عكاسي با نوردهي طولاني قسمت آخر

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

عكاسي با نوردهي طولاني قسمت آخر

10 حقيقت مهمي كه بايد در مورد نورپردازي در عكاسي بدانيد
به همراه نكاتي كه مي‎توانيد از آن‎ها در عكاسي استفاده كنيد.
يك منبع نور گسترده
توصيه: سوژه پرتره را نزديك به يك پنجره پر نور و بزرگ قرار دهيد كه نور مستقيم خورشيد را دريافت نمي‎كند. در نتيجه يك سافت‎باكس مجاني به وجود آورده‎ايد و نيازي به تجهيزات استوديويي و دوربين پيشرفته نيست.
1)    هرچه منبع نوري گسترده‎تر است، نور ملايم‎تر (نرم‎تر) مي‎شود.برگزاري مراسم جشن تولد
هرچه منبع نوري محدودتر است، نور سخت‎تر است. يك منبع نوري گسترده سايه‎ها را كم مي‎كند، كنتراست و بافت را كاهش مي‎دهد. عكاسي كودك

يك منبع نوري محدود دقيقا عملكردي متفاوت دارد. علت اين است كه با يك منبع نوري گسترده، شعاع‎هاي نور از جهت‎هاي متعددي به سوژه تابانده مي‎شوند و در نتيجه سطح سايه‎ها را پر مي‎كنند و صحنه را حتي بيشتر روشن مي‎كنند. 

هرچه منبع نور دورتر باشد، نور سخت‎تر است
نكته: زمان عكاسي از افراد داخل محيط بسته با منابع نوري موجود، منبع نوري را به آن‎ها نزديك كنيد يا آن‎ها را در مجاورت منبع نوري قرار دهيد.
2)    هرچه منبع نوري نزديك‎تر باشد، نور ملايم‎تر است.
هرچه منبع نور دورتر باشد، نور سخت‎تر است. دليل اين قضيه اين است كه هرچه منبع نوري را نزديك‎تر كنيد براي سوژه شما منبع نوري گسترده است و به دنبال دور كردن منبع نوري آن را محدودتر مي‎كنيد.
خورشيد را در نظر بگيريد كه 109 برابر قطر بزرگتري از زمين دارد، در نتيجه منبع نوري واقعا گسترده‎اي است! اما با توجه به فاصله 93 ميليون مايلي با ما، بخش بسيار كوچكتري از آسمان را اشغال مي‎كند و بنابراين نور زماني كه مستقيم به سوژه مي‎خورد بسيار سخت است.
ديفيوژن نور را پخش مي‎كند
نكته: از موادي مانند پلاستيك شفاف يا الياف سفيد مي‎توان براي پراكنده كردن يك منبع نوري سخت استفاده كرد. مي‎توانيد يك پراكنده‎كننده (ديفيوژر) در جلوي يك منبع نوري مصنوعي مانند پروژكتور قرار دهيد. يا اگر خورشيد بيرون است از يك خيمه نور يا پارچه سفيد براي ملايم‎سازي نوري كه به سوژه مي‎رسد استفاده كنيد.
3)    ديفيوژن نور را پخش مي‎كند، الزاما باعث مي‎شود منبع نوري گسترده‎تر و بنابراين نرم‎تر شود.
زماني كه ابرها در جلوي خورشيد قرار مي‎گيرند، سايه‎ها كمتر از اجسام نوري متمايز مي‎شوند. مه را به اين تركيب اضافه كنيد تا سايه‎ها ناپديد شوند. سايه‎ها، آسمان‎هاي ابري و مه نقش پراكنده‎كننده را دارند يعني چيزي كه نور را در جهات مختلفي پخش مي‎كند. در روزهاي ابري يا زماني كه مه ديده مي‎شود، كل آسمان به يك منبع نوري بسيار گسترده يا يك سافت‎ باكس طبيعي تبديل مي‎شود.
تقويت نور نقش پراكنده‎كننده را دارد
نكته: قطعه بزرگي از يك فويل آلومينيومي را مچاله كنيد، سپس آن را دوباره باز و صاف كنيد و دور يك مقوا بكشيد. با اين كار يك رفلكتور ساخته‎ايد كه در عين پخش و ملايم‎سازي نسبي نور به درخشاني اجسام نيز كمك مي‎كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.