دوربين كليپس گوگل متفاوت و كارآمد

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

دوربين كليپس گوگل متفاوت و كارآمد

شركت گوگل اگرچه كمپاني فعال در بخش نرم افزاري بوده اما محصولات سخت افزاري هم داشته كه با همكاري شركت هاي شخص ثالث آن را طراحي كرده وتوسعه مي دهد.

گوگل كليپس نام دوربيني است كه در كنفرانس اخير گوگل معرفي شد. اين دوربين ظاهراً ساده، گرچه شباهت بسيار زيادي به يك دوربين ورزشي دارد اما درواقع يك دوربين عكاسي خانگي هوشمند است كه خودش تصميم به عكاسي مي‌گيرد.
اين دوربين به‌مرورزمان كاربر و اعضاي خانواده او را شناسايي مي‌كند و پس از نصب در موقعيت مناسب خود به شكار لحظه‌ها مي‌پردازد. دوربين گوگل كليپس از هوش مصنوعي بهره مي‌برد و در طول زمان و با به‌روزرساني‌هاي گوگل هوشمندتر نيز خواهد شد.

عكاسي كودك در آتليه كودك

تصور كنيد يك ميهماني در خانه خود ترتيب داده‌ايد، در طول ميهماني هيچ زماني را براي به دست گرفتن دوربين و ثبت لحظات نمي‌كنيد، اما در انتها تعداد زيادي عكس از مهم‌ترين لحظات ميهماني در اختيار داريد! اين تعريفي است كه گوگل با گوگل كليپس از دوربين‌هاي خانگي آينده ارائه مي‌دهد.
گوگل كليپس هركس را كه بيشتر ببيند، تصاوير بيشتري از آن شخص تهيه مي‌كند و حتي به‌مرورزمان علاوه بر اعضاي خانواده، حيوانات خانگي كاربر را هم خواهد شناخت. نكته جالب در مورد اين دوربين خودكار، تشخيص پوشيده شدن ديد دوربين و اطلاع دادن آن به كاربر از طريق ارسال هشدار است.

كليپس روي بدنه خود يك چراغ دارد كه در هنگام روشن بودن دوربين، روشن خواهد بود تا به‌صورت ناخواسته تصويري ثبت نشود. كليپس هيچ درگاه ورودي فيزيكي ندارد و حافظه آن قابل ارتقا نيست، به همين دليل هيچ داده‌ي ثبت‌شده‌اي از روي حافظه داخلي آن تخليه نخواهد شد، مگر به خواست كاربر اصلي! گوگل در هنگام معرفي كليپس مدعي شده اجراي فنّاوري به‌كاررفته در اين دوربين هوشمند تا چند سال پيش براي رسيدن به مرحله عمل نياز به يك ابركامپيوتر داشت.

گوگل كليپس داراي يك عدسي ثابت با زاويه ديد ۱۳۰ درجه و ديافراگم ۲٫۴ است كه در قادر به ثبت ۱۵ فريم در ثانيه از طريق حس‌گر ۱۲ مگاپيكسلي خود است. دوربين Google Clips ميكروفن ندارد، اما قادر به ثبت تصاوير متحركي است كه “Clip” ناميده مي‌شود. امكان مرور كردن كليپ‌ها و ذخيره موارد موردنظر از طريق گوشي هوشمند وجود دارد. گفته شده كليپس امكان اتصال به گوشي‌هاي هوشمندي نظير آيفون هشت، آيفون هشت پلاس و گلكسي اس۷ و گلكسي اس۸ را داراست.
هر فريم از كليپ‌هاي ذخيره شده توسط كليپس مي‌تواند به انتخاب كاربر و به‌عنوان يك عكس با رزولوشن بالا و يا تصوير متحرك با يك فرمت ويدئويي مثل Mp4 و يا تصويري مثل GIF ذخيره شود.

كليپس صفحه‌نمايش ندارد و فقط يك دكمه زير عدسي آن قرار گرفته كه با فشردن آن مي‌توان به‌صورت دستي عكس گرفت. بخش پشتي آن نيز به‌گونه‌اي طراحي ‌شده كه امكان نصب آن روي همه چيز را فراهم مي‌كند، از گوشه پيراهن تا روي دستگيره در و . . .
باتري قابل شارژ كليپس با هر بار شارژ امكان سه ساعت عكس‌برداري پياپي را دارا خواهد بود و قيمت آن نيز ۲۴۹ دلار است. برخلاف آنچه كه ما از معرفي يك دوربين عكاسي به ياد داريم، گوگل كليپس دوربيني نيست كه كيفيت عكس آن مورد تأكيد قرا گرفته باشد، حتي نسبت به كيفيت تصاويرش قيمت بسيار بالايي دارد، اما شايد اين دوربين ظاهراً ساده نقطه عطفي درزمينهٔ ساخت دوربين‌هاي عكاسي خانگي باشد.

اگر به دنبال يك دوربين هوشمند هستيد قطعا كليپس همانند مدل است.

با تشكر از “پيكسل”

منبع:

عكاسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.