۱۰ نكته و حقه براي گرفتن عكس هاي پرتره بهتر

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

۱۰ نكته و حقه براي گرفتن عكس هاي پرتره بهتر

 قطعا پرتره يك شاخه بزرگ در عكاسي است. حرفه اي شدن در اين شاخه اصلا كار ساده اي نيست و به تكنيك، خلاقيت و ايجاد رابطه خوب با مدل احتياج دارد. از كجا شروع كنيد؟ با در اين مطلب ۱۰ نكته مهم و آموزنده براي شما آماده كرده ايم كه مي توانيد با استفاده از اين نكات عكاسي بارداري در آتليه بارداري خود را در اين شاخه شروع كنيد.
۱
از نور طبيعي استفاده كنيد


وقتي بحث رنگ، تضاد نوري و غلظت رنگي به ميان بيايد استفاده از نور طبيعي خيلي مناسب تر است. مخصوصا در زمان عكاسي با دوربين موبايل. از نوري كه از پنجره يا لاي در مي آيد استفاده كنيد، از نور ملايمي كه در بعد از ظهر وجود دارد استفاده كنيد و با استفاده از رفلكتور نور را كنترل كنيد و با آن بازي كنيد.
۲
پس زمينه اي با جزئيات كم پيدا كنيد
[عكاسي پرتره]

حواستان به پس زمينه باشد. پس زمينه شما نبايد زياد جلب توجه كند و يا تركيب بندي عكس شما را بر هم بزند. سعي كنيد قبل از شروع عكاسي تصوري از پس زمينه در ذهن خود داشته باشيد تا بتوانيد هنگام عكاسي بهتر عمل كنيد و پس زمينه بهتري داشته باشيد.
۳
با فضاي اطراف مدل بازي كنيد
[عكاسي پرتره]

كمي در اطراف مدل خود فضا بگذاريد. اين كار باعث مي شود پرتره شما ظاهر جذاب تري داشته باشد و به چشمان بيننده فضايي براي استراحت مي دهد.
۴
مدل خود را راحت بگذاريد و اجازه دهيد حركت داشته باشد
[عكاسي پرتره]

موقعيتي راحت و طبيعي با مدل داشته باشيد. اگر مدل شما احساس راحتي ندارد به او چيزي دهيد تا با آن سرگرم باشد. هميشه با او صحبت كنيد، راحت باشيد و بگذاريد كمي زمان بگذرد تا شرايط بهتر شود.
۵
از قانون يك سوم اضافه كنيد
[عكاسي پرتره]

به كمك دو خط فرضي عمودي و افقي كادر را از هر طرف به سه قسمت مساوي تقسيم كنيد. سعي كنيد سوژه را بر روي يكي از اين خطوط قرار دهيد. شما مي توانيد براي گردش چشم بيننده در كادر سوژه اي ديگر را در سمت مقابل سوژه روي يكي از اين خطوط يا نقاط برخورد آن ها قرار دهيد.
۶
بر روي چشم فوكوس كنيد
[عكاسي پرتره]

بينندگان عكس هاي شما به صورت غريزي به دنبال چشمان مدل مي گردند. سعي كنيد در عكس چشم مدل واضح و در فوكوس كامل باشد. جزئيات ديگر صورت مي توانند كم تر به چشم بيايند و يا حتي تحت تاثير عمق ميدان كم، محو باشند.
۷
اما سوژه را مجبور نكنيد به دوربين نگاه كند
[عكاسي پرتره]

اگر سوژه شما عادت دارد به سمتي غير از لنز دوربين شما نگاه كند، با اين شيوه كار كنيد. نه تنها مشكلي پيش نمي آيد بلكه به اين صورت مي توانيد پرتره هاي بسيار زيبايي بگيريد.
۸
در كادربندي خلاقيت به خرج دهيد
[عكاسي پرتره]

بديهي است كه قسمت قابل توجه يك پرتره صورت يك شخص است. سعي كنيد به طرز قرار گرفتن سوژه دقت كنيد. همچنين مي توانيد از آينه هم در عكس استفاده كنيد. در تركيب بندي اين عكس ها خلاقيت داشته باشيد تا بتوانيد پرتره هايي به ياد ماندني بگيريد.
۹
با نور و سايه بازي كنيد
[عكاسي پرتره]

با روشن كردن قسمت هاي خاصي از سوژه به عكس هيجان بيشتري بدهيد. بدين منظور ابتدا با سبك كياروسكورو بيشتر آشنا شويد. كياروسكورو اسم سبكي از هنر است كه در طول دوران رنسانس بسيار محبوب شد. همانطور كه منشأ اسم نشان مي دهد، اين يك روش نقاشي است كه گوياي حس تابيدن يك نور بسيار جهت دار (هدايت شده) بر روي سوژه است.
۱۰
با عكاسي از زواياي مختلف به نگاه بيننده جهت بدهيد
[عكاسي پرتره]

زاويه عكاسي را تغيير دهيد، از بالاي سوژه رو به پايين، يا برعكس، از پايين سوژه و به سمت بالا عكس بگيريد. خواهيد ديد كه مفهومي كه عكس مي رساند كاملا تغيير مي كند. زواياي مختلف را امتحان كنيد و نتيجه عكس ها را با هم مقايسه كنيد. براي اينكه با جنبه روانشناسي اين زوايا بيشتر آشنا شويد، «اين مطلب» را مطالعه نماييد.

منبع:

لنزك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.