چرا بايد براي عكاسي تبليغاتي سرمايهگذاري كنيم؟
مصرفكنندگان ذهني بصري دارند. براي موفقيت در بازار امروز، شركتها بايد در دستيابي به طبيعت بصري افراد موفق عمل كنند. نه تنها اين، بلكه مصرفكنندگان نيز روز به روز بيشتر به مسائل بصري رو ميآورند. بازاريابان با تاثيرگذاري بر ذهن يك مخاطب تنها چندين ميلي ثانيه فاصله دارند. تنها تصاوير و پيامهايي كه موفق به متمايز بودن از سايرين ميشوند ميتوانند به طور كامل توجه مصرفكننده را جلب كنند. مصرفكنندگان روزانه با تبليغات بمباران ميشوند به نحوي كه آمار نشان داده است:
• 40 سال قبل مصرفكنندگان روزانه تقريبا در معرض 500 تبليغ قرار ميگرفتند
• امروزه اين عدد تقريبا 10 هزار تبليغ در يك روز است.
چه تعداد از اين ده هزار تصوير آنقدر قوي تاثير خود را ميگذارند كه در ذهن مصرفكنندگان جا گيرند؟ چه تعداد از آنها توجه او را به اندازه كافي طولاني جلب ميكنند تا به خواندن محتوياتي كه در ادامه آمده است، ترغيب شود؟ مهارت يك عكاس تبليغاتي اينجا خودنمايي ميكند يعني گرفتن تصويري كه بتواند اين مقدار توجه را به دست آورد.
تحقيقات اخير در خصوص عكاسي تبليغاتي از اين گفته پشتيباني ميكند. اگر در رابطه با قدرت تصاوير در تبليغات شك داريد، سري به آمار و نتايج تحقيقات ميزنيم:
• مقالاتي كه داراي تصاوير مرتبط با محتواي خود هستند به نسبت مقالات بدون تصوير 94 درصد بيشتر ديده ميشوند.
• كنفرانسهاي مطبوعاتي با ارائه تصاوير به نسبت كنفرانسهاي فاقد تصوير 15 درصد در محيط آنلاين بيشتر ديده ميشوند. عكاسي بارداري
• 60 درصد مصرفكنندگان در محيط آنلاين ميگويند ترجيح ميدهند از شركتهابي خريد كنند كه در ليست محصولات خود يك تصوير را قرار دادهاند.
• بيشتر از دو سوم خريداران سايتهاي فروش الكترونيكي گزارش ميدهند كه تصوير يك محصول بخش مهم تصميمات آنها براي خريد به شمار ميرود.
مشخصا، احتمال خريد در مشترياني كه جزئيات يك محصول را در عكس ميبينند، بيشتر است. به معناي ديگر شركتها نياز به عكسهاي با كيفيت و خوب دارد. براي اين منظور نياز به يك عكاسي تبليغاتي خوب است. با استفاده از تخصص كامل چنين فردي در نورپردازي، گرفتن عكس از زواياي صحيح، تكنيكهاي عكاسي و تبليغاتي، او به شركت اجازه ميدهد به اهداف خود در كمپين تبليغاتي كه به راه انداخته است برسد و در نتيجه ميزان فروش نيز بالا ميرود. يك عكس خوب پيام محصولات يك شركت را به گوش مخاطب ميرساند و او را تشويق به خريد ميكند. آتليه بارداري
حال، چه اتفاق ميافتد زماني كه تصوير به اشتراك گذاشته شده با مصرفكنندگان كيفيت ضعيفي دارد؟ به سادگي باعث پيامرساني اشتباه شركت ميشود. شركتها بايد تصاوير خود را طوري به نمايش بگذارند كه به شكل مثبتي در ذهن مصرفكننده بماند. بازاريابان ميخواهند بهترين جنبههاي برند تبليغاتي خود را نشان دهند، اما استفاده از تصاوير بد بدترين جنبههاي آنها را به نمايش ميگذارد. براي رساندن پيامهاي صحيح به بين عموم مردم استفاده از تصاوير با كيفيت و حرفهاي الزامي است. با استفاده از تخصص يك عكاس در زمينه عكاسي تبليغاتي، شركتها ميتوانند در بهترين پرتوي ممكن خدمات و محصولات خود را به نمايش بگذارند.
- سه شنبه ۱۸ دی ۹۷ | ۱۸:۳۷ ۱۲ بازديد
- ۰ نظر