نكاتي براي بازتاب بهتر گودال آب در عكاسي

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

نكاتي براي بازتاب بهتر گودال آب در عكاسي

 

عكاسي همانند ديگر حرفه ها فنون و روش هايي داشته كه براي تبديل شدن به يك عكاس حرفه اي بايد آن را آموخته و بدانيد. زيرا در غير اين صورت نخواهيد توانست موفق عمل كنيد.

بهار و باران هاي گاه و بي گاهش، گودال ها را پُر كرده و آب هاي جمع شده بر سطح زمين فرصت هاي زيبايي را براي ثبت انعكاس مناظر و سوژه هاي مختلف به وجود مي آورند. از بازتاب آسمان و ابر ها بر سطح آب و تقارن زيبايي كه ايجاد مي كنند گرفته تا نور خيره كننده چراغ هاي مناظر شهري در شب، همه به اضافه كردن حس و حال سورئال به عكس هاي شما كمك مي كنند. شما حتي در صورت نياز مي توانيد سطح گودي را براي هدف عكاسي خود با يك بطري آب پُر نماييد. در اين مطلب عكاسي ۵ نكته براي عكاسي از گودال هاي آب و چند نمونه عكس براي الهام شما عزيزان آورده شده است.

۱
تا مي توانيد دوربين را به زمين نزديك كنيد و زواياي مختلف را امتحان نماييد

عكس گرفتن با يك زاويه پايين (ارتفاع نزديك به زمين) مي تواند كاري كند كه گودال آب مانند پهنه آبي وسيعي به نظر برسد. كمي دوربين را به بالا و پايين زاويه دهيد تا به كادربندي مطلوب دست پيدا كنيد.

۲
از خيس شدن نترسيد، ولي مراقب دوربين خود باشيد

احتمال خيس شدن وجود دارد، اما آماده باشيد و از آب به نفع خود استفاده كنيد. محصولات زيادي براي محافظت از دوربين در برابر باران وجود دارند. شما هميشه مي توانيد يك كيسه پلاستيكي جهت اطمينان در كيف دوربين خود حمل نماييد.

نكته حرفه اي تر: اگرچه به تصوير كشيدن انعكاس روي آب به تنهايي زيباست، اما شما مي توانيد فرا تر رفته و با ثابت يا فريز كردن حركت پاشيدن آب در هوا (با تنظيم يك سرعت شاتر سريع مانند ۱/۵۰۰ ثانيه يا سريع تر) عكس پويا تري بگيريد.

۳
به دنبال تقارن باشيد

تقارن براي چشم انسان بسيار خوش آيند است. از آب جمع شده روي سطح زمين همچون يك آينه استفاده كنيد و به دنبال تقارن هاي زيبا باشيد. دنبال جزئيات معماري، الگو ها و خطوط هدايتگري كه چشمان بيننده را به داخل عكستان هدايت كنند.

۴
در ساعت طلايي عكاسي كنيد

به ساعت قبل از غروب و بعد از طلوع خورشيد، «ساعت طلايي» گفته مي شود. اين زماني است كه آسمان با محدوده اي از رنگ ها و الگوي ابر ها زنده مي شود. ساعت طلوع و غروب خورشيدد را در برنامه هواشناسي خود چك كنيد تا براي عكاسي برنامه ريزي كنيد.

عكاسي: هرچه بتوانيد زود تر به محل رفته و براي عكاسي آماده شويد بهتر است، چراكه نور هر دقيقه تغيير مي كند.

۵
به دنبال چراغ هاي روشن شهري پس از تاريك شدن هوا باشيد

وقتي كه هوا تاريك مي شود و چراغ هاي شهر روشن، نمايي كاملا متفاوت خواهيد داست. ايزو (ISO – حساسيت سنسور دوربين به نور) را بالا ببريد و از سرعت شاتر هاي آهسته تر استفاده كنيد تا به نوردهي مطلوب برسيد. سرعت شاتر آهسته به معني شانس ثبت لرزش دوربين و تار شدن عكس است، بنابراين در اينجا استفاده از سه پايه توصيه مي شود. آتليه نوزاد

آتليه عكاسي كودك: اگر سه پايه نداشتيد، از يك سطح صاف مانند نيمكت، تابلو خياباني، صندوق و… كمك بگيريد تا دوربين خود را ثابت نگه داريد.
عكس هاي الهام بخش از انعكاس روي گودال آب

قطعا نكات مورد اشاره كمك شاياني به شما در اين زمينه مهم خواهد كرد.



منبع:

عكاسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.