5 ترفند ساده اما حرفه اي براي چيدمان عكاسي

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

5 ترفند ساده اما حرفه اي براي چيدمان عكاسي

در اين مطلب اما مي‌خواهيم نكاتي تخصصي‌تر از عكاسي را به شما آموزش دهيم. لازم است يادآوري كنيم كه عكس خوب، صرفا نياز به دوربين خوب ندارد و شما مي‌توانيد با نگاهي خوب و آگاهي از علم و دانش عكاسي، عكس‌هاي خوبي برداشته و منتشر كنيد. عكاسي كودك

 

عكاسي از چيدمان

حتما شما نيز تصاوير بسياري را در شبكه‌هاي اجتماعي ديده‌ايد كه از چيدمان اشيا روي يك سطح برداشته شده‌اند، بسياري از اين تصاوير از بالا گرفته شده‌اند، بخش عمده‌اي از دليل زيبايي اين گونه از عكس‌ها به خاطر تناسب زاويه شان با ديد انسان است. براي عكاسي از چيدمان‌، لازم است چند نكته را در نظر داشته باشيد تا بتوانيد عكس‌هاي خوبي در آتليه كودك تهيه كنيد.

 

راهنماي عكس گرفتن, ترفندهاي عكس گرفتن

نكاتي براي عكس گرفتن

 

يك استوديو‌ي عكاسي خانگي بسازيد

براي داشتن يك استوديو‌ي خانگي لازم نيست كه حتما از فلاش‌هاي گران‌قيمت عكاسي استفاده كنيد. يك گوشه‌ نورگير از خانه را انتخاب كنيد و در روشن‌ترين ساعت روز، چيدمان‌خود را در‌ آن‌ فضا آماده كرده و از بالا عكاسي كنيد.

 

براي اينكه‌ نورپردازي يكپارچه‌اي در فضاي چيدمان‌تان داشته باشيد، بهتر است از يك صفحه‌ سفيد بزرگ در مقابل زاويه‌ تابش نور خورشيد استفاده كنيد؛ البته تجهيزات تخصصي‌اي براي اين كار در عكاسي وجود دارد اما يك مقواي‌ محكم سفيد يا حتي يك شيء سفيد بزرگ مسطح مي‌تواند تا حد بسياري به شما در نورپردازي فضاي چيدمان‌تان كمك كند. وقتي نور يكپارچه‌اي روي چيدمان شما تابيده شود، جلوه‌ بيشتري به اشيا مي‌دهد و در نتيجه عكس بهتري نيز خواهيد داشت.

 

چيدمان عكاسي,نكاتي براي عكس گرفتن

براي نورپردازي يكپارچه در عكس، از صفحه‌ سفيد بزرگ در مقابل زاويه‌ تابش نور خورشيد استفاده كنيد

 

دوربين را ثابت نگه داريد

در مطالب قبل نيز در اين باره توضيحاتي داده بوديم اما لازم است بار ديگر در اين مورد يادآوري كنيم كه تميز بودن لنز دوربين و ثابت بودن آن، تا حد بسياري از مات شدن يا اصطلاحا بلور شدن عكس‌هاي شما جلوگيري مي‌كند. اگر از دوربين‌ استفاده مي‌كنيد، سعي كنيد آن را با سه‌پايه  عمود بر سطح چيدمان در جاي خود محكم كنيد و اگر هم تلفن همراه براي عكاسي در دست داريد، سعي كنيد آن را با يك منوپاد به جاي مشخصي نصب كنيد.

 

اين كار به شما كمك مي‌كند كه از سرعت‌هاي كمتر در عكاسي استفاده كنيد و نوردهي بيشتري به چيدمان خود بدهيد كه در نتيجه عكس باكيفيت‌تري خواهيد داشت.

 

راهنماي نورپردازي براي عكاسي,آموزش عكاسي

سعي كنيد دوربين را با سه‌پايه  عمود بر سطح چيدمان در جاي خود محكم كنيد

 

از يك صفحه‌ چوبي استفاده كنيد

پيدا كردن يك صفحه‌ چوبي يا حتي سنگي كه چندان كاربردي ندارد، كار سختي نيست؛ حتي ممكن است صفحه‌اي كه روي‌ آن چيدمان انجام مي‌دهيد، سطح تميزي نباشد. اين كار به شما كمك مي‌كند كه چيدماني روستيك و دلنشين داشته باشيد. مي‌توانيد حتي بنا بر خلاقيت‌تان اين سطح را رنگ كنيد يا با پارچه‌اي متناسب با سليقه‌تان آن را بپوشانيد.

 

راهنماي نورپردازي براي عكاسي,آموزش عكاسي

با استفاده از صفحه‌ چوبي يا سنگي چيدماني روستيك و دلنشين داشته باشيد

 

زيبايي در عين سادگي

فراموش نكنيد كه منظور از چيدمان، تنها چيدماني از لوكس‌ترين اشيا يا نفيس‌ترين وسايل نيست. همين كه اشيا در عكس‌ شما با يكديگر تناسب و ارتباط درست بصري و حسي داشته باشند، با رعايت ساير نكات تكنيكي مي‌توانيد عكس بسيار زيبايي تهيه كنيد. 

 

اگر تناسب در چيدمان رنگ‌ها، فرم‌ها و حس و كاربرد اشيا رعايت شود، به مراتب نتيجه‌ بسيار مطلوب‌تري از يك چيدمان بدون تناسب اما از اشياي گران قيمت خواهيد داشت. در اين نوع عكاسي، سوژه‌ اصلي‌اي وجود ندارد، پس شما در واقع از كل فضا عكاسي مي كنيد و تمامي اشياي موجود در كنار هم بايد چيدمان زيبايي داشته باشند.

 

ترفندهاي عكس گرفتن,آشنايي با اصول عكاسي

منظور از چيدمان، تنها چيدماني از لوكس‌ترين اشيا يا نفيس‌ترين وسايل نيست 

منبع : chidaneh.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.