ايده هاي خلاقانه براي عكاسي قسمت آخر

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

ايده هاي خلاقانه براي عكاسي قسمت آخر

15) گرافيتي
اين انتخاب تفرقه‎انداز است. براي برخي از افراد هنر و براي برخي ديگر وحشي‎گري است. به هر حال، يك ماموريت عكاسي عالي براي افراد مبتدي به شمار مي‎رود.
مهم نيست چه ديدگاهي نسبت به گرافيتي داشته باشيد، مي‎توانيد مردم را متوجه منظور آن كنيد. آيا بايد از نماي نزديك عكس بگيريد؟ آيا از يك نماي بازتر از آن عكس مي‎گيريد؟ آيا بايد پس‎زمينه يا پيش‎زمينه را در نظر بگيريد؟ هدف داستا‎ن‎گويي است. هنرمندان داستان‎گو هستند و وظيفه شما به عنوان عكاس خارج از اين كار نيست.
روش مطمئني براي عكاس از گرافيتي وجود ندارد، چون هرجايي مي‎توان آن را ديد. تجهيزات عكاسي شما و مشخصات آن طبق موقعيت فرق خواهد كرد.
اگر قصد درآمدزايي از عكس‎هاي خود را داريد به قوانين كپي رايت توجه كنيد چون برخي از هنرمندان گرافيتي سعي مي‎كنند كار خود را به شكل يك علامت تجاري در آورند. ولي اگر عكاسي گرافيتي تنها به عنوان سرگرمي است نگران اين قوانين نباشيد.
16) نماي شهر
ايده‎هاي  زيادي كه تا الان به آن اشاره كرديم در مورد نزديك شدن به سوژه است، ولي نماي گسترده شهر مي‎تواند به همان مقدار جالب باشد.
نماي آسمان شهر مي‎تواند نوستالوژيك، تحريك‎كننده و جذاب باشد. به همين دليل است كه آسمان شهرهايي مانند نيويورك، لندن و پاريس باعث الهام‎بخشي ايده‎هاي عكاسي براي عكاس‎هاي زيادي شده‎اند. اگر وقت داريد، در يك موقعيت قرار بگيريد و بخش زيادي از روز را آن جا بمانيد. قبل از اين كه فكر كنيد مي‎خواهيد در عكس چه چيزي قرار گيرد ببينيد چطور نور تركيب‎بندي عكس را تغيير مي‎دهد.
چطور مي‎‌توانيد يك نقطه ديد خوب پيدا كنيد؟ بستگي به هدف شما از عكاسي دارد. عكاسي از زاويه پايين مي‎تواند ترس را نشان دهد. عكاسي از نماي بالا مي‎تواند شلوغ بودن يا خالي بودن محيط را نشان دهد. به دنبال خطوط هدايتگر و الگوهايي بگرديد كه توجه را به خود جلب مي‎كنند.
همه ممكن است سعي كنند از نماي شهر عكس بگيرند، ولي شما مي‎توانيد عكس‎هاي بي‎همتايي بگيريد.
17) جنگل
عكاسي از جنگل به شما اجازه مي‎دهد تصاوير سراسرنماي زيبايي بگيريد. گرفتن عكس از جنگل و درخت‎هاي آن به نظر فوق‎العاده ساده است. بسياري از افراد زماني كه از اين مناطق رد مي‎شوند سريعا چند عكس مي‎گيرند. جنگل محيطي پر از ايده‎هاي خلاقانه براي عكاسان حرفه‎اي و مبتدي است.
آن‎ها جهان كوچكي از زندگي محسوب مي‎شوند! انبوهي از درختان با تنه‎هاي عظيم، پوست‎هاي ضخيم و بافت‎دار درخت، شاخه‎هايي كه آزادانه در آسمان سير مي‎كنند و رگه‎هاي داخل برگ‎ها، همگي سوژه‎هاي عالي براي عكاسي هستند. زماني كه هوا گرگ و ميش است يا روز زمان بسيار خوبي براي عكاسي است ولي استفاده از يك فلاش خوب يا منابع نوري مصنوعي ديگر باعث مي‎شود در شب عكس‎هاي به مراتب متفاوت‎تري بگيريد.
18) دنياي نجوم
شب به بيرون از خانه برويد و به آسمان نگاه كنيد. آيا شگفت‎انگيزتر از آسمان شب هم وجود دارد؟
چطور بايد از ستاره‎ها و آسمان شب عكاسي كنيد؟ يقينا كاري نيست كه به عنوان يك مبتدي بتوانيد به خوبي انجام دهيد. با يك سه‎ پايه شروع كنيد. بسته به هدف عكاسي‎تان بايد ايزوهاي گوناگون و تنظيمات مختلفي را براي عدد اف امتحان كنيد. بهترين آتليه كودك
به عنوان شروع به ماه نگاه كنيد. عدد ايزو دوربين DSLR خود را در مقدار پايه آن، 100 يا 200، قرار دهيد. اگر 100 است به سرعت شاتر 1/125 و اگر 200 است به 1/250 نياز خواهيد داشت. به همراه هردو بايد گشادگي دريچه ديافراگم f/11 را به كار ببريد.

ايده‎هاي خلاقانه خودتان را در عكاسي كشف كنيد عكاسي نوزاد

اگر در تمامي موارد بالا تجربه لازم را به دست آورديد، ديگر يك عكاس آماتور نيستيد بلكه يك عكاسي با تجربه محسوب مي‎شويد. حس خوبي بهتان دست نداده است؟
جهان پر از ايده‎هاي خلاقانه و جالب براي عكاسي است. حال كه با موارد ابتدايي آشنا شديد بايد سبك عكاسي خود را پيدا كنيد. به شيوه‎هاي مختلف از يك چيز عكس بگيريد. سوژه‎هايي را انتخاب كنيد كه ساير افراد ناديده مي‎گيرند. جهان پر از عكس‎هاي عالي است كه منتظر هستند كشف شوند!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.