معرفي و نقد دوربين ضد آب كداك Kodak PlaySport ZX3

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

معرفي و نقد دوربين ضد آب كداك Kodak PlaySport ZX3

براي شما كاربران عزيز قصد داريم تا يكي از محصولات كمپاني Kodak را كه يكي از  توليد كنندگان در عرصه دوربين عكاسي و فيلم برداري است را نقد و بررسي كنيم كه اميدواريم مورد توجه شما قرار بگيرد. (دوربين ضد آب كداك Kodak PlaySport ZX3)عكاسي كودك
در ابتدا بايد بگوييم از لحاظ ظاهري،دوربين فيلم‌برداري  Kodak PlaySport ZX3 كاملا آشناست و از فرم و ظاهر معمولي و سنتي برخور دار مي باشد. اين دوربين زيبا همانند ديگر رقباي خود به شكل يك تلفن همراه ساخته شده كه كنترل‌هاي آن در قسمت پشتي و نمايشگر ۲ اينچي اش در بالاي آن‌ها قرار گرفته است. بدنه از پلاستيك براق ولي نرم ساخته شده و به نظر نمي‌رسد كه در افتادن‌هاي معمولي آسيبي ببيند.  آتليه بارداري
بهتر است يادآوري كنيم دوربين فيلم‌برداري  Kodak PlaySport ZX3 يك دوربين ضد آب مي باشد و بنابراين جاي تعجب ندارد كه شاهد درب‌هاي كاملا مهر و موم شده بر روي پورت‌ها، باتري و شيار كارت حافظه‌ي SD هستيم. نكته‌ي جالب درباره‌ي موادي كه اين دوربين از آن‌ها ساخته شده اين است كه تنها چند ثانيه پس از آن كه دوربين را در آب فرو كرديد و در آورديد گويي كاملا خشك شده است و اين امر بسيار خوب مي باشد چرا كه پس از آن دوباره به راحتي به دست شما مي‌چسبد و ليز نخواهد بود. خاصيت ضد آب آن تا ۳ متر مي‌باشد كه قادر هستيد دست كم از آن براي شنا كردن در نواحي كم عمق و فيلم برداري استفاده نماييد.در ادامه سعي خواهيم كرد بررسي كوتاهي بر روي اين دوربين زيبا داشته باشيم.
گفتنيست دوربين فيلم‌برداري  Kodak PlaySport ZX3مشابه  بعضي ديگر از رقباي اخير،  هم مجهز به سنسور تصوير نسبتا بزرگ ۱/۲٫۵ اينچي CMOS مي‌باشد و رزولوشن ۵ مگا پيكسل را ارائه مي‌دهد. ويديو مي‌تواند با رزولوشن ۱۰۸۰p Full HD ضبط گردد ولي رزولوشن‌هاي پايين‌تر ۷۲۰p HD و WVGA نيز موجود مي‌باشد. همه‌ي اين‌ها با سرعت ۳۰ فريم بر ثانيه ضبط مي‌شوند ولي در ۷۲۰p HD سرعت ۶۰ فريم بر ثانيه نيز مهيا مي‌باشد. ويديوها با كامپرشن H.264 ضبط مي‌گردد و در فرمت Quick time MOV ذخيره مي‌گردند. سرعت ديتا نيز در بهترين كيفيت تنها كمي از ۱۳ مگابيت بر ثانيه كمتر است كه براي دوربين فيلم برداري در اين رده كاملا قابل قبول مي باشد. صدا نيز فقط در حالت مونو و كامپرشن AAC LC ذخيره مي‌گردد.
نوع كارت حافظه كداك Kodak PlaySport ZX3
دوربين فيلم‌برداري  Kodak PlaySport ZX3  از كارت حافظه‌ي SD تا سقف ۳۲ گيگابايت پشتيباني مي‌كند كه براي ذخيره‌ي ۵٫۵ ساعت فيلم در بهترين كيفيت كافي مي باشد.
    قابل ذكر است دوربين فيلم‌برداري  Kodak PlaySport ZX3 با توجه به سنسور تصوير بزرگي كه دارد، در شرايط نوري خوب،به نسبت تصاوير با كيفيتي را ارائه مي‌دهد.

