عكاسي مينيمال

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

عكاسي مينيمال

عكاسي مينيماليسم :

عكاسي مينيماليستي يك هنر كمتر شناخته شده است. بهره گيري از  تصاوير آرام ،  متمركز ساختن  كادر در عناصر اصلي براي خلق تركيبي بي نقص، صراحت بيان و سادگي از ويژگيهاي اين سبك از عكاسي بارداري  است.

اين سبك از عكاسي با طرح يك چالش با  تنطيم يك يا دو عنصر و حذف تمام اضافات در كادر به بيان يك موضوع  و پيام مي پرداد.

در تعاريف آمده است كه اساس هنر مينيمال خلاصه گرايي در فرم و تاكيد بر محتوا ي اثر است و پيش از آنكه به احساسات شخصي و بيان آنها علاقه مند باشد،سعي دارد از قوانين فيزيك و رياضي و استعاره و نشانه در خلق آثار استفاده كند.آتليه كودك

بنابراين مي توان عنوان كرد كه يك مكتب هنري است، مكتبي كه اساس آثار و بيان خود را بر پايه سادگي بيان روش‌هاي ساده و خالي از پيچيدگي معمول فلسفي و يا شبه فلسفي بنيان گذاشته‌است.

Minimal Photography

ويژگيهاي يك عكس مينيمال:

1- توجه بيننده را به شدت جلب مي‌كند: براي تاكيد بر روي يك سوژه يا قسمت كوچكي از عكس، راه‌هاي مختلفي وجود دارد از جمله كم كردن عمق ميدان. اما هيچ كدام مثل از كادر حذف كردن نقاط ديگري كه توجه بيننده را از سوژه‌ي اصلي پرت مي‌كنند جواب نمي‌دهد.

2- اين عكس‌ها از نظر تجاري حكم طلا را دارند: اگر اهل فروش عكس‌هايتان هستيد بدانيد كه عكس‌هاي ميني‌ماليستي خيلي خريدار دارند. يكي از مهم‌ترين دلايلش اين است كه عكس‌هاي ميني‌مال فضاي كافي براي افزودن متن تبليغاتي را دارند.

3- عكاسي مينيماليستي چالش‌برانگيز است: هر كسي مي‌تواند يك دوربين بردارد و براي خودش فرت و فرت از اين طرف و آن طرف عكس بگيرد. اما برخورد با يك منظره به نيت گرفتن يك عكس ميني‌ماليستي سخت‌تر است. بايد محل درست را پيدا كنيد، نقشه بكشيد و درست زمان‌بندي كنيد تا سوژه‌ي اصلي‌تان در جاي مناسب قرار بگيرد. اين چيزها حتي براي عكاسان باتجربه هم چالش‌برانگيزند.

– سادگي و ايجاز.

– تكرار و سريال گونه بودن.

– كاهش شي به اشكال اصلي هندسي، دقيق، خشك وبا كناره هاي تيز و استفاده از فرمهاي واحد.

– استفاده از رنگهاي عموماَسرد و صنعتي.

– نفي مفاهيم عميق فلسفي، سياسي و اجتماعي .

– نفي هر گونه تاريخ گرايي و تاكيد بر ادراك مستقيم، يكباره و كلي، مواجهه بيننده با شي.

از نكات قابل توجه ي اين سبك از عكاسي است.

منبع:

آرتي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.