آموزش عكاسي از نوزاد +‌ مدل عكس نوزاد دختر

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

آموزش عكاسي از نوزاد +‌ مدل عكس نوزاد دختر

عكاسي از نوزاد يك كار بسيار لذت‌بخش است كه از دور ساده و شيرين به نظر مي‌رسد. حتما با خودتان فكر مي‌كنيد نوزاد كه ساكت و آرام يك گوشه خوابيده و من فقط بايد دكمه شاتر را فشار بدهم! 
خير كار اصلا به اين سادگي نيست. براي اينكه بدانيد چطور مي‌توان از نوزاد عكس گرفت مقاله زير را بخوانيد و در انتها مجموعه‌اي بسيار زيبا از انواع ژست و مدل عكاسي نوزاد دختر را مشاهده نماييد و از ژست‌ها، بگ‌گراند‌ها و ... ايده بگيريد. 
آموزش عكاسي از نوزاد، مدل عكس نوزاد دختر، عكس نوزاد  تازه متولد شده، عكس نوزاد يك ماهه

گرفتن عكس نوزاد را چطور شروع كنيم؟

نكته مهم اين است كه براي عكاسي از نوزاد بايد لوازم عكاسي خود را ساده نگه داريد.
اشتباهي كه بسياري از افراد آماتور انجام مي‌دهند اين است كه فكر مي‌كنند كه براي گرفتن زيباترين پرتره‌هاي نوزادي به تعداد زيادي كلاه، تل سر، پتو، و سبد نياز دارند. سپس به سراغ رنگ هايي كه براي پسرها و رنگ هايي كه براي دخترها مناسب هستند مي‌روند. انواع تختخواب‌هاي نوزادي كوچك و حروف چوبي بزرگ كه مطابق با حرف اول اسم نوزاد هستند مي‌خرند. و استوديو يا خانه را آنقدر با لوازم عكاسي پر مي‌كنند كه گاهي فراموش مي‌كنند هدف از عكاسي چيست.
شايد به اين‌ها بسنده نكرده و  به دنبال كف‌پوش‌ها و كاغذديواري‌هاي خاص برويد و آنقدر هزينه كنيد كه جساب كار از دستتان خارج شود و بازهم از نتيجه كار رضايت 100% نداشته باشيد. چيزي كه مي‌خواهيم بگوييم و شما نيز خودتان با كمي تجربه و تمرين به آن خواهيد رسيد اين است كه در عكاسي نوزاد، هنر كودك است، نه لوازم عكاسي.
يك كودك، مقابل يك پس زمينه ساده، تنها با ساده ترين لوازم جانبي، به خاطر همان كودك خيره كننده خواهد بود مانند تصوير يك رز قرمز در پس زمينه‌اي سفيد يا سياه. به همين دليل است كه رك و واضح مي‌گوييم پول خود را هدر ندهيد، به خصوص اگر تازه كار هستيد. شما مي‌توانيد تنها با لوازم اوليه و پايه عكس‌هاي فوق العاده‌اي از نوزادان بگيريد، و اين كار بسيار ساده‌تر از تلاش براي جا دادن او در سبد است، در حالي كه سعي داريد او را خواب نگه داريد!

چيدمان عكس نوزاد:

اول از همه، شما به چيزي نياز داريد تا كودك را روي آن قرار دهيد. اگر بر روي ژست دادن به كودك كار مي‌كنيد، (بر خلاف عكاسي سبك زندگي كه نيازي به ژست گيري ندارد)، شما به چيزي نياز داريد كه كمي نرم و قابل اتعطاف باشد. بسياري از عكاسان حرفه‌اي صندلي‌هاي كيسه‌اي گران قيمت مي خرند، اما شما به آن نيازي نداريد. شما در واقع از يك صندلي قد كوتاه كه در خانه داريد نيز مي‌توانيد استفاده كنيد، و وقتي براي عكاسي به بيرون از استوديو يا خانه مي‌رويد مي‌توانيد آن را با خود ببريد.
همچنين مي‌توانيد دو عدد بالشتك بزرگ را از كف مبل بيرون كشيده و آن‌ها را روي هم قرار دهيد. هم براي بالشتك و هم صندلي بهار است چند پتو را به صورت لايه‌لايه بر روي هر يك از آنها قرار دهيد. در بين پتوها در صورت امكان يك تشك گرم‌كن قرار دهيد. لايه‌هاي متعدد پتوها آن را نرم و قابل انعطاف مي‌كنند، و چند لايه بالايي، پس زمينه‌هاي مختلفي هستند كه براي گرفتن عكس نوزادا از آن ها استفاده خواهيد كرد. بنابراين براي داشتن پس زمينه‌هاي مختلف، تنها لايه‌ها را يكي يكي برميدارم.
توصيه ما به شما اين است كه تنها با رنگ‌هاي سياه، سفيد، و كرم عكس بگيريد و از پتوهاي رنگي دوري كنيد. اين يك پيشنهاد است و شما مي‌توانيد به سليقه خود عمل كنيد. رنگ‌هاي خنثي بهترين گزينه هستند زيرا رنگ‌هاي قرمز، صورتي، و سبز روشن مي‌توانند باعث ايجاد ته رنگ بر روي پوست نوزاد شوند.
آموزش عكاسي از نوزاد، مدل عكس نوزاد دختر، عكس نوزاد يك روزه، عكس مرحله به مرحله از نوزاد، عكاسي از نوزاد در منزل

