چند نكته درباره عكاسي از كودكان

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

چند نكته درباره عكاسي از كودكان

عكاسي از كودكان يكي از جذاب‌ترين و در عين حال پراسترس‌ترين انواع عكاسي است. براي عكاسي از كودكان بايد صبور باشيد. كودكان گاهي خندان و سرزنده و گاهي كسل و گريان مي‌شوند. نكاتي كه در اين مطلب ارائه شده است مي‌تواند براي عكاسان تازه‌كار در هر آتليه كودك كه دوست دارند اين ژانر را به صورت حرفه اي دنبال كنند مفيد باشد.

1) براي بهترين و ارزنده ترين لحظه آماده شويد: حتما قبل از روز تعيين شده براي عكاسي كودكان را در خانواده ملاقات كنيد تا از نام كوچك، روحيه، علايق و سرگرمي‌هاي كودك مطلع شويد. در عين حال به محيط خانه و اطرافش توجه كنيد و محل و پشت زمينه‌هاي مناسب براي عكاسي را زير نظر داشته باشيد. اين اقدام به شما كمك مي‌كند تا با زمينه فكري آماده‌تري براي عكاسي از كودك را داشته باشيد.


2) از قدرت لبخند غافل نشويد: با لبخند با كودك رو به رو شويد و محيط را از حالت جدي به محيطي دوستانه بدل كنيد تا كودك در برابر شما و دوربين احساس راحتي كند.


3) توجه شان جلب كنيد :از آنجايي‌كه كودكان معمولا كنجكاو هستند به راحتي مي‌توانيد آن ها را با نشان دادن شي عجيبي كه ممكن است تا به حال آن را نديده باشد سرگرم كنيد و عكس‌هاي طبيعي و جالبي از از او ثبت كنيد


4) پشت زمينه را از پيش تعيين كنيد: هرچند پشت زمينه براي يك عكاس در استوديو بسيار قابل كنترل‌تر است اما بهتر است از كودكان در محيط ‌هايي كه با آن آشنايي دارند و در آن احساس آزادي عمل مي‌كنند عكس‌برداري كنيد.

 

عكاسي از كودكان،آتليه عكاسي كودكان,عكاسي كودكان


5) عكس‌هاي طبيعي جذاب‌ترند: هيچ وقت كودك را مجبور به ايستادن و يا نشستن در محيطي نكنيد. در اين زمان دوربين را كنار بگذاريد و كمي او را به بازي دعوت كنيد و بگذاريد دوباره آرامش خود را به دست آورد بهترين وضعيت زماني است كه كودك با دوچرخه و ديگر وسايلش مشغول بازي است.


6) ابزار هاي مناسب عكاسي را همراه داشته باشيد: از دوربين‌هاي سريع و لنزهاي پر سرعت استفاده كنيد. حتما لنزهاي مختلف وايد و تله و ...، نورهاي كمكي كه به آنها نياز خواهيد داشت و باطري و كارت حافظه اضافي همراه داشته باشيد.


7) لحظه‌ها را شكار كنيد: عكاسي از كودك كار بسيار دشوار است و نياز به سرعت عمل بالا دارد. هميشه انگشتان بايد آماده فشردن شاتر و چشم هايتان شكارچي لحظات باشد.

 منبع:

بيتوته

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.