آموزش عكاسي از نوزادان تازه متولد شده

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

آموزش عكاسي از نوزادان تازه متولد شده

 لذت دو چندان يا دردسر دو برابر؟ جيمز پترسون در اين مقاله عكاسي از نوزادان تازه متولد شده را با نور طبيعي در خانه به شما عزيزان آموزش مي دهد.
آماده كردن دوربين

اگر از شما خواسته شود تا از نوزادان تازه متولد شده عكس بگيريد، با يك چالش روبرو خواهيد شد. عكاسي بارداري در آتليه بارداري فرصت عكس گرفتن از نوزادان در كوچكترين، خواب آلودترين، و جوان ترين حالت آنها را به شما مي دهد، و نتايج مي توانند به طور تاثيرگذاري خوب باشند. اما صبر زياد، تكنيك درست و كمي شانس لازم است – به خصوص هنگام عكاسي از دوقلوها. در ادامه با ارائه توصيه هايي در مورد تنظيمات صحيح دوربين، انتخاب بهترين لنز و نحوه چيدمان استوديوي موقتي خودتان با نور طبيعي در خانه، توضيح خواهيم داد كه چطور عكس بگيريد.

اگر مي خواهيد نوزادان واقعا تازه متولد شده به نظر برسند، بهتر است كه جلسه عكاسي را در دو هفته اول بعد از تولد آنها برنامه ريزي كنيد. با اين حال، نوزادان دوقلو ممكن است فرق داشته باشند، چون آنها اغلب بايد در بيمارستان بمانند. در حالت ايده آل، جلسه عكاسي را قبل از اين كه به سن ۴۰ هفتگي برسند، برنامه ريزي كنيد.

اگر تصاويري با ظاهر مدرن از نوزاد مي خواهيد كه در حال حاضر بسيار محبوب است، در نظر داشته باشيد كه تعدادي پتوي بافت دار و شال رنگي، مانند آنهايي كه ما در اينجا استفاده مي كنيم، با خود به همراه داشته باشيد. آنها نه تنها يك پس زمينه صاف و تميز براي پرتره هاي شما فراهم مي كنند، بلكه مي توانند به نگه داشتن دست و پاهاي پر حركت نوزاد در موقعيت مناسب نيز كمك كنند!
ماموريت

براي انجام يك جلسه عكاسي از نوزاد در خانه

زمان مورد نياز: دو ساعت

سطح مهارت: متوسط

كيت (تجهيزات) مورد نياز: دوربين DSLR يا بدون آينه، رفلكتور، پتو، بالشت
اول ايمني

اگر عكسي از يك نوزاد در بالاي يك گيتار، يك صندوقچه يا هر چيز غير معمول ديگري ديده باشيد، احتمالا يك عكس كامپوزيت (تركيبي در فتوشاپ) است. ايمني كودك بسيار مهم است، بنابراين به هيچ وجه آنها را طوري ژست دهي نكنيد يا در جايي قرار ندهيد كه منجر به افتادن آنها يا حتي بدتر شود. اگر مي خواهيد به صورت ژست دهي شده در بالاي يك وسيله غير معمول از آنها عكس بگيريد، دوربين را بر روي يك سه پايه نصب كنيد. مي توانيد يك عكس از بچه و پدر يا مادرش بگيريد (مطمئن شويد كه دست يا سايه پدر يا مادرش، نوزاد را تاريك نكند)، سپس عكس ديگري از آن وسيله به تنهايي در همان موقعيت بگيريد.
الف
راهنماي گام به گام: آماده سازي
[عكاسي از نوزاد]
۱
پتوها و تجهيزات صحنه

ما يك ظاهر مدرن براي عكس هايمان مي خواهيم، و بحش بزرگي از اين كار انتخاب رنگ ها و بافت هاي مناسب براي پس زمينه است. يك شال يا كلاه مي تواند راه خوبي براي اضافه كردن رنگ و بافت به عكس هاي شما باشد.
[عكاسي از نوزاد]
۲
چك كردن تنظيمات

زمان محدود است؛ نوزادان نياز به تغذيه دارند و پوشك هاي آنها بايد عوض شود. بنابراين، قبل از آوردن نوزاد چيدمان خود را تنظيم كنيد. از يك اسباب بازي تقريبا هم اندازه نوزاد براي چك كردن نورپردازي، پس زمينه و تنظيمات دوربين استفاده كنيد.

