عكاسي از كودك، با موبايل مي شه؟

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

عكاسي از كودك، با موبايل مي شه؟

چگونه با دوربين موبايلمان عكس هاي بهتري بگيريم؟
موبايل ها بهترين و كم صداترين ابزار براي عكاسي از لحظات تصادفي هستند. در اينجا به ذكر نكاتي مي پردازيم تا بهترين استفاده ممكن را از نور و مگاپيكسل گوشي تان ببريد و تصاوير زيبايي در عكاسي كودك  ثبت كنيد. فرقي هم نمي كند كه آيفون داريد يا يك گوشي اندرويد يا حتي يك نوكياي قديمي، فقط كافي است اين نكات را رعايت كنيد. آتليه بارداري

1- رنگ
اگر عكس هايتان كدر هستند و انگار روز غبارآلودي عكس گرفته ايد، پس بهتر است به سراغ تنظيمات دوربين برويد و آيكون «cog» را فشار بدهيد. در اين قسمت مي توانيد كنتراست تصاوير را بالاتر ببريد تا تيره تر شوند و ديگر بي رنگ و رو نباشند و چهره ها نيز قشنگ تر به نظر برسند. كار ديگري كه مي توانيد براي كاهش «گرين» انجام بدهيد انتخاب عكسي است كه اندازه و كيفيت بهتري داشته باشد.

2- زمان
دوربين بعضي موبايل ها به خاطر تاخير دريچه «شاتر» مشهور هستند؛ تصوير خيلي بعد از صداي شاتر گرفته مي شود. اول صداي شاتر شنيده مي شود و چند لحظه بعد از آن، تصوير ثبت مي شود. در نتيجه وقتي در حال شمارش براي سوژه تان هستيد و مي گوييد: يك ... دو ... سه؛ با گفتن «دو»، دكمه دوربين را فشار بدهيد. بعد از فشار دادن دكمه كمي صبر كنيد و ثابت بمانيد تا تصويرتان محو نشود. با تمرين زياد، قلق كار دست تان مي آيد گرچه تصوير سوژه تان بسيار طبيعي مي شود چون قبل از آنكه ژست بگيرند از آنها عكس گرفته ايد.

3- نور
قانون مي گويد: «نور بيشتر، عكس بهتر» اگر دوربين تان فلش ندارد و تصاوير را نيمه تاريك ثبت مي كند، تصاويرتان را حذف نكنيد. به كمك نرم افزار تصحيح عكس مي توانيد تصاويري كه ظاهرا خراب شده اند را روشن تر كنيد. اگر برايتان ممكن است سوژه را به سمت زواياي نوراني هدايت كنيد و به خاطر داشته باشيد كه نور روي سوژه باشد نه پشت آن، در غير اينصورت تصوير ضد نوري از سوژه بگيريد؛ به اين معنا كه به آن سوي سوژه برويد در حدي كه شعاع كم نوري از چراغ خيابان به پشت سرتان بتابد. سپس به روي تاريكترين بخش هاي سوژه «فوكوس» كنيد. دوربين به كمك اين شيوه، متوجه نور كمِ تصوير شده و درصدد جبران آن برمي آيد.

4- تصاوير تار
آيا با دوربين تان تصاوير تار و لرزان مي گيريد؟ راهش اين است كه صاف بايستيد و همينطور كه دوربين به دست گرفته ايد به ديواري تكيه بدهيد يا بازوهايتان را به پهلوها بچسبانيد و آرنج ها را روي استخوان لگن قرار بدهيد. وقتي دكمه شاتر را فشار مي دهيد به مدت چندين ثانيه و بيشتر از معمول، انگشت تان را روي دكمه بگذاريد تا تصاوير به صورت ايستا ثبت شوند و تاخير دريچه شاتر هم جبران شود. مانند تيراندازان ماهر، هنگامي كه در حال فشار دكمه هستيد نفس تان را به بيرون بدهيد يا اينكه تايمري روي دوربين تان نصب كنيد و آن را لبه جايي قرار بدهيد تا ثابت و بي حركت باشد. تامين نور بيشتر باعث مي شود تا هنگام استفاده از سرعت بالاي شاتر، تصاوير دوربين تان تار نشوند و نياز نباشد در نور كم فوكوس كنيد.

5- تداخل
اطمينان حاصل كنيد كه قاب تلفن تان جلوي لنز دوربين قرار نگرفته باشد. اگر بالاي تصويرتان لكه سفيد رنگي وجود دارد، به دليل انعكاس فلش دوربين و برخوردش با كناره هاي ضخيم لنز دوربين است. نورهاي بيروني هم مي توانند باعث ايجاد گرين هاي سفيد در تصويرتان بشوند. در صورت بروز چنين اتفاقي با دست تان سايه باني بالاي سر لنز ايجاد كنيد.

6- تركيب بندي
به كار بستن اصول اساسي تركيب بندي باعث مي شود حتي به كمك دوربين هاي كوچك و معمولي هم بتوان تصاوير زيبا و برجسته ثبت كرد. از قانون يك سوم استفاده كنيد. هيچ گاه سوژه تان را در ميانه قاب نگذاريد، كنارتر ببريد و در يك سوم قاب قرارش بدهيد. اگر سوژه تان انسان است چشمش بايد در يك سوم بالاي قاب قرار داشته باشد.

7- نرم افزارها
استفاده از نرم افزارهاي رايگاني مانند «اينستاگرام» و «پيكسلاروماتيك» باعث زيبايي و درخشش تصاويرتان مي شود و حال و هوايي شبيه عكس هاي قديمي به آنها مي دهد. «فتوشاپ» و «فتوشاپ اكسپرس» يكي ديگر از نرم افزارهايي است كه به كمك آن مي توانيد تصاوير را قيچي يا پرنورتر كنيد. در ضمن، موقعيت ياب (GPS) دوربين تان را هم روشن كنيد تا جزييات مكاني هر عكس ثبت شود چرا كه بعدها مي توانيد مكان دقيق شان را پيدا و نقشه سفرتان را مشخص كنيد.
 
 عكاسي از كودك، با موبايل مي شه؟
 
منبع: برترين ها
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.