ما در مقالات قبلي به صورت كامل عكاسي صنعتي را براي شما توضيح داديم. با اين وجود بسياري از افراد آن را با عكاسي تبليغاتي اشتباه ميگيرند.
هم عكاسي تبليغاتي و هم صنعتي انواع تخصصي و مهمي از عكاسي هستند كه بايد به دست عكاسان با تجربه و ماهر انجام شوند. گرچه اين دو تفاوتهايي با هم دارند. خيلي راحت امكان اشتباه گرفتن آنها وجود دارد، چون هر دو به بازاريابي يك چيزي ميپردازند ولي در واقع بسيار متفاوت با هم هستند.
در اين مقاله با ما همراه باشيد تا به تفاوت بين عكاسي صنعتي و تبليغاتي پي ببريد.
دقيقا چه تفاوتي بين عكاسي صنعتي و تبليغاتي وجود دارد؟
عكاسي صنعتي چيست
عكاسي صنعتي، نوعي عكاسي است كه به كالاي خاصي كه قصد فروش آن را داريد، توجه ميكند. شما ميتوانيد عكاسي صنعتي را شبيه به يك "تصوير استوك" بدانيد كه در زمان جستجو براي يك كالاي خاص در محيط آنلاين ديدهايد. هدف عكاسي صنعتي به سادگي به تصوير كشيدن ماهيت يك محصول به بهترين شكل ممكن است. مصرف كننده محصولي كه ميخواهد بخرد را ميشناسد، حال زمان آن فرا رسيده است كه او قانع به خريد اين محصول خاص شود و اين كار توسط عكاسي صنعتي و نشان دادن جلوههاي زيباي اين محصول به او صورت ميگيرد.سالن تولد كودك
عكاسي صنعتي بر جزئيات فني سوژه، به عنوان مثال محصولات، ساختمانها، مواد غذايي و غيره توجه دارد. قصد اصلي آن نشان دادن واضح ويژگيهاي سوژه براي به نمايش گذاشتن نحوه استفاده از آن است.عكاسي نوزاد
هدف اول آن به نمايش گذاشتن سوژه در محيط آنلاين يا تبلغيات چاپي براي اهداف تجاري است. فروشندگان اغلب اوقات از تصاوير صنعتي به عنوان تكههاي اطلاعاتي استفاده ميكنند تا مشتريان بالقوه بابت آن راغب به خريد شوند. پسزمينه و نورپردازي بايد خنثي باشد و نبايد حواس بينندگان را از سوژه اصلي دور كند. در نتيجه، اكثر سايتهاي فروشگاهي آنلاين نياز به پسزمينههايي به رنگ سفيد دارند.
نكات عكاسي صنعتي:
• در عكاسي صنعتي، شما به بهترين تجهيزات ممكن نياز داريد از جمله لنزهاي زاويه باز، زوم مناسب، سهپايه، نورپردازي با كيفيت براي نشان دادن جزئيات و فيلترهاي ضروري.
• همچنين ممكن است از يك برنامه ديجيتالي با كيفيت براي ويرايش عكس استفاده كنيد تا هرگونه نقص احتمالي برطرف شود. در عكاسي صنعتي مهم است كه به ياد داشته باشيد همه چيز در مورد محصول است.
• نورپردازي، پس زمينه و طراحي صحنه همه بايد به شكلي صورت گيرد كه توجه به محصول را افزايش دهد و حواس مشتري را از آن پرت نكند.
عكاسي تبليغاتي چيست
عكاسي تبليغاتي پر زرق و برقتر است. نوعي از عكاسي كه البته خود زيرشاخه عكاسي صنعتي به شمار ميرود و به احتمال زياد در چندين صفحه از يك مجله شاهد استفاده از آن بودهايد. تصاوير تبليغاتي بيشتر در مورد به تصوير كشيدن يك ايده يا يك احساس هستند. به نسبت عكاسي صنعتي جنبه تبليغاتي اين نوع عكاسي به مراتب بيشتر است. در عكاسي صنعتي، شما در حال عكاسي يك محصول هستيد و ميگوييد "بفرماييد!" اما به عنوان يك عكاس تبليغاتي، شما با آنكه هنوز در حال فروش يك محصول يا خدمات هستيد، ولي از تصوير خود براي بيان يك داستان استفاده ميكنيد تا خدمات يا كالاي شما جذابيت بيشتري داشته باشد. شما با گفتن چيزي كه محصول به نمايش ميگذارد انگيزه خريد را در افراد به وجود ميآوريد، تا اينكه محصول را به بهترين شكل ممكن به تصوير بكشيد.
- یکشنبه ۲۳ دی ۹۷ | ۲۲:۲۱ ۱۲ بازديد
- ۰ نظر