تفاوت عكاسي صنعتي و تبليغاتي قسمت اول

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

تفاوت عكاسي صنعتي و تبليغاتي قسمت اول

ما در مقالات قبلي به صورت كامل عكاسي صنعتي را براي شما توضيح داديم. با اين وجود بسياري از افراد آن را با عكاسي تبليغاتي اشتباه مي‎گيرند.
هم عكاسي تبليغاتي و هم صنعتي انواع تخصصي و مهمي از عكاسي هستند كه بايد به دست عكاسان با تجربه و ماهر انجام شوند. گرچه اين دو تفاوت‎‏هايي با هم دارند. خيلي راحت امكان اشتباه گرفتن آن‎ها وجود دارد، چون هر دو به بازاريابي يك چيزي مي‎پردازند ولي در واقع بسيار متفاوت با هم هستند.
در اين مقاله با ما همراه باشيد تا به تفاوت بين عكاسي صنعتي و تبليغاتي پي ببريد.
دقيقا چه تفاوتي بين عكاسي صنعتي و تبليغاتي وجود دارد؟
عكاسي صنعتي چيست
عكاسي صنعتي، نوعي عكاسي است كه به كالاي خاصي كه قصد فروش آن را داريد، توجه مي‎كند. شما مي‎توانيد عكاسي صنعتي را شبيه به يك "تصوير استوك" بدانيد كه در زمان جستجو براي يك كالاي خاص در محيط آنلاين ديده‎ايد. هدف عكاسي صنعتي به سادگي به تصوير كشيدن ماهيت يك محصول به بهترين شكل ممكن است. مصرف‎ كننده محصولي كه مي‎خواهد بخرد را مي‎شناسد، حال زمان آن فرا رسيده است كه او قانع به خريد اين محصول خاص شود و اين كار توسط عكاسي صنعتي و نشان دادن جلوه‎هاي زيباي اين محصول به او صورت مي‎گيرد.سالن تولد كودك
عكاسي صنعتي بر جزئيات فني سوژه، به عنوان مثال محصولات، ساختمان‎ها، مواد غذايي و غيره توجه دارد. قصد اصلي آن نشان دادن واضح ويژگي‎هاي سوژه براي به نمايش گذاشتن نحوه استفاده از آن است.عكاسي نوزاد

هدف اول آن به نمايش گذاشتن سوژه در محيط آنلاين يا تبلغيات چاپي براي اهداف تجاري است. فروشندگان اغلب اوقات از تصاوير صنعتي به عنوان تكه‎هاي اطلاعاتي استفاده مي‎كنند تا مشتريان بالقوه بابت آن راغب به خريد شوند. پس‎زمينه و نورپردازي بايد خنثي باشد و نبايد حواس بينندگان را از سوژه اصلي دور كند. در نتيجه، اكثر سايت‎هاي فروشگاهي آنلاين نياز به پس‎زمينه‎هايي به رنگ سفيد دارند.

نكات عكاسي صنعتي:
•    در عكاسي صنعتي، شما به بهترين تجهيزات ممكن نياز داريد از جمله لنزهاي زاويه باز، زوم مناسب، سه‎پايه، نورپردازي با كيفيت براي نشان دادن جزئيات و فيلترهاي ضروري.
•    هم‎چنين ممكن است از يك برنامه ديجيتالي با كيفيت براي ويرايش عكس استفاده كنيد تا هرگونه نقص احتمالي برطرف شود. در عكاسي صنعتي مهم است كه به ياد داشته باشيد همه چيز در مورد محصول است.
•    نورپردازي، پس زمينه و طراحي صحنه همه بايد به شكلي صورت گيرد كه توجه به محصول را افزايش دهد و حواس مشتري را از آن پرت نكند.
عكاسي تبليغاتي چيست
عكاسي تبليغاتي پر زرق و برق‎‌تر است. نوعي از عكاسي كه البته خود زيرشاخه عكاسي صنعتي به شمار مي‎رود و به احتمال زياد در چندين صفحه از يك مجله شاهد استفاده از آن بوده‎ايد. تصاوير تبليغاتي بيشتر در مورد به تصوير كشيدن يك ايده يا يك احساس هستند. به نسبت عكاسي صنعتي جنبه تبليغاتي اين نوع عكاسي به مراتب بيشتر است. در عكاسي صنعتي، شما در حال عكاسي يك محصول هستيد و مي‎گوييد "بفرماييد!" اما به عنوان يك عكاس تبليغاتي، شما با آن‎كه هنوز در حال فروش يك محصول يا خدمات هستيد، ولي از تصوير خود براي بيان يك داستان استفاده مي‎كنيد تا خدمات يا كالاي شما جذابيت بيشتري داشته باشد. شما با گفتن چيزي كه محصول به نمايش مي‎گذارد انگيزه خريد را در افراد به وجود مي‎آوريد، تا اين‎كه محصول را به بهترين شكل ممكن به تصوير بكشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.