دور شده‎ايد، از حجم نور كاسته مي‎شود. ممكن است پيچيده به نظر برسد، ولي اينطور نيست. به عنوان مثال اگر سوژه را دو برابر از منبع نور دور كنيد، تنها يك چهارم نور به سوژه تابانده مي‎شود.
به عبارت ديگر، نور زماني كه از آن دور مي‎شويد تاريك‎تر مي‎شود، اگر قصد داريد منبع نوري خود يا سوژه خود را براي تغيير كيفيت نور جابه‎جا كنيد بايد اين قضيه را به ياد داشته باشيد.
علاوه بر اين توجه كنيد تقويت نور با يك رفلكتور براق كه نور را متمركز مي‎كند از روشنايي نهايي مي‎كاهد.
از انحراف نور مي‎توان براي تغيير روابط استفاده كرد
نكته: اگر سوژه شما توسط نوري كه از پنجره به داخل مي‎آيد روشن شده است، شخص را نزديك به پنجره نگه داريد تا روشنايي از ديوار پس زمينه منحرف و پشت سوژه تيره شود. اما اگر مي‎خواهيد ديوار را روشن كنيد، فرد را به آن نزديك‎تر و از پنجره دورتر كنيد.
3)     از انحراف نور مي‎توان براي تغيير روابط بين نور روي سوژه و پس‎زمينه‎تان استفاده كرد.
اگر يك منبع نوري را نزديك به سوژه خود قرار دهيد، انحراف نور از سوژه به پس‎زمينه تشديد خواهد شد. منبع نوري را از سوژه خود دورتر كنيد و پس‎زمينه نسبتا روشن‎تر خواهد شد.
همين قاعده در مورد روشن‎سازي نيم‎رخ نيز صدق پيدا مي‎كند يعني نزديكي منبع نوري به نيم‎رخ سوژه شما، انحراف نور را در امتداد قاب شديدتر خواهد كرد، انگاري منبع نور دور است.
نورپردازي از جلو جزئيات بافت سوژه را كاهش مي‎دهد.
نكته: براي حفظ جزئيات پرز و پشم حيوان خانگي خود، منبع نوري را تا حدي در طرف آن قرار دهيد تا جلوي آن.
4)     نورپردازي از جلو جزئيات بافت سوژه را كاهش مي‎دهد، نورپردازي از طرفين، بالا يا زير جزئيات را افزايش مي‎دهد.
يك عكاس پرتره ممكن است خواسته باشد منبع نور را نزديك به محور لنزها نگه دارد تا چين و چروك صورت را حذف كند و از سوي ديگر يك عكاسي منظره ممكن است براي تاكيد بر بافت سنگ‎ها، شن و پوشش گياهي به صورت جانبي نورپردازي كند. به طور كلي، هرچه زاويه‎اي كه از آن نور به سوژه تابانده مي‎شود بازتر است، بافت به نمايش گذاشته شده بيشتر مي‎شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.