توصيه هايي براي عكـاسي از نـوزاد

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

توصيه هايي براي عكـاسي از نـوزاد

عكـاسي از نـوزاد

بسياري از والدين دوست دارند از نوزادهاي زيباي خود عكس ها ماندگاري بگيرند . اما عكاسي از كودك به هيچ وجه كار آساني نيست زيرا آن ها هميشه خواب هستند و بايد براي داشتن عكس متفاوت ، منتظر حركت هاي جالب آن ها شد

1- نورپردازي

عكاسي از كودكان در فضاي باز بسيار بهتر است زيرا آنها در بيرون آرام تر هستند . كودكان گرماي خورشيد را دوست دارند و در نتيجه آرام مي مانند .

اما در مواقعي كه مجبور به عكاسي در داخل خانه هستيد ، سعي كنيد كودك را در كنار پنجره قرار دهيد كه نور ملايم و خوبي دارد .انتخاب جهت و ميزان نور مناسب در زيبايي و شفافيت عكس تاثير بسياري دارد. 

2- استفاده از وسايل رنگي

استفاده از كلاه و شال گردن براي عكاسي از نوزادان هيچ گاه قديمي و كهنه نمي شود . شال گردن ها اصولاً بافت زيبايي دارند و كودكان دوست دارند آنها را همچون لقمه داخل چيزي بپيچانيد . اگر متوجه شديد نوزاد از اينكه او را داخل شال پيچيده ايد ناراحت است و غر مي زند ، مي توانيد كودك را روي شال يا كلاه بخوابانيد . به اين ترتيب ، مي توانيد عكس فوق العاده زيبايي از كودك بگيريد.

3- وسايل پيشنهادي براي عكاسي

وسايلي كه مي توان در عكاسي از نوزادان از آنها استفاده كرد ، متفاوت است .

به طور مثال ، مي توانيد از بالشت هاي طرح و شكل دار ، اسباب بازي يا عروسك در اطراف نوزاد استفاده كنيد . يا او را داخل پارچه زيبايي قنداق كنيد و روي صندلي هاي متحرك يا تاب قرار دهيد . اين كارها به هيچ وجه براي نوزاد خطرناك نيست.

4 - وسايلي كه بايد از آنها اجتناب كرد

هرگز از شيشه همچون بطري ، كاسه و ... در عكاسي نوزادان استفاده نكنيد . اگر خيلي تمايل به اين كار داريد با فتوشاپ دو تصوير را در كنار هم بگنجانيد ولي نوزاد خود را در كنار يا داخل اين وسايل خطرناك قرار ندهيد . نخستين اصل عكاسي از نوزاد ، آسايش و امنيت اوست.

5 - وسايل جالب ، عجيب و هنري

براي عكاسي از نوزادان مي توانيد از اسباب بازي هاي او يا مبلمان خاص خود استفاده كنيد .

به طور مثال ، از وسايل ماهيگيري ، لباس فرشته ها با همه تجهيزاتش ، لباس يا وسايل آتش نشان ها و ... كمك بگيريد.

6 - عكاسي از چهره آرام كودك در خواب

روز نخست تولد از نوزادان خود عكاسي كنند . در اين زمان ۰۱ تا ۵توصيه ما به والدين اين است كه در كودك بيشتر زمان خود را در خواب سپري مي كند و بسيار شكل پذير هستند . براي داشتن عكس هاي زيباتر مي توانيد از پتو و بالشت سفيد استفاده كنيد تا چهره كودك در خواب بسيار معصوم تر و آرام تر ديده شود.

7 - ديدن عكس هاي نوزادان

براي داشتن ايده هاي خوب و جالب براي عكاسي از كودك بايد عكس هاي بسياري از آنها را ببينيد . وب سايت ها و وبلاگ هاي متعددي با عكس هاي الهام بخش در اينترنت وجود دارند . مي توانيد چيدماني همچون اين عكس ها داشته باشيد يا با الهام گرفتن از آنها، ايده هاي ذهني خود را اعمال و عكاسي كنيد.

8 - استفاده از رنگ

براي عكاسي از چهره هاي معصوم نوزادها خوب است زياد از رنگ استفاده كنيد .

به طور مثال ، وسايل و طرح هاي رنگي كه شبيه هم هستند و تركيب آنها سازگاري لازم را دارد را به عنوان پشت زمينه عكس در كنار هم بچينيد و كودك را درون سبد يا روي بالشت رنگي زيبايي قرار دهيد و سپس عكاسي كنيد . به كادربندي خود نيز بايد توجه داشته باشيد تا بهترين عكس را ثبت كنيد.

9- فرصت را از دست ندهيد

نوزادها بسيار زود رشد مي كنند و ديگر نمي توان اين لحظه ها را بازگرداند . بنابراين ، تا مي توانيد از نوزاد خود پيش از چهاردست و پا كردن و را ه افتادن عكاسي كنيد .

اين روزها ، بسيار زودگذر و ناپايان هستند .

منبع:

https://www.google.com

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.