با امكانات دوربين Sony DCR-SR47 بيشتر آشنا شويد

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

با امكانات دوربين Sony DCR-SR47 بيشتر آشنا شويد

براي شما كاربران عزيز قصد داريم تا يكي از محصولات كمپاني سوني را كه يكي از بزرگترين توليد كنندگان در عرصه دوربين عكاسي و فيلم برداري است را نقد و بررسي كنيم كه اميدواريم مورد توجه شما قرار بگيرد.
در ابتدا بايد بگوييم دوربين فيلم‌برداري سوني مدل DCR-DVD610  دوربين ديگري است كه در اين‌ مقاله معرفي مي‌گردد. دوربين فيلم‌برداري سوني مدل DCR-DVD610  به شما اين امكان مي‌دهد ويديوي خود را مستقيما بر روي DVD يا هر ابزار ديگري ضبط كنيد. اين دوربين زيبا به قابليت ضبط هيبريدي، ميكروفون داخلي براي زوم صدا، دكمه‌ي Quick On، زوم اپتيكال ۴۰ برابر، زوم ديجيتال ۲۰۰۰ برابر و صفحه‌نمايش لمسي ۲٫۷ اينچي مجهز مي باشد.در ادامه سعي خواهيم كرد بررسي كوتاهي بر روي اين دوربين زيبا داشته باشيم.
گفتنيست با شما دوربين فيلم‌برداري سوني مدل DCR-DVD610 به راحتي قادر هستيد فيلم‌برداري كنيد و ويديوهاي خود را با ديگران به اشتراك بگذاريد. تنظيمات ساده و مشخصه‌هاي كارآمدي در اين دوربين ارائه شده مي باشد. صفحه نمايش اين دوربين جالب نيز يك صفحه نمايش لمسي ۲٫۷ اينچي با نسبت ۱۶:۹ است كه حالت وايداسكرين دارد و در كنار زوم‌هاي اپتيكال و ديجيتال كارآمدي كه ارائه شده كيفيت خوبي را تجربه خواهيد نمود. لرزش‌گير به كار رفته در DCR-DVD610 از نوع Super Steady Shot است. از ديگر مزيت‌هاي به كار رفته در اين دوربين جذاب مي‌توان به تكنولوژي Super NightShot® Plus اشاره نمود كه در نور بسيار كم هم به داشتن عكس‌هايي بسيار خوب و باكيفيت كمك زيادي مي‌نمايد.عكاسي نوزاد آتليه نوزاد
CCD به كار رفته دوربين فيلم‌برداري سوني مدل DCR-DVD610   از نوع HAD™ است و ۸/۱ اينچ اندازه دارد. تعداد پيكسل‌هاي موثر اين حس‌گر ۳۴۰٫۰۰۰ است كه به ثبت جزييات هر چه دقيق‌تر و كارآمدتر كمك زيادي مي‌كند و به اين صورت، ويديوي شما بسيار دقيق، واضح و پر از جزييات خوب خواهد بود.
همچنين زوم اپتيكال  دوربين فيلم‌برداري سوني مدل DCR-DVD610  به بزرگ‌كردن هر چه به‌تر تصوير كمك مي‌كند. زوم ديجيتال آن نيز به بزرگ‌نمايي‌هاي ديجيتال با ميزان اعوجاج كم‌تر تصوير مي‌انجامد. لنز‌ به كار رفته در دوربين فيلم‌برداري سوني مدل DCR-DVD610  از نوع كارل زايس Vario-Tessar است كه عمدتا براي دوربين‌هاي جمع و جور طراحي شده‌ مي باشد. اين لنز دقت و كيفيت خوبي داراست.

علاوه بر اينها كيفيت صدا و تصاوير ديجيتال DVD با فرمت MPEG2 در مقايسه با MiniDV تا اندازه‌ي زيادي به‌تر مي باشد. بعد از بستن ديسك بر روي دوربين فيلم‌برداري، امكان اجراي ديسك مورد نظر در بيش‌تر DVD پليرها، كامپيوترها، پخش‌كننده‌هاي Blu-ray Disc™ و كنسول‌هاي بازي PlayStation® ۳ ميسر مي‌باشد.