ويديو: آموزش عكاسي از نوزاد در منزل با تجهيزات محدود
[عكاسي از نوزاد]
۳
جهت نور

در اينجا نور پنجره ايده آل است – اين نور نرم و ملايم است و به آرامي مي تابد. جهت نور بسيار مهم است؛ يك موقعيت كمي كج نسبت به پنجره مقدار زيادي هايلايت و سايه ايجاد مي كند تا به ويژگي هاي سوژه شما عمق ببخشد.
[عكاسي از نوزاد]
۴
بازتاب نور

يك رفلكتور ساده كه در مقابل پنجره نگه داشته شود، به ما اجازه مي دهد تا نور را به قسمت هاي سايه دار بازتاب كنيم، كه كنتراست را متعادل (نرم) كرده و يك نور نرم دوست داشتني ايجاد مي كند. اگر رفلكتور شما سطوح طلايي/ نقره اي/ سفيد دارد، سفيد يا نقره اي در اينجا بهتر است.
[عكاسي از نوزاد]
۵
تنظيمات دوربين

مُد دستي را با سرعت شاتر ۱/۲۰۰ ثانيه براي به دست آوردن عكس هاي شارپ تنظيم كرده، و يك ديافراگم باز حدود f/3.5 تنظيم كنيد (هر مقداري بازتر از اين ممكن است بيش از حد كم عمق باشد). از ايزوي خودكار استفاده كنيد، ايزو خودش را طوري تطبيق مي دهد كه يك نوردهي صحيح بدهد.
[عكاسي از نوزاد]
۶
بهترين لنزها

لنزي با يك حداكثر ديافراگم باز براي فوكوس كم عمق، و ظاهري با پس زمينه نرم، بسيار مهم است. لنزهاي پرايم خوب هستند، چون ديافراگم هاي باز و اپتيك هاي عالي دارند. ما از يك ۵۰mm f/1.4 و يك لنز ماكروي ۱۰۰mm f/2.8 استفاده مي كنيم.
آيا فلاش براي نوزادان خطرناك است؟
[عكاسي از نوزاد]

چند سال پيش، چند وب سايت داستان مشكوكي را با عنوان: «يك چشم نوزاد سه ماهه پس از آن كه دوست خانوادگي آنها فراموش كرد فلاش دوربين را در حين گرفتن يك عكس كلوزآپ از او خاموش كند، كور شد» منتشر كردند. واضح است كه اين مسئله باعث شد بسياري از والدين در مورد استفاده از فلاش در عكاسي از نوزاد نگران شوند. با اين حال، متخصصين اپتومتري و سلامت اين داستان را به كل رد كرده اند. مطمئن باشيد كه فلاش هيچ اثر مضري بر روي نوزاد نخواهد داشت – بد نيست بدانيد كه فلاش چندان قوي تر از نور روز روشن نيست. به علاوه، اگر اين قضيه درست بود، ما بايد هر روز مواردي از اين قبيل را مي شنيديم.
ب
آماده شدن براي عكاسي و نكات مهم
[عكاسي از نوزاد]
۱
در خانه

يك جلسه عكاسي مانند اين به راحتي در خانه نوزاد انجام مي شود، چون ما به فضاي بسيار بزرگي نياز نداريم و احتمال بيشتري دارد كه نوزادان و والدين در خانه خود آرام و راحت باشند. همانطور كه تمام والدين جديد مي دانند، بيرون بردن نوزادان همراه با تمام چيزهايي كه نياز داريد، مي تواند سخت باشد!
[عكاسي از نوزاد]
۲
نور پنجره بهترين گزينه است

ما بايد فضايي با پنجره هاي بزرگ پيدا كنيم، بنابراين اتاق نشيمن ايده آل است. در صورت لزوم، وسايل منزل را جابجا كنيد تا فضايي در كنار پنجره ايجاد شود. در اينجا پنجره در سمت چپ دوربين است. ما نمي خواهيم نور مستقيم خورشيد از ميان پنجره بتابد، بنابراين بهترين كار اين است كه رو به شمال قرار گيريم.
[عكاسي از نوزاد]
۳
بالشت بزرگ

نوزادان نمي توانند بدن خود را بالا نگه دارند، بنابراين پايه و اساس صحنه ما بسيار مهم است. برخي از عكاسان از بالشت مخصوص يا حتي تخت هاي مخصوص سگ استفاده مي كنند. اين پايه بايد به اندازه كافي نرم باشد تا نوزادان راحت باشند، اما به اندازه كافي محكم باشد تا آنها را در جاي خود نگه دارد.
[عكاسي از نوزاد]
۴
درست كردن صحنه

هنگامي كه پايه ها گذاشته شدند، مي توانيم پتوها را روي آنها قرار دهيم تا يك استوديوي كوچك بسازيم. يك پتوي بافت دار كشي مانند اين پتوهاي مخصوص كودك، ايده آل است. پتوها را بكشيد تا چين و چروك آنها به حداقل برسد، چون اين كار در وقت شما براي تميز كردن عكس در فتوشاپ صرفه جويي خواهد كرد.
ج
نكات مهم براي عكاسي از نوزادان
[عكاسي از نوزاد]
۱
ژست دهي به دوقلوها

