چند نكته مهم در ژست عكاسي بارداري

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

چند نكته مهم در ژست عكاسي بارداري

 نكات كاربردي براي عكاسي بارداري: در چند سال اخير عكاسي بارداري به عنوان يكي از شغل هاي در حال رشد براي عكاسان حرفه اي به حساب مي آيد، درحاليكه مستند سازي اين دوران شيرين مي تواند يك موضوع چالش برانگيز باشد. زيرا مانند يك تابلوي نقاشي، يك خانم باردار مي خواهد تا در دوران بارداري خود مجلل و زيبا به نظر برسد.

با اين حال با كمي حساسيت و دقت در گرفتن عكس ها، عكس بارداري مانند عكاسي از نوزاد نه تنها مي تواند باعث شود كه آن خانم باردار عكس هايش را براي هميشه عزيز و گرامي بشمارد بلكه، تجربه اي خواهد شد كه آنها هرگز فراموشش نخواهند كرد و با نگاهي خوش بينانه عكس بارداري را به ديگران نيز توصيه خواهند كرد.

ما قصد داريم نكاتي را درباره عكاسي بارداري و پوزيشن هاي زيباي آن براي شما ذكر كنيم كه مشتريان شما بعدها با ديدن عكس هايشان كه نتيجه كار شماست لذت برده و به ديگران نيز پيشنهادش دهند.
نكاتي كه عكس بارداري شما را جذاب تر مي كند

    يكي از بهترين دوران براي عكاسي بارداري، ماه هفتم بارداريست چرا كه در دوران هشتم يا نهم بارداري ممكن است مادر احساس خستگي شديد كند و از ظاهر خود راضي نباشد. همچنان اين حس خستگي مي تواند از زيبايي و جذابيت عكس شما نيز بكاهد. اين اتفاق موجب كاهش اعتماد به نفس مي شود در حاليكه اعتماد به نفس، يكي از مهم ترين نكات در حين عكاسي بارداري مي باشد.
    خانم باردار را تشويق كنيد تا آرايش خود را مثل هميشه انجام دهد همان قدر زيبا و مؤقر. تا اعتماد به نفس و خاص بودن هميشگي را براي عكاسي بارداري در كرج داشته باشد .حتي مي توانيد از يك دوست درخواست كنيد تا آرايش را براي مخاطب شما انجام دهد.
    به مخاطب خود گوش فرا دهيد با اينكار به او احساس آرامش و امنيت را منتقل كنيد تا آرامش در عكس تان پيدا باشد و همين حس را به بيننده منتقل كند. بجاي اينكه بخواهيد باردار بودنش را هاي لايت كنيد و باعث استرس مادر شويد.
    عكس برداري بارداري را از زاويه بالا انجام دهيد تا زيباتر به نظر برسد.
    اگر چنانچه شما تصميم گرفته ايد تا از مخاطب خود در خانه عكس برداري كنيد، اطمينان پيدا كنيد كه فضاهاي درهم و برهم را به خوبي پوشانده ايد. معمولا اتاق خواب جاي خوبي براي عكاسي بارداري مي باشد.
    به صحبت كردن با مخاطب خود بپردازيد و به او اعتماد به نفس بدهيد با تعريف از اين كه چقدر در اين دوران بارداري زيبا به نظر مي رسد. همچينين اگر پدر نيز در آن مكان حضور دارد از او درخواست كنيد كه با بودن در كنار همسرش در عكس برداري به مخاطب اطمينان دوباره و آرامش هديه بدهد.
    هميشه عكاسي را به صورت رنگي انجام دهيد !!! خيلي از مخاطبان در ابتدا درخواست عكس سياه و سفيد را دارند اما اين مهم است كه شما، عكس برداري رنگي از بارداري انجام دهيد، زيرا شما هر دو مورد رنگي و سياه سفيد را در مراحل بعدي خواهيد داشت !!! بنابراين اگر آنها نظرشان را تغييردادند شما براحتي اين تبديل را انجام مي دهيد.
    از سوژه عكاسي بخواهيد تا يك پيراهن يا يك جامه بلند همراه با خود بياورد. بين عكس ها مادر مي تواند لباس هايش را تعويض كند. لباس ها به خانم باردار كمك خواهند كرد تا احساس آرامش كند و از طرفي هم باعث جذابيت و تنوع عكس هاي شما مي شود.
    اگر خارج از خانه و محيط بيرون را براي عكاسي انتخاب كرده ايد، سعي كنيد يك عكس نيم رخ بهمراه در معرض ديد قرار دادن پس زمينه بگيريد. اين نمونه عكس هاي بارداري هميشه محبوب تر هستند.

چند ژست جذاب براي عكاسي بارداري

ما درك ميكنيم كه با ترك هاي شكم موقع بارداري، هيچكس نميخواهد مدل عكاسي ما باشد، اما عكس بارداري اثبات شگفت انگيزي براي دوران بارداري شماست و يك يادگاري با ارزش براي كودك شما در آينده خواهد بود.
۱- گرفتن عكس بزرگ از دوران مختلف بارداري :

يك عكس كامل از سوژه خود بگيريد به گونه اي كه خانم باردار به طور كامل در عكس نمايان باشد؛  يعني فقط بر روي شكم آن زوم نكرده باشيد. از او بخواهيد كه در زمان عكس برداري هميشه لبخند بر لب داشته باشد. عكس زير از دوران مختلف بارداري گرفته شده است.

۲- عكس در كنار ساحل زيبا:

يك منظره زيبا براي عكاسي ، عكس در كنار ساحل زيبا به هنگام غروب آفتاب مي باشد. اين منظره زيبا، آرام و عاشقانه با رنگ هاي رماتيك است.

۳- درست كردن تصوير قلب با دست:

از پدر و مادر بخواهيد كه دست هايشان را به شكل قلب روي شكم مادر قرار دهند به گونه اي كه حلقه هاي آن ها نمايان باشد. اين منظره  عاشقانه مي تواند يكي از جذاب ترين عكس هاي دوران بارداري باشد.

۴- پيوند خواهر يا بردار بزرگتر:

اگر مادر داراي فرزند ديگري مي باشد از آن ها براي گرفتن عكس بارداري استفاده كنيد. به اين صورت كه از آن ها بخواهيد در كنار مادرآواز بخوانند، برقصند، بر شكم  مادر بوسه بزنند به طوري كه تمام شورو هيجانشان درعكس نمايان باشد.

۵- شكم قلمبه و كدو تنبل:

گرفتن عكس هاي بامزه و فانتزي از دوران بارداري مي تواند يادگاري شيريني شود كه هميشه لبخند به روي لب بيننده مي آورد.  يك عدد كدو تنبل دست پدربدهيد و از او بخواهيد در كنار مادر بايستد و يك عكس بامزه از اين منظره بگيريد.
۶- استفاده از لباس ها و كفش هاي نوزاد در عكس:
مي توانيد از لباس هاي نوزاد و لوازمش براي گرفتن عكاس هاي جذاب فانتزي ايده بگيريد.
۷- عكس سونوگرافي:
مي توانيد از عكس هايي كه طي مادران بارداري از ينوگرافي دارند نيز عكاسي نماييد

منبع:

گوگل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.