ايده هاي خلاقانه براي عكاسي قسمت 4

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

ايده هاي خلاقانه براي عكاسي قسمت 4

11) انعكاس‎ها
تا حالا با شخصيت Doctor Strange در دنياي كتاب‎هاي كميك مارول آشنا شده‎ايد؟ جهان چند بعدي كه او بر آن تسلط دارد عجيب ولي زيبا است و ما را به ياد قلمرويي از آينه‎ها مي‎اندازد.
بازي كردن با انعكاس‎ها در تصاوير شما ممكن است نتايج زيبايي به همراه نداشته باشد ولي مي‎توانيد با آن‎ها ايده‎هاي خلاقانه‎اي را امتحان كنيد و فرصتي عالي است تا تعدادي پرسپكتيو بي‎همتا را به نمايش بگذاريد.  عكاسي كودك
تجربيات خود در عكاسي توسط انعكاس را با غروب و طلوع آفتاب تركيب كنيد تا بتوانيد چندين نقطه توجه متعدد به وجود آوريد كه باعث روشن بودن عكس نهايي و سطح بالاي جزئيات در آن شود. از آينه‎ها براي ساير ايده‎هاي اين مطلب استفاده كنيد تا به نتايج جالبي برسيد.
12) فواره‎ها (آب‎نماها)
در بحث عكاسي خلاقانه، هيچ سوژه‎اي بهتر از آب نيست. آب داراي خطوط بي‎پايان، هميشه در حال تغيير و در جريان است. آب نور را به شيوه‎هاي متعدد و زيبايي منعكس مي‎كند و در زمينه‎هاي زيادي وجود آن به چشم مي‎خورد.
عكاسي از فواره‎ها شروع خوبي است. اگر يك صحنه خاص را از دست بدهيد، سريعا دوباره شكل خواهد گرفت. اين قضيه به شما اجازه خواهد داد خود و دوربين‎تان را براي عكاسي آماده كنيد. با سرعت شاتر 1/500 ثانيه و ايزو پايين‎تر شروع كنيد. تصوير نهايي بدون اين كه از تاثير نهايي غافل شده باشيد جزئيات كافي دارد.
استفاده از عدد اف كمتر معمولا به شما اجازه مي‎دهد عمق ميدان بيشتري داشته باشيد كه در نور طبيعي عالي خواهد بود ولي زماني كه منبع نورپردازي مصنوعي است اثر آن كمتر مي‎شود. آتليه نوزاد
13) آتش
اجازه دهيد به ساير عناصر طبيعي توجه كنيم. آتش بدون شك به نسبت آب رفتار غيرقابل پيش‎بيني‎تري دارد.
البته، بايد جنبه‎هاي ايمني و سلامت را رعايت كنيد. مطمئن شويد كه در محيطي قرار داريد كه جريان هوا به خوبي برقرار است و مي‎توانيد اگر اتفاقي افتاد سريعا آتش را خاموش كنيد. حتي بهتر است فقط از شعله شمع يا شومينه خانه خود عكس بگيريد.
براي ثبت عكس شعله‎ها يا دود از سرعت شاتر حداقل 1/250 استفاده كنيد. اگر بخواهيد تاثيرگذاري كلي، به عنوان مثال درخشش و گرماي آتش، را به نمايش بگذاريد سرعت آهسته‎تر به كمك شما خواهد آمد. ببينيد زماني كه آتش تنها منبع نوري اتاق است تصاوير به چه شكل خواهند بود. 

14) شرايط وخيم جوي

هرگونه شرايط وخيم براي عكاسي عالي است يعني نور و تاريكي، خشم و شادي، ساختن و نابودي و غيره.
نيازي نيست براي نشان دادن خشم طبيعت در منطقه‎اي زندگي كنيد كه طوفان‎خيز است. ايده‎هاي متعددي براي عكاسي در يك شرايط آب و هوايي مرسوم‎تر هم وجود دارد. عكاسي از سيلابي از باران مانند بادهاي موسمي ايده جالبي است. حتي عكس از شرايط خشكسالي هم زيبا است.
عكاسي در مورد ثبت مستند جهان اطراف ما است و اگر تنها يك چيز ما را در ارتباط با هم قرار دهد و متحد كند، آن چيز شرايط آب و هوا است.
بدون شك، اكثر شرايط آب و هوايي زياد دوام نمي‎آورند و بدون هشدار قبلي ظاهر نمي‎شوند. بنابراين بهتر است آماده باشيد! به عنوان مثال ممكن است برف تا چند روز ببارد ولي احتمال زود آب شدن آن هم وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.