ترفندهاي عكاسي از كودك

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

ترفندهاي عكاسي از كودك

هنگام عكس برداري از حداقل لوازم استفاده كنيد 
زيادي بودن لوازم و تجهيزات تجملي و نورپردازي مي تواند باعث ايجاد ترس و خجالت در كودك شود. بهتر است اين نوع عكس برداري را در فضاي باز و در حالي كه عكاس دور از صحنه قرار دارد انجام شود. در اين صورت نيازي به كابل هاي متعدد و پيچيده استوديو نيز نيست، كه اين خود باعث وحشت زدگي كودك مي شود. 

قبل از عكس برداري با والدين صحبت كنيد 
والدين مي توانند ايده هاي خوبي در مورد چگونگي عكاسي از كودك در آتليه كودك به شما ارائه كنند. هميشه قبل از عكس برداري در مكان هاي عمومي از والدين سوال كنيد. اگر قصد داريد از عكس ها براي تبليغات استفاده كنيد، بايد از والدين بخواهيد فرم رضايت نامه و قرارداد را امضا كنند، چون آنها حق دارند در مورد مسائل مالي آن نظر خود را اعلام كنند. 

 
با كودكان صحبت كنيد 

اگر مجبوريد از فاصله نزديك عكس برداري كنيد، بهتر است قبل از كار با كودك صحبت كنيد، در اين صورت او به شما به چشم يك متجاوز نگاه نمي كند. اينجا جايي است كه شما بايد از مهارت خود در ايجاد آرامش در افراد در هنگام عكاسي استفاده كنيد. 

از ژست هاي متعدد بپرهيزيد 
كودكان معمولا كم رو هستند، بنابراين دائما از آنها نخواهيد به اين حالت يا آن حالت قرار بگيرند. وقتي آنها شما و دوربين تان را پبذيرند و با شما احساس راحتي كنند، شما نيز عكس هاي بهتري در همه حالات خواهيد گرفت. 

روي زانو بنشينيد 

بهترين حالت براي دوربين اين است كه هم سطح با چشم هاي كودك باشد. اين كار باعث مي شود عكس جذاب و خوشايند تر شود. پس، به جاي اينكه از نقطه نظر بزرگسالان عكس برداري كنيد بهتر است وارد دنياي كودكان شويد. 

تعدادي از عكس ها را از نماي نزديك بگيريد 
هر چند بزرگسالان از اينكه از نزديك از صورت آنها عكس برداري شود راضي نيستند، اما عكس برداري از فاصله نزديك از كودك مي تواند ويژگي هاي او را بهتر به نمايش بگذارد. كودكان ذاتا داراي حالت چهره بسيار قوي هستند. سعي كنيد از صورت آنها از فاصله هاي نزديك عكس برداري كنيد. 

داشتن دستيار هميشه خوب است 

كودكان را به انجام كاري سرگرم كنيد، يك خرس پشمالو، يك توپ يا يك تفنگ آب پاش. بچه ها به سرعت مجذوب اسباب بازي هاي مورد علاقه خود مي شوند و زماني كه كسي از آنها عكس برداري كند از آنها دست مي كشند. 

 خونگرم و مهربان باشيد 
چرا كه نه، شما مي توانيد با ارائه دلايل كافي از بچه ها بخواهيد موقعيت و حالت صورت خود را تغيير دهند. تعريف كردن يك داستان جن و پري مي تواند در روي بچه هاي كمي بزرگ تر تاثير خوبي داشته باشد، در حالي كه گفتن طرز تهيه يك كيك خوشمزه براي بجه هاي بزرگ تر جذاب تر است. از خلاقيت خود براي انتخاب موضوعات جذاب براي گروه هاي سني مختلف كمك بگيريد. 

به فضاهاي باز برويد 

بيشتر كودكان دوست دارند در فضاي باز باشند تا يك محيط بسته و محدود. سعي كنيد زماني عكس برداري را آغاز كنيد كه خورسيد زياد بالا نيامده است، در اين صورت يك محيط گرم و زيبا در عكس ايجاد خواهد شد. همچنين مي توانيد پلان هايي از كودك در حين بازي بگيريد. . 

صبر و تحمل خود را بالا ببريد 
اصولا عكس برداري از كودكان كار آساني نيست، اما شما بايد صبر كنيد تا بتوانيد بهترين نتيجه را بدست آوريد. اين بدين معني نيز هست كه ممكن است لازم باشد عكس برداري را به روز بعد موكول كنيد. كودكان را نمي توان به آساني مجبور به ژست گرفتن كرد، مخصوصا زماني كه در حال هواي خود هستند..

منبع:

كيس نيدز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.