همان طور كه قبلا توضيح داديم  تنوع فرمت‌هاي DVD نوعي سادگي و كاربري ساده‌ را براي اين دستگاه‌ها به همراه آورده مي باشد. با برخورداري از DVD+RW ديگر نيازي به بستن ديسك نخواهد بود؛ فقط كافي است ديسك مورد نظر را در پخش‌كننده‌ي DVD يا Blu-ray Disc™ قرار دهيد تا اجرا گردد.
بد يست بدانيد تكنولوژي ضبط هيبريدي براي انتقال هر چه ساده‌تر ويديوها و تصاوير ديجيتال از دوربين فيلم‌برداري به ديگر ابزارهاي نمايشي سازگار بسيار كارآمد عمل مي‌نمايد. تصاوير خود را مي‌توانيد بر روي DVD، يا يكي از كارت‌هاي حافظه‌ي Duo™ يا PRO Duo™ ضبط كنيد. تصاوير ضبط شده‌‌ يا تصاوير موجود روي DVD را مي‌توان مستقيما با پخش‌كننده‌هاي DVD، كامپيوترها، پخش‌كننده‌هاي Blu-ray Disc™ و حتا كنسول‌هاي بازي PlayStation® ۳ اجرا نمود.
مي توانيم از ديگر ويژگي‌هايدوربين فيلم‌برداري سوني مدل DCR-DVD610  به ميكروفون زوم داخلي اشاره كنيم كه صدا را به صورت دالبي ۵٫۱ كاناله پخش مي‌كند و فوكوس صوتي خوبي را نيز ارائه مي‌نمايد.
همچنين صفحه نمايش ۲٫۷ اينچي دوربين فيلم‌برداري سوني مدل DCR-DVD610  نيز با نسبت ۱۶:۹ طراحي شده و كيفيت و وضوح خوبي دارد. اين صفحه نمايش تا زاويه‌ي ۲۷۰ درجه‌اي قابليت چرخش دارد و تصاوير را به صورت شارپ و با جزييات خوب نمايش مي‌دهد.
قابل ذكر است  باتري‌هاي شارژي يون ليتيوم سوني بر خلاف باتري‌هاي NiCad (نيكل كادميومي)، كيفيت خود را در اثر شارژهاي مختلف از دست نمي‌دهند. به همين خاطر به راحتي مي‌توانيد بدون هر گونه نگراني نسبت به عمر باتري‌ها، آن‌ها را شارژ كنيد و مشكلي هم پيش نخواهد آمد.
شما اگر بخواهيد فوكوس را به صورت دستي تنظيم نماييد قادر مي باشيد از پانل لمسي اين دوربين استفاده كنماييد. به كمك فوكوس دستي به راحتي مي‌توانيد دوربين خود را در هر كجا كه باشيد، صرف نظر از شرايط فيلم‌برداري، به صورت دستي تنظيم كنيد و كيفيت خوبي هم خواهيد داشت.
در ادامه بايد بگوييم سيستم Super NightShot® Plus Infrared نيز با به كارگيري مود «شاتر آرام»، به شما امكان مي‌دهد در شرايط كم‌نور و حتي در تاريكي مطلق هم رنگ و كنتراست خوبي را داشته باشيد.
توجه كنيد كه، مودهايي هم براي انتخاب صحنه‌ي تصويربرداري ارائه شده كه حالت‌هاي مختلفي مانند اتوماتيك، Twilight، Candle، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازي، منظره، پرتره، Spotlight، ورزشي، ساحل و برف را شامل مي‌گردند. در صورت تمايل مي‌توانيد از افكت‌هاي مختلفي مانند Monotone، Sepia يا Pastel هم براي هر چه بيش‌تر جذاب شدن تصاوير خود بهره ببريد. به عنوان يكي ديگر قابليت‌هايدوربين فيلم‌برداري سوني مدل DCR-DVD610  مي‌توانيم به نشان‌گر ميزان عمر باتري دوربين بر روي صفحه نمايش اشاره كنيم. اين كار تنها با فشار دادن يك دكمه ميسر مي باشد.
ويژگيهاي سوني  DCR-DVD610
از ويژگي هاي مهم و بارز دوربين فيلم‌برداري سوني مدل DCR-DVD610  مي توانيم به موارد زير اشاره كنيم:
۱• حس‌گر ۸/۱ اينچي CCD
۲• پشتيباني از كارت‌هاي حافظه PRO Duo يا Duo™
۳• توانايي ضبط هيبريدي
۴• زوم اپتيكال ۴۰ برابر
۵• زوم ديجيتال ۲۰۰۰ برابر
۶• صفحه نمايش ۲٫۷ اينچي با نسبت ۱۶:۹
۷• ميكروفون داخلي براي زوم صدا
۸• صداي دالبي ۱/۵ كاناله
۹• لرزش‌گير اپتيكال Super SteadyShot
۱۰• سيستم Super NightShot® Plus Infrared براي كار در تاريكي

منبع:

عكاسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.