مزايا و معايب داشتن آتليه عكاسي

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

مزايا و معايب داشتن آتليه عكاسي

شايد شما هم از آن دسته از عكاسان باشيد كه دنياي عكاسي حرفه اي را دوست دارند و در آرزوي داشتن يك آتليه عكاسي مي باشند. دلايل بسياري وجود دارند كه آتليه عكاسي خود را داشته باشيد و سطح كار خود را يك قدم بيشتر به سمت حرفه اي شدن پيش ببريد.

داشتن كسب و كار و بيزينس خود، يعني خودتان رئيس خودتان باشيد و داشتن آتليه شخصي موجب مي شود كه خلاقيت بيشتري را در كار و عكاسي تان داشته باشيد. شما مي توانيد استايل خود را در عكاسي داشته باشيد و امضاي خود را در هر عكس ثبت كنيد.

بله! اين ها چند نكته مثبت از داشتن آتليه عكاسي است ولي براي راه اندازي آتليه عجله نكنيد و اجازه بدهيد ابتدا مزايا و معايب داشتن آتليه را بررسي كنيم، آن گاه مي توانيد با در نظر گرفتن آن ها تصميم بهتري بگيريد.

آتليه
مزاياي داشتن آتليه عكاسي از نوزاد

1. شما مي توانيد بر روي همه چيز كنترل داشته باشيد. از آغاز تا پايان. از نحوه ديزاين و طراحي آتليه و استوديو، تا انواع عكاسي هايي كه ميخواهيد انجام دهيد.

2. در صورت داشتن آتليه، هميشه بازار خاصي از عكاسي وجود خواهد داشت، مثل عكاسي اسپرت، صنعتي يا عكاسي عروسي.

3. اگر آتليه شما در يك مكان پر تردد باشد، مشتريان شما چند برابر خواهد شد.

4.شما يك مكان ثابت براي انجام پروژه هاي عكاسي تان و نمايش نمونه كار هاي تان به مشتريان خواهيد داشت.

5. محيط آتليه و استوديو شما، مشتري را تحت تاثير قرار خواهد داد.

6. مي توانيد با صاحبان ديگر كسب و كار ها در محله آتليه تان آشنا شويد كه اين يك منبع تبليغاتي قوي محسوب مي شود و آن ها تبليغ آتليه شما را به ديگران مي كنند.

7. شما يك فضاي مناسب براي ميزباني از مراسم هاي مختلف براي عكاسي خواهيد داشت، مثلا مي توانيد از عروس و داماد براي مراسم عروس شان در آتليه خودتان عكاسي كنيد.

8. در زمان هايي كه مشتري و پروژه اي نداريد مي توانيد با تجهيزات و امكاناتي كه در آتليه عكاسي خود داريد تمرين كنيد و بر مهارت و تجربه خود بيافزاييد.

آتليه عكاسي

 
معايب و مشكلات داشتن آتليه عكاسي

1. در حال حاضر شرايط اقتصادي چالش بر انگيز است و راه اندازي آتليه عكاسي ممكن است موجب بروز يك روند نزولي در وضعيت اقتصاد شما شود.

2. صاحبان استوديو هر ماه هزينه هاي گزافي مثل اجاره آتليه، بيمه، حقوق كارمندان و غيره را متحمل مي شوند.

3. با راه اندازي آتليه، شما هزينه هايي مثل تزئينات، بازسازي و تهيه تجهيزات لازم و ضروري براي آتليه را بايد پرداخت كنيد كه ممكن است اين هزينه ها زياد باشند.

آتليه عكاسي

4. اگر شما يك فضا را اجاره كنيد، احتمالا براي مدت محدودي مثل3 يا 5 سال آن جا خواهيد بود و بعد از اتمام اين مدت بايد براي پيدا كردن يك مكان ديگر براي آتليه خود اقدام كنيد و كار هايي مثل تزئين و بازسازي مكان جديد را دوباره انجام دهيد.

5. هزينه هايي مثل تعمير و نگه داري در هر آتليه اي وجود دارد.

6. اگر براي آتليه كارمند هم استخدام كنيد، آن ها نياز به آموزش ديدن و مديريت دارند و ضمن اينكه بايد در سر وقت حقوق بگيرند.

7. داشتن آتليه عكاسي خودتان، زحمات زيادي دارد كه اولين آن ها تلاش براي ساختن برند و نام تجاري تان است.

8.بازاريابي براي كسب و كارتان يك دغدغه هميشگي است.

 

تجهيرات آتليه

درست است كه موانع و ريسك هايي براي شروع عكاسي حرفه اي وجود دارد ولي از طرف ديگر فرصت ها و شانس هاي خوبي هم با راه اندازي آتليه عكاسي پيدا مي شوند. با اين وجود جذابيت و زرق و برق آتليه نبايد تنها دليل شما براي اين كار باشد. راه اندازي ممكن است جالب باشد و بايد يك كار عشقي باشد و براي آن بايد تلاش بسياري كنيد.

آتليه عكاسي

اگر عكاسي، كاري است كه شما اگر پولي هم بابت آن دريافت نكنيد حاضر به انجام آن هستيد، اين كار مناسب شما مي باشد. معيار اول و اصلي براي موفقيت كار آفرينان مثل صاحبان آتليه شور و علاقه آن ها به كارشان مي باشد پس مطمئن شويد كه به آن علاقه كافي داريد. معيار مهم بعدي اشتياق به كار كردن با مردم است كه در نهايت موجب مي شود كه آن ها براي دفعات بعدي هم به آتليه شما مراجعه كنند.

منبع:

گوگل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.