هرچند كه حتي در اين هنگام نيز دانه دانگي و كاسته شدن از جزئيات مشاهده مي‌گردد. در شرايط نوري ضعيف نيز خوشبختانه كيفيت رنگ‌ها خيلي خوب حفظ مي‌گردد.  با اين حال اين دوربين جالب نمي‌تواند با بهترين‌هايي چون Sony Bloggie Touch و JVC PICSIO GC-FM2 رقابت نمايد.

در ادامه بايد بگوييم دوربين فيلم‌برداري  Kodak PlaySport ZX3قابليت  زوم ديجيتال ۴ برابر را داراست و فوكوس لنز آن نيز ثابت مي‌باشد به صورتي كه همواره مي‌تواند بر روي سوژه‌هايي از ۱ متر تا بينهايت فوكوس كند. بنابراين همه‌ي سوژه‌ها به جز سوژه‌هاي نزديك شارپ ثبت مي‌شوند. در ضمن هيچ گونه مود ماكرو نيز وجود ندارد. سيستم لرزش گير نيز وجود دارد كه تا حدودي مي‌تواند لرزش دست شما را جبران نمايد ولي از نوع الكترونيكي مي‌باشد كه به اندازه‌ي نوع اپتيكال تاثير گذار نيست. امكان كنترل نور دهي هم وجود دارد كه البته تا سه مرحله بيشتر نمي‌تواند صورت گيرد و قادر هستيد آن را بر روي مود Auto قرار دهيد. امكان كنترل قدرت ميكروفون و تشخيص چهره نيز تعبيه شده است. تشخيص چهره به خوبي مي‌تواند چهره‌ي افراد را تشخيص دهد و نور دهي را بر اساس چهره‌ي آن‌ها تنظيم نمايد.
لاف بسياري از رقبا، پلاگ USB دوربين فيلم‌برداري  Kodak PlaySport ZX3 از نوع داخلي نمي باشد و در عوض يك كابل USB با آن همراه شده است. همچنين با آن و در يك CD نرم افزار ArcSoft Media Impression for Kodak نيز ديده مي‌شود.
اين نرم افزار قابليت‌هاي زيادي دارد و به وسيله‌ي آن مي‌تواند كمي به ويرايش ويديوها، تركيب آن‌ها و حتي زيرنويس و دوبله‌ي آن‌ها بپردازيد. همچنين اگر شما قصد داريد كه ويديوها را به صورت مستقيم بر روي تلويزيون ديجيتال مشاهده كنيد مي‌توانيد از پورت mini HDMI بهره ببريد.
به هر ترتيب در پايان بايد بگوييم كه هرچند Kodak PlaySport Zx3 جايزه‌ي خاصي را در هيچ كدام از زمينه‌ها كسب نمي‌كند، ولي به عنوان يك دوربين فيلم برداري بسيار كوچك و ارزان قيمت، قابليت ضبط ويديويي ۱۰۸۰p Full HD و ضد آب بودن تا عمق ۳ متري را ارائه مي‌دهد كه عالي است. در نتيجه شما اگر به دنبال يك دوربين فيلم برداري با اين مشخصات مي باشيد دوربين فيلم‌برداري  Kodak PlaySport ZX3 گزينه‌ي مناسبي مي باشد.
قابليت هاي دوريين فيلم برداري ضد آب كداك Kodak PlaySport ZX3
    نوع دوربين : كارت حافظه اي Memory Card – ذخيره سازي بر روي كارت حافظه
    مشخصات حسگر و تصوير: حسگر CMOS با دقت ۵ مگاپيكسل
    كيفيت فيلمبرداري: كيفيت Full HD با فرمت H.264 (MOV), AAC LC
    نوع و مشخصات لنز: ۵٫۵۴ ميليمتر – لرزشگير تصوير لرزشگير الكترونيك (Electronic Image Stabilization)
    نوع صفحه نمايش: صفحه نمايش ۲٫۴ اينچ
    نوع ورودي و خروجي ها: خروجي HDMI – خروجي USB – خروجي تلويزيون
    ساير قابليت هايKodak PlaySport ZX3  : – پشتيباني از كارت حافظه SD – حافظه داخلي ۱۲۸ مگابايت – ميكروفون داخلي – بلندگوي داخلي

منبع:

عكاسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.