ژست دهي اغلب بزرگترين چالش است، چون نوزادان فاقد قدرت لازم براي نگه داشتن خود مي باشند. براي ژست دهي هاي خود برنامه ريزي كنيد، اما براي بداهه كار كردن نيز آماده باشيد. در صورت لزوم، از يكي از والدين بخواهيد نوزادان را در جاي خود نگه دارد، همان كاري كه ما كرديم. سعي كنيد دست هاي او را در كادر پنهان كنيد، يا بعدا آن را كلون (clone) كنيد.
[عكاسي از نوزاد]
۲
سر به سمت نور

سوژه ها اگر كمي از بالا نورپردازي شوند طبيعي تر به نظر مي رسند، چون ما معمولا عادت داشتيم ببينيم كه نور از آسمان به آنها مي تابد. اين موضوع حتي اگر سوژه دراز كشيده باشد نيز صادق است، بنابراين سر را به سمت پنجره و پاها را كمي دور از آن قرار دهيد، تا نور از بالا به سر بتابد.
[عكاسي از نوزاد]
۳
جزئيات و مقياس

عكس هاي داراي جزئيات مي توانند به داستان سرايي كمك كنند، و در مقايسه با پرتره هاي وايدتر آسان هستند. به خصوص اگر بتوانيد با مقايسه دست هاي پدر و مادر با انگشتان كوچك دست يا پاي نوزاد، يك حس مقياس را در تصوير بگنجانيد، خيلي خوب است. تبديل عكس به سياه و سفيد در اينجا انتخاب خوبي است.
[عكاسي از نوزاد]
۴
چشمان واضح و شارپ

هنگامي كه سطح فوكوس بسيار كم است، ما بايد دقيقا بر روي نزديك ترين چشم فوكوس كنيم، بنابراين نقطه فوكوس خود را جابجا كنيد. سعي كنيد چشم هاي دوقلوها را بر روي يك سطح فوكوس يكسان قرار دهيد. اگر هم خط نشدند، مي توانيم دو فريم (عكس) بگيريم تا مطمئن شويم كه هر دو جفت چشم شارپ هستند، و بعد آنها را در فتوشاپ با هم تركيب كنيم.
[عكاسي از نوزاد]
۵
روتوش لكه ها

يك كار روتوش مختصر به عكس جلوه مي دهد و حواس پرتي ها را پنهان مي كند. از ابزار Spot Healing فتوشاپ براي حذف نقاط (لكه ها) و علامت هاي كوچك استفاده كنيد.
[عكاسي از نوزاد]
۶
نويز سفيد

نوزادان زمان زيادي مي خوابند، كه معمولا همان چيزي است كه ما براي جلسه عكاسي خود مي خواهيم. اما آن همه هياهو ممكن است آرامش آنها را بر هم بزند. يك دستگاه نويز سفيد ايده آل است، چون صداي رحم را بازسازي مي كند. شما مي توانيد يك آهنگ نويز سفيد را بر روي گوشي تلفن يا تبلت خود پخش كنيد.
[عكاسي از نوزاد]
۷
كنترل دما

اگر قصد داريد لباس آنها را درآوريد يا پتويشان را برداريد، فضايي كه در آن عكس مي گيريد بايد به خوبي گرم شده باشد – آنقدر گرم كه فقط به يك پيراهن نازك نياز داشته باشيد. يك بخاري قابل حمل با خود به همراه داشته باشيد، و در صورت لزوم آن را نزديك چيدمان موقت خود قرار دهيد.
تركيب تصاوير

گاهي اوقات ممكن است بخواهيد تركيبي از دو يا چند عكس ايجاد كنيد. شايد يك عكس داريد كه در آن صورت نوزاد عالي است اما پس زمينه چين و چروك دارد، در حاليكه در يك عكس ديگر پس زمينه تميز است. تا زماني كه هر دو عكس با هم هم تراز باشند، تركيب كردن آنها با هم نبايد زياد سخت باشد. هر دو تصوير را در فتوشاپ باز كنيد و قسمت تميز را با ابزار Lasso انتخاب كنيد. بر روي آن راست كليك كرده و آن را با ۲۰ پيكسل Feather كنيد، سپس كپي (Cmd/Ctrl+C) كرده و در جاي خود بر روي تصوير ديگر پيست (Cmd/Ctrl+V) كنيد. براي تنظيم ابعاد Cmd/Ctrl+T را فشار دهيد، سپس از كادر (باكس) براي تنظيم موقعيت آن استفاده كنيد. در صورت لزوم، يك ماسك لايه اضافه كرده و با سياه رنگ كنيد تا قسمت هاي لايه تازه اضافه شده را پنهان كنيد.

منبع:

لنزك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.