ژست دادن به نوزاد:

پتوهاي روي هم قرار گرفته به كودك كمك مي‌كنند تا كمي در آنها فرو برود، استفاده از تعدادي حوله حمام سفيد مي‌تواند مفيد باشد زيرا مي‌توانيد آن‌ها را گلوله كرده و بين پتوها و نوزاد جا دهيد و نوزاد را دقيقا آنطور كه مي‌خواهيد تكيه و قوس بدهيد.
يك گزينه خوب ديگر استفاده از بالش گردني مثل آن‌هايي كه در هواپيما استفاده مي‌شود است. اين بالشتك‌ها كوچك بوده و براي بدن يك نوزاد كاملا اندازه هستند، بنابراين به تكيه دادن كودك در محل مورد نظر كمك مي‌كند. مثلا حالتي كه او را روي شكم بخوابانيد و دست‌ها و سرش روي بالش قرار بگيرند.
براي بك گراند يا پس زمينه تصوير مي‌توانيد از همان پارچه يا حوله‌اي كه زير كودك قرار داديد استفاد كنيد. قسمتي از آن را بالا بكشيد تا پس زمينه پشت نوزاد ايجاد شود. از پشت تخت، پشتي صندلي، نردبان، ميز، و غيره استفاده كنيد. سعي كنيد از هر وسيله‌اي كه در منزل داريد استفاده كنيد و خود را مجبور به خريد وسايل زياد و گران‌قسمت نكنيد.
نكاتي كه ذكر شد ساده‌ترين و اساسي‌ترين نكات عكاسي از نوزاد بود. چيزي كه نبايد فراموش كنيد اين است كه در عكس نوزادي، اين نوزاد است كه بايد به چشم بيايد نه لوازم عكاسي. ثبت آن مژه‌هاي بلند، آن انگشتان كوچك و آن لب‌هاي غنچه شده بي نقص را فراموش نكنيد.
در ادامه مجموعه‌اي زيبا از انواع عكس نوزاد دختر را ببينيد و از اين چيدمان‌هاي ساده و زيبا براي عكاسي از نوزاد در منزل ايده بگيريد.

مجموعه‌اي از جديدترين و زيباترين مدل عكس نوزاد دختر:

آموزش عكاسي از نوزاد، مدل عكس نوزاد دختر   مدل عكس نوزاد دختر، ايده عكاسي از نوزاد دختر   ايده عكس نوزاد دختر، عكس نوزاد تازه به دنيا آمده
مدل عكس نوزاد دختر، عكس نوزاد يك ماهه   مدل عكس نوزاد دختر، عكس نوزاد تازه متولد شده  آموزش عكاسي از نوزاد ، مدل عكس نوزاد دختر
 مدل عكس نوزاد دختر، ايده عكاسي از نوزاد دختر  مدل عكس نوزاد دختر، عكس نوزاد يك روزه  آموزش عكاسي از نوزاد، ژست عكس نوزاد دختر
مدل عكس نوزاد دختر، عكس نوزاد مهناز افشار   مدل عكس نوزاد دختر، هدبند دخترانه براي عكاسي               ژست عكس نوزاد با پدر، عكس نوزاد دختر سياه و سفيد
 مدل عكس نوزاد دختر، عكس نوزاد تازه به دنيا آمده   بك گراند عكس نوزاد، عكس نوزادي دختر   مدل عكس نوزاد دختر، ايده عكاسي از نوزاد دختر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.