آموزش عكاسي از صحنه هاي غير جذاب

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

آموزش عكاسي از صحنه هاي غير جذاب

 گاهي اوقات، در يك صحنه چيز زيادي براي عكس گرفتن وجود ندارد: هيچ چيزي حركت نمي كند، يا آن صحنه فاقد يك سوژه قوي است. شما – عكاس – چطور به چنين صحنه اي جذابيت مي بخشيد؟ در اين مقاله كوتاه دو نكته مطرح شده است كه مي تواند آن عكس غير جذاب را كمي زنده تر و پر انرژي تر كند.
از جزئيات عكاسي بارداري در آتليه بارداري عكس بگيريد

يكي از نكاتي كه من به عنوان يك خبرنگار روزنامه جوان ياد گرفتم، توجه به جزئيات بود. اين امر زماني كه من براي تهيه گزارش هايي فرستاده مي شدم كه شايد چيز زيادي براي گفتن نداشتند، خيلي به من كمك كرد. در يك مورد، من به افتتاحيه يك كتابخانه بسيار كوچك در يك شهر بسيار كوچك فرستاده شدم، و اگرچه باز شدن كتابخانه براي شهر و مردم جالب بود، اما حرف زيادي براي يك مقاله نداشت، و بنابراين من با جزئيات زياد در مورد آجرهاي شومينه، و ويژگي هاي ديگر ساختمان نوشتم.

اين مسئله گاهي اوقات در مورد عكاسي نيز صدق مي كند. جزئيات مي توانند مهم ترين بخش داستان باشند، يا در برخي موارد تنها بخش داستان. يك روز من با اين تراكتور در تصوير زير برخورد كردم (و به نظر مي رسد كه تعداد زيادي از آنها را پيدا كردم) كه در ميان چندين تُن تجهيزات كمتر جذاب ديگر در كنار جاده قرار داده شده بود، و بنابراين من بر جزئياتي تمركز كردم كه حس تراكتور را بدون ديدن كل تراكتور منتقل مي كردند.
[آموزش عكاسي]

جزئيات روي يك تراكتور اليور

و در بعضي مواقع ديگر، من داستان هايي را به كار مي برم كه لزوما مربوط به هنر نيستند. در يك داستان درباره رنگ سربي كه در بسياري از خانه ها در سيراكوس پيدا مي شود، من از يك لنز Nikon AF-S VR Micro-NIKKOR 105mm f/2.8G IF-ED براي به دست آوردن جزئيات استفاده كردم.
[آموزش عكاسي]

رنگ پوسته پوسته شده بر روي جداره يك خانه در سيراكوس براي داستاني در مورد سرب موجود در رنگ.

اما اين كل داستان را نمي گويد، كه مرا به نكته بعدي هدايت مي كند.
يك فيلتر كاهنده نور (ND) را امتحان كنيد، حتي اگر فكر مي كنيد نيازي به اين كار نيست

عكس قبلي (رنگ روي ديوار)، در اين خانه متروكه گرفته شده بود:
[آموزش عكاسي]

عكسي با نوردهي طولاني از يك خانه متروكه در سيراكوس براي داستاني درباره خطرات رنگ سربي

من تصاوير زيادي را بدون فيلتر كاهنده نور گرفته ام، اما استفاده از يك فيلتر B+W 77mm MRC 110M Solid Neutral Density 3.0 بر روي يك لنز Nikon AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR مرا قادر ساخت تا سرعت شاتر را در نور روز تا ۶ ثانيه افزايش دهم، كه به ابرها كمي حركت و به كل تصوير احساسي متفاوت با يك عكس ايستا از ساختمان مي دهد.

شما همچنين مي توانيد از يك فيلتر ND قوي استفاده كنيد تا تصاوير معمولي كه هر كسي مي تواند بگيرد را به چيزي كمي متفاوت تبديل كنيد.

اين همان تصوير بالاي صفحه در طلوع خورشيد است كه بدون فيلتر ND گرفته شده است:
[آموزش عكاسي]

عكس بالاي صفحه، بدون نوردهي طولاني

اما با فيلتر ND، توانستم يك نوردهي ۲۵ ثانيه اي براي گرفتن تصوير بالاي اين صفحه به دست آورم، كه در آن آب به يك ماتي مه آلود غليظ تبديل شد. اين بار از يك لنز Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM با يك فيلتر B+W 67mm SC 110 Solid Neutral Density 3.0 استفاده كردم.

آهسته: كتاب آموزش عكاسي با نوردهي طولاني

يكي از مزاياي جانبي طي كردن اين مسير (البته بر روي سه پايه) اين است كه مرا قادر ساخت تا هر بار از ايزو ۱۰۰ استفاده كنم، چون وقت داشتم تا سرعت شاتر را هرچقدر كه لازم است بيشتر كنم. اين كار انعطاف پذيري بسيار بيشتري در پس پردازش به من داد تا عكس را به دلخواه خودم ويرايش كنم.

شما براي پيدا كردن يك سوژه جالب چه كاري انجام مي دهيد؟

نويسنده: واسم احمد (Wasim Ahmad)

منبع:

لنزك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.