نقد و بررسي دوربين فيلمبردراي JVC GZ-HD7

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

نقد و بررسي دوربين فيلمبردراي JVC GZ-HD7

براي شما كاربران عزيز قصد داريم تا يكي از محصولات كمپاني جي وي سي را كه يكي از  توليد كنندگان در عرصه دوربين عكاسي و فيلم برداري است را نقد و بررسي كنيم كه اميدواريم مورد توجه شما قرار بگيرد.
در ابتدا بايد بگوييم كمپاني JVC با توليد و عرضه دوربين فيلم‌برداري ديگري از سري خانواده Everio، مدل‌هاي خود را ارتقا داد. اين مدل چيزي نيست جز دوربين فيلم‌برداري JVC مدل Everio GZ-HD7. اين مدل از دوربين‌هاي بسيار كارآمد و پيشرفته‌اي مي باشد كه توانايي فيلم‌برداري HD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ را ارائه كرده است. شما با اين دوربين زيبا به راحتي قادر مي باشيد لحظه‌هاي به ياد ماندني خود را با بالاترين كيفيت و رزولوشن ممكن ثبت و ضبط كرده، آن‌ها را با دوستان خود به اشتراك بگذاريد. آتليه بارداري عكاسي نوزاد

راحتي كار، كاربرپسند بودن، مشخصه‌هاي خوب و كارآمد، تكنولوژي پيشرفته و تنظيمات دستي همگي در كنار هم از دوربين فيلم‌برداري JVC مدل HD Everio GZ-HD7 يك دوربين بسيار خوب و كارآمد ساخته‌اند كه مطمئنا از كار با آن راضي خواهيد بود.در ادامه سعي خواهيم كرد بررسي كوتاهي بر روي اين دوربين زيبا داشته باشيم.

گفتنيست  هارد ديسك داخلي دوربين فيلم‌برداري JVC مدل Everio GZ-HD7 يك هارد ديسك ۶۰ گيگابايتي است كه حداكثر تا ۵ ساعت به صورت HD و با رزولوشن كامل ۱۰۸۰×۱۹۲۰و با سرعت بالاي ۳۰ مگابايت در ثانيه كار مي‌كند. اين دوربين جهت ارائه بهترين عكس‌هاي ممكن به سه عدد CCD و لنز فوجينون (Fujinon) مجهز شده است. از ديگر ويژگي‌هاي دوربين فيلم‌برداري JVC مدل Everio GZ-HD7 مي‌توانيم به لرزش‌گير اپتيكال، تنظيمات تمام دستي متعدد، اتصالات چندگانه‌ (Component) ديجيتال، قابليت‌هاي ويرايشي و نرم‌افزار كارآمدي براي آرشيو كردن فايل‌ها اشاره كنيم بعلاوه، قابليت HD Everio Share Statio نيز براي انتقال آسان فايل‌ به ديسك DVD در نظر گرفته شده مي باشد.

