3 راه براي عكاسي در نور شديد

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

3 راه براي عكاسي در نور شديد

معمولاً مي گوييم وسط روز در نور شديد خورشيد عكاسي نكنيد، اما گاهي اوقات چاره ديگري نداريد و مجبور هستيد كه در چنين شرايطي عكاسي كنيد. در اين مطلب  قصد داريم 3 راه براي عكاسي در نور شديد را به شما آموزش دهيم.

1.از آن استفاده كنيد


واضح ترين راه براي عكاسي در نور شديد استفاده از آن است، تا اينكه سعي كنيد با آن مقابله كنيد.و اين بدين معني نيست كه بدون در نظر گرفتن مسائل ديگر عكس بگيريد، بلكه بايد نور شديد را ارزيابي كنيد، تأثير آن را بر روي سوژه خود ببينيد و به شكلي مناسب از آن استفاده كنيد.در وسط روز، خورشيد در بالاترين حالت خود قرار دارد، در چنين حالتي با اينكه سايه ها خيلي تيره هستند اما مي توانند بسيار كوتاه باشند. عكاسي كودك

اگر مي خواهيد وسط روز عكس پرتره بگيريد بايد انتظار اين را داشته باشيد كه در زير ابرو ( روي چشم ) و زير بيني سوژه خود سايه تيره اي بيفتد.كه اگر سوژه شما صورت خود را كمي به عقب خم كند و به خورشيد نگاه كند اين سايه ها از بين مي روند.
اما مشكل اساسي اين كار اين است كه در اين صورت اگر سوژه شما سعي كند چشمان خود را رو به آفتاب شديد خورشيد باز نگه دارد، چشمان او مقاومت خواهند كرد و ظاهر زيبايي نخواهد داشت، اما در چنين شرايطي با چشمان بسته مي توان بدون داشتن سايه عكس گرفت.
همه ما دوست داريم هر از گاهي رو به آسمان كنيم و چشمان خود را ببنديم!در چنين نوري مي توانيد به نزديك ترين پارك برويد، تابش نور شديد پشت برگ ها و گل برگ ها بافت و رنگ آنها را خيلي زيبا نشان مي دهد.
درون شهر هم سايه ها و روشنايي هاي شديدي وجود دارد كه مي تواند در عكس هاي سياه و سفيد جلوه بسيار زيبايي داشته باشد.

2.از تلطيف كننده ( Diffuser ) استفاده كنيد


قرار دادن يك Diffuser بين منبع نور و سوژه مي تواند نور شديد را كمي نرم تر كند و كنتراست ( تضاد نوري ) را كمتر كند تا جزئيات موجود در نور شديد و سايه هاي تيره بهتر ديده شوند.
Diffuser هاي زيادي براي خريد وجود دارند كه مي توانيد آن ها را تهيه كنيد، معمولاً Diffuser ها كوچك و قابل حمل هستند.بعضي مدل هاي آن آنقدر كوچك مي شوند كه مي توان آنها را در كيف دوربين جاي داد، و بعد با باز كردن آنقدر بزرگ مي شوند كه مي توان از آنها براي گرفتن عكس پرتره استفاده كرد.مشكل استفاده از Diffuser اين است كه بايد به يك شكل اين Diffuser را در جاي مناسب نگه داريد، و همه ما امكان استفاده از يك فرد براي كمك را نداريم.
ساده ترين راه براي مقابله با اين مشكل اين است كه دوربين را روي سه پايه بگذاريد و خود Diffuser را نگه داريد.اما پايه ها و نگه دارنده هايي وجود دارند كه مي توان Diffuser را بر روي آنها نصب كرد، مانند Wimberley Plamp II كه به شما اجازه مي دهد Diffuser را به سه پايه وصل كنيد.

۶ راه براي عكاسي در نور شديد


3.از رفلكتور (Reflector) استفاده كنيد
رفلكتور هاي موجود خيلي شبيه به Diffuser ها هستند، با اين تفاوت كه به جاي اينكه نور را از خود عبور دهند، آن را بازتاب مي دهند.رفلكتور را رو به منبع نوري مي گيرند تا نور را به قسمت هاي سايه شده سوژه بازتاب دهند و از تيرگي سايه ها كم كنند.بعضي شركت ها Diffuser هايي ساخته اند كه با اضافه كردن لايه اي مي توان آنها را به Reflector تبديل كرد. عكاسي بارداري
اگر نمي خواهيد هزينه كنيد مي توانيد از يك كاغذ سفيد به عنوان رفلكتور استفاده كنيد، و يا براي تأثير بيشتر مي توانيد از يك ورقه آلومينيوم استفاده كنيد ( اگر اين ورقه را به يك مقوا وصل كنيد استفاده از آن ساده تر مي شود ).
اگر به همراه خود رفلكتور نداشتيد بسياري وسائل هستند كه مي توانيد از آنها براي بازتاب نور استفاده كنيد. ( در مكان هايي كه حمل رفلكتور دشوار است، پوشيدن يك تي شرت سفيد به عنوان يك رفلكتور به شما كمك خواهد كرد. )
ساختمان هاي با رنگ روشن، آب و حتي شن همه نور را بازتاب مي دهند، شما فقط بايد بدانيد سوژه خود را چطور قرار دهيد كه بازتاب نور آنطور كه مي خواهيد روي سوژه بيفتد.

۶ راه براي عكاسي در نور شديد

منبع:

برترين ها

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.