امروزه تاثير عكاسي در افزايش فروش غيرقابل انكار است. بارها در مقالات قبلي تاثير حوزههاي مختلف عكاسي را بر جلب توجه مشتري، ترغيب او به خريد و نتيجهاي كه بر روي افزايش فروش دارد را توضيح دادهايم. يكي ديگر از شاخههاي عكاسي كه باعث موفقيت يك شركت ميشود و در افزايش فروش محصولات آن نقش دارد عكاسي تبليغاتي است.
تبليغات پر زرق و برقي كه در مورد ماشينهاي ورزشي و كيفهاي دستي در مجلات مشاهده ميكنيد توسط عكاساني گرفته شدهاند كه در حرفه خود بهترين هستند. افرادي كه ذهنهاي فوقالعاده خلاق و سالها تجربه دارد. اما، هر كسب و كاري نياز به تبليغات دارد و محصولات و خدمات خود را بازاريابي كند، بنابراين حتي اگر در آغاز حرفه عكاسي هستيد و ميخواهيد به حوزه تبليغات وارد شويد، فرصتهايي هنوز براي شما نيز وجود دارد. بودجه شما براي خريد تجهيزات ممكن است كم و تصاوير نهايي با باشكوه بودن فاصله داشته باشند ولي اگر بتوانيد تصاويري بگيريد كه مشتري را متقاعد به خريد كنند، پاي خود را بر روي اولين پله نردبان موفقيت گذاشتهايد.
اگر ميخواهيد در جهان پرهياهوي عكاسي تبليغاتي موفق شويد، ابتدا بايد دقيقا با معناي آن آشنا شويد و آن را از عكاسي محصول و عكاسي تجاري جدا كنيد. ابتدا ما نگاهي به مفهوم عكاسي تبليغاتي مياندازيم و سپس مزاياي عكاسي در افزايش فروش را براي شما بيان ميكنيم.
يك تصوير تبليغاتي خوب چه ويژگي دارد؟ عكاسي نوزاد
توجه كنيد زمان گرفتن عكس براي يك تبليغ، سوژه عكس شما محصول نيست بلكه مزايايي است كه مشتري به دنبال مالكيت آن محصول به دست خواهد آورد. اكثر عكسهاي تبليغاتي طبيعتا محصولي را به نمايش ميگذارند كه فروخته ميشوند ولي فروش آنها قطعي نيست. علاوه بر اين، عكسهاي تبليغاتي يقينا محدود به تصاوير ثابت و تصويرهاي گروهي نميشوند، شما ميتوانيد تصاوير را در هر مقياسي بگيريد از تصاوير پانوراميك (سراسرنما) مناظر مختلف براي يك آژانس مسافرتي گرفته تا دانه يك قهوه يا مژهاي كه با ريمل پوشانده شده است. بنابراين حتي در زمينه عكاسي تبليغاتي، عكاسان حرفهاي بايد به حوزهاي توجه كنند كه در آن تخصص كافي دارند. عكاسي كودك
براي موفقيت در عكاسي تبليغاتي كه طبعا به دنبال آن افزايش فروش ميآيد، عكاس بايد به شكلي خدمات را سفارشي شده در عكس نشان دهد كه با نيازهاي منحصر به فرد مشتري هماهنگي داشته باشد. نبايد فراموش كنيد كه هيچ محصول يا كمپين بازاريابي مشابه نيست. يك عكاس تبليغاتي بايد عكس را به نحوي ثبت كند كه روياي مشتري براي آن پروژه را ترسيم كند.
نكات و تكنيكهاي مربوط به يك عكس تبليغاتي خوب
• ريزترين جزئيات را با مشتري در ميان بگذاريد. ممكن است آنها راهنماييهاي لازمي در خصوص عكس در اختيار شما بگذارند اما اگر در هر حوزهاي شك دارند يا شفاف صحبت نميكنند، سوال را فراموش نكنيد.
• مطمئن شويد كه از مخاطب هدف تبليغات و مزايايي كه مشتري بايد به دنبال فروش به آن دست پيدا كند، آگاه هستيد.
• به تبليغات رقباي مشتري خود نگاه كنيد و تفاوت بين آنها را مشخص كنيد يعني در تبليغات خود چه پيشنهاد فروش منحصر به فردي ارائه ميدهند.
• تصوير خود را طوري بگيريد كه حداكثر تاثير را بگذارد، پيام بصري كه با تصوير رسانده ميشود را كاملا نشان دهيد.
• متني كه بايد در تبليغ استفاده شود را از مشتري خود بپرسيد. تصوير و متن بايستي با هم هماهنگي داشته باشند نه تضاد.
• به بهترين شكل ممكن با تكنيكهايي كه بلديد عكس نهايي را جذاب كنيد. محصول درون عكس بايستي در چشم مخاطب جذاب به نظر رسد.
• نسبت به نوآوريهاي فني و گرايشهاي مدرني كه در دنياي تبليغات وجود دارد باخبر شويد. بدترين كاري كه ميتوانيد انجام دهيد ارائه تصويري است كه قديمي به نظر ميرسد.
• زماني كه ميخواهيد عكس بگيريد، مطمئن شويد كه تجهيزات لازم براي اين كار را داريد و در محيط مناسبي ميخواهيد عكاسي كنيد، تبليغات به بالاترين سطح كيفيت فني هر شكلي از عكاسي نياز دارد.
• اطلاعات خود را در خصوص عكاسي تبليغاتي افزايش دهيد تا عكس كاملي بگيريد، در عكاسي تبليغاتي مهمترين چيز يك عكس كامل است.
- پنجشنبه ۲۰ دی ۹۷ | ۱۸:۵۸ ۹ بازديد
- ۰ نظر