بهتر است بدانيد  در دوربين فيلم‌برداري JVC مدل GZ-HD7 علاوه بر قابليت عالي ضبط به مدت ۵ ساعت و با به‌ترين كيفيت Full HD، به كاربر امكان داده شده تا براي حداكثر ۷ ساعت با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۴۰در مود SP نيز كار كند. بعلاوه، حالت ۱۴۴۰CBR نيز با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۴۰و حداكثر ظرفيت ۵ ساعت نيز در نظر گرفته شده مي باشد. دوربين فيلم‌برداري JVC مدل Everio GZ-HD7 با فرمت MPEG2 Transport Stream نيز سازگاري دارد. فيلم‌هاي ضبط شده با اين دوربين جالب را مي‌توان بر روي ديسك‌هاي دي وي دي Blu-ray و با استفاده از نرم‌افزار ارائه شده ضبط نمود.
بايد خاطر نشان كنيم براي داشتن بهترين، درخشان‌ترين و واقعي‌ترين رنگ‌هاي ممكن از سه عدد CCD استفاده مي‌گردد كه هر كدام اندازه‌اي برابر با ۱٫۵ اينچ دارند. هر كدام از اين حس‌گرها براي تشخيص يك رنگ خاص به كار مي‌روند: قرمز، سبز و آبي. علاوه بر اين، به منظور ثبت دقيق جزييات بر روي ‌CCD تكنولوژي فوجينون در ساختار لنز دوربين فيلم‌برداري JVC مدل Everio GZ-HD7 بكار رفته است كه تنها در دوربين‌هاي پيشرفته به كار مي‌رود.
اين تكنولوژي توانايي زوم اپتيكال ۱۰ برابر را نيز به همراه آورده است كه در نوع خود، عملكردي عالي و تقريبا با همان درخشاني (۱٫۸-۱٫۹F) و در طول محدوده زوم mm 33 mm ~3.3= f و با بهره‌گيري از سه لنز كروي كارآمد ارائه مي‌كند. لنز دوربين با لايه‌اي از پوشش ضد انعكاس EBC پوشانده شده است و به اين صورت، از افت كيفي لنز كه از انعكاس نور بر سطح آن ناشي مي‌شود جلوگيري مي‌شود. براي حفظ اين كيفيت، لرزش‌گير اپتيكال در نظر گرفته شده است كه از افت سيگنالي كه به خاطر عمل‌كرد لرزش‌گير الكترونيكي حاصل مي‌شود جلوگيري مي‌كند. به طور خلاصه مي توانيم اينگونه بگوييم كه دوربين فيلم‌برداري JVC مدل Everio GZ-HD7 يك دوربين پيشرفته با قابليت‌هاي عالي ضبط است كه در صنعت فيلم‌برداري ارزش خود را به خوبي نشان داده مي باشد.
    در ادامه بايد بگوييم  دوربين فيلم‌برداري JVC مدل GZ-HD7 به سه رابط ديجيتال مجهز مي باشد كه اعم از: USB، HDMI و i.LINK. USB عمدتا براي حفظ فايل‌ها به كار مي‌رود، HDMI نيز براي مرور ديجيتال تصوير بر روي صفحه نمايش‌هاي بزرگ.
    شما قادر هستيد با به كارگيري كابل USB 2.0   دوربين را به دستگاه رايت دي ودي JVC DVD Burner متصل كنيد و به اين ترتيب، فايل‌هاي خود را با استفاده از Share Station بر روي ديسك‌هاي DVD-R و DVD-RW رايت كنيد. Share Station به شما امكان مي‌دهد عكس‌هايي ديجيتال با فرمت JPEG ايجاد كنيد. در اين دوربين از ديسك‌هاي دولايه‌اي DVD-R نيز پشتيباني مي‌گردد.
شما  با برنامه ديگري كه ارائه شده كه برنامه Cyberlink BD Solution نام دارد كه به كمك آن قادر هستيد فايل‌هاي خود را با استفاده از كامپيوتر ويرايش و در عين حال، آرشيو نماييد. اين برنامه PowerDirector براي ويرايش فيلم‌هاي ويديويي HD، PowerProducer براي داشتن ديسك‌هاي Blu-ray و DVD-Video، و PowerCinema براي مديريت فايل‌هاي HD و پخش مجدد آن‌ها را شامل مي‌شود. از لوازم جانبي اختياري اين دوربين نيز مي‌توان به لنز ۴۶ ميلي‌متري تله فتو و لنز ۴۶ ميلي‌متري وايد، شارژر باتري و سه عدد باتري اضافي اشاره نمود.
همچنين  دوربين فيلم‌برداري JVC مدل Everio GZ-HD7نيز مانند بسياري از دوربين‌هاي فيلم‌برداري ديگر به كاربر امكان مي‌دهد در مود ۱۶:۹ بتواند فيلم‌ها و عكسهاي خوبي با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ بگيرد.
در اين دوربين فلاش داخلي در نظر گرفته نشده است، به همين خاطر عكس‌هايي كه در فضاي بسته گرفته شده‌اند تا اندازه‌اي دانه دانه مي باشند. به عبارت ديگر، انتظار نداشته باشيد عكس‌هايي كه در قطع A4 چاپ مي‌شوند كيفيت مطلوبي داشته باشند. خروجي USB، Firewire و HDMI و زوم فوجينون ۱۰ برابر (Fujinon) از ديگر امكانات آن مي باشند.
در مجموع مي توانيم بگوييم دوربين فيلم‌برداري JVC مدل GZ-HD7 طراحي بسيار خوب و در عين حال زيبايي داراست و بسيار خوش‌دست مي باشد. كافي است اين دوربين  فوق العاده را در دست بگيريد تا استحكام آن را در دست حس كنيد. بدنه‌ آن مشكي رنگ است و وزني برابر با ۰٫۷ كيلوگرم داراست.
ويژگيهاي Everio GZ-HD7
از ويژگي هاي مهم و بارز دوربين فيلم‌برداري JVC مدل Everio GZ-HD7 مي توانيم به موارد زير اشاره كنيم:

۱• كيفيت خوب فيلم‌برداري
۲• ظرفيت ضبط حداكثر ۵ ساعت با بهترين رزولوشن
۳• تنظيمات دستي عالي
۴• طراحي زيبا
۵• خروجي USB، Firewire و HDMI
۶• لنز زوم اپتيكال فوجينون ۱۰ برابر (Fujinon)
۷• زوم ديجيتال ۲۰۰ برابر
۸• توانايي فيلم‌برداري HD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰
۹• رينگ فوكوس دستي و فوكوس كمكي
۱۰• لرزش‌گير اپتيكال
۱۱• تكنولوژي Pixel Shift
۱۲• سه عدد CCD با اندازه ۱٫۵ اينچي
۱۳• رابط‌هاي كاربري ديجيتال چندگانه
۱۴• قابليت ويرايش و آرشيو به صورت پيش‌رفته در كامپيوتر
۱۵• ابعاد: ۹۱×۷۷×۱۸۶ ميلي‌متر
۱۶• وزن: ۰٫۷ كيلوگرم

منبع:

عكاسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.