پيشنهاداتي براي عكاسي از نوزادان

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

پيشنهاداتي براي عكاسي از نوزادان

قبلا هم مطلبي در اين مورد نوشته بودم كه به نكاتي از عكاسي كودكان در آن اشاره شده بود. در اين نوشتار به موضوعات ديگري از اين بحث با تمركز بيشتر بر عكاسي نوزادمي پردازيم.


قبل از اينك بخود بياييد كودكتان براي رفتن به مدرسه خانه را ترك مي‌كند. عكسهاي خانوادگي بخشي از زندگي شماست، بنابر اين سعي نماييد اولين‌هاي زيباي زندگي خود را در عكسها جاودانه سازيد.


بطور مرتب عكس بگيريد.از هر گام از مراحل رشد كودك عكس بگيريد، اولين لبخند، اولين حمام، اولين دندان، اولين راه رفتن و... نوزادان بسيار سريع تغيير مي‌كنند، سعي كنيد تمام ماحل رشد را قبل از اينكه جزئي از خاطرات شوند ثبت نماييد. يك روز از زندگي كودك از بيدار شدن و كش آمدن و لبخند نوزاد در صبح تا خميازه‌هاي شب را بتصوير بكشيد. يك روز كامل كودكتان را دنبال كنيد. با اين كار يك سري عكس خواهيد داشت كه هر چه از آن بيشتر بگذرد براي شما زيباتر و به يادماندني تر خواهد شد.


از احساسات كودك عكس بگيريداز تمام احساسات مختلف كودك عكس بگيريد: لبخند غرور آميز، اخم، گريه شديد و... كودكان احساسات خود را مخفي نمي كنند. اين احساسات كه حالاتي زيبا ازدوران كودكي هستند را در عكسها نشان دهيد.


از نزديك عكس بگيريدبراي اينكه عكسها از تاكيد و تمركز بيشتري برخوردار باشد تا جايي كه مي توانيد روي سوژه زوم نماييد. تا جايي كه سوژه تمام منظره ياب دوربين را پر نمايد به آن نزديك شويد. براي اينكه نزديكترين فاصله فوكوس دوربين را بدانيد منوال دوربين را نگاه كنيد.


زواياي مختلف را آزمايش كنيد.از عكاسي در همسطح چشمان نوزاد آغاز كنيد. كودك را روي شانه كسي بگذاريد يا چند لحظه اي نوزاد را روي مبل راحتي قراردهيدو از او عكس بگيريد. سپس حالات متفاوتي را آزمايش نماييد، مثلا يك صندلي كنار تخت برده، روي آن بايستيد و از بالاي آن عكس بگيريد.


از افراد ديگر فاميل همراه نوزاد عكس بگيريد.
از ديگر افراد فاميل با نوزاد عكس بگيريد، از خواهر بزرگتر در حال تغذيه نوزاد، پدر بزرگ كه با نوه خود بازي مي كند و مادر در حال شير دادن و... يك حالت جالب ديگر اين است كه دو كودك را در مقابل هم قرار دهيد و از عكس العمل ها و ارتباط چشمي آنها با يكديگر عكس بگيريد.


از يك زمينه ساده استفاده كنيد.
با تمركز بيشتر روي سوژه عكسي قويتر بدست مي‌آيد. سوژه را مقابل يك زمينه ساده قرا دهيد. معمولا با كمي حركت دادن دوربين يا چرخاندن آن به سمت چپ و راست مي توان عامل شلوغي و برهم زننده تمركز را در عكس حذف نمود.


از نور طبيعي استفاده كنيد.
شايد تعجب نماييد اگر بگوييم كه روزهاي ابري بهترين نور را براي عكاسي از مردم و پرتره فراهم مي‌نمايد. نور درخشان خورشيد باعث اخم كردن سوژه و ايجاد سايه‌هاي تند روي صورت مي‌شود. در روزهاي ابري نور ملايم روز چهره را زيباتر نشان مي‌دهد. فلاش را خاموش نموده و از نور ورودي از پنجره يا محيط باز براي گرفتن عكسي با نور ملايم و رنگهاي زنده از سوژه بهره ببريد.

منبع:

عكاسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.