آموزش عكاسي از چهره

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

آموزش عكاسي از چهره

با خواندن اين نكات ياد بگيريد چگونه عكس هاي پرتره حرفه اي بگيريد. در اين مطلب به شما آموزش مي دهيم براي عكاسي كودك در آتليه كودك از سر و شانه ها چگونه دوربين را تنظيم كنيد، عكس بگيريد و عكس را روتوش كنيد.

عكاسي از صورت نسبت به ساير شاخه هاي پرتره مي تواند به نظر كمي ملاحظه كارانه و حتي شايد گاهي بي روح به نظر بيايد. اما عكس گرفتن از صورت به شكلي صحيح يك هنر است، و در هر عكس پرتره اي يكي از مهمترين قسمت هاي عكس چهره مدل است.

عكس هاي حرفه اي از صورت و شانه ها هميشه لازم هستند، چه براي سايت شركت، چه براي عكس هاي مدرسه، عكس هاي چهره از هنر پيشگان و چه عكس هاي پاسپورت و كارت هاي شناسايي.

وقتي مي خواهيد براي يك مشتري عكس بگيريد قوانين جديد روي ميز مي آيد كه تفاوت بسيار زيادي با زماني دارد كه براي خودتان عكس مي گيريد. اين وظيفه شماست كه مشتري خود را در عكس خوب نشان دهيد، بنابراين هيچ راهي براي عكس آزمايشي و معمولي وجود ندارد (مگر اينكه مشتري اين را از شما بخواهد).

هدف از گرفتن چنين پرتره هايي، ثبت عكسي حرفه اي و تر و تميز از صورت و شانه هاي اوست. براي گرفتن چنين عكسي شما به يك نور لطيف و زيبا احتياج داريد، پس زمينه اي ساده و تميز و يك ژست كه هم جذاب باشد و هم نشان دهنده شخصيت سوژه، و ما بدست آوردن هر سه مورد ذكر شده را در اين مطلب به شما ياد خواهيم داد.

در طول اين مسير شما چندين مهارت كاربردي فتوشاپ را هم ياد خواهيد گرفت، مانند اعمال كردن يك سري تغييرات در چندين عكس به صورت يكجا، و همچنين راه هايي براي روتوش سريع ياد خواهيد گرفت (به همراه كمي دندانپزشكي ديجيتالي!).

پس ادامه مطلب را بخوانيد تا تمام مراحل گرفتن يك عكس حرفه از چهره را ياد بگيريد، از نورپردازي و عكاسي گرفته تا ويرايش و بهبود عكس.

براي گرفتن عكس پرتره حرفه اي دوربين را چگونه تنظيم كنيم

1- تجهيزات نورپردازي خانگي

اگر شخصي از شما خواست تا در محيط كارش از او عكس بگيريد، بايد بتوانيد سريع تجهيزات خود را در محل مربوطه قرار دهيد و با كمترين شلوغي و سر و صداي ممكن اين كار را انجام دهيد. استفاده از تجهيزات نورپردازي خانگي، شامل چند شاخه فلاش با يك چتر يا سافت باكس مي تواند براي گرفتن اين عكس مناسب باشد.

آموزش عكاسي از چهره


براي يك چيدمان ساده، يك منبع نوري را رو به پس زمينه قرار دهيد، و نور اصلي خود را رو به روي مدل بگذاريد، كمي بالا تر از ارتفاع صورت او و كمي هم با زاويه.

يك رفلكتور را هم در رو به روي نور اصلي و در سمت مخالف سوژه قرار دهيد، اين رفلكتور تقريباً مانند يك منبع نور سوم عمل مي كند، سايه ها را مي پوشاند و از كنتراست نور كم مي كند و نور را نرم تر مي كند، و در نتيجه عكس جالب تري به شما مي دهد.

2- نور را نرم كنيد

نوري كه مستقيماً از يك منبع نوري كوچك تابيده مي شود مانند Speedlite يا فلاش هاي ديگر خيلي خشن است كه زياد نور جذابي نيست.

براي نرم كردن نور، بايد از يك تلطيف كننده استفاده كنيم به صورتي كه منبع نوري را بزرگتر نشان دهيم.

آموزش عكاسي از چهره


براي اين كار مي توانيد نور را به ديوار بتابانيد و از بازتاب آن در عكس استفاده كنيد، يا مي توانيد از چتر يا سافت باكس استفاده كنيد. يكي از اين وسيله ها را به نور اصلي اضافه كنيد، و نور را طوري قرار دهيد كه تقريباً در رو به روي سوژه شما بتابد، و نه مستقيماً رو به صورت او، با اين كار نور در صورت او پخش مي شود.

3- مثال هايي به مشتري خود نشان دهيد

قبل از اينكه عكاسي را شروع كنيد، ببينيد مشتري شما دقيقاً چه عكسي از شما مي خواهد. ممكن است يك عكس رسمي بخواهد، يا عكسي كمي به روز تر، و معمولاً با نشان دادن چند نمونه از عكس هاي مختلف مشتري بهتر مي تواند تصميم بگيرد كه چه عكسي مي خواهد.

آموزش عكاسي از چهره


پس قبل از عكاسي، نمونه اي از عكس هاي پرتره از چهره را چاپ كنيد و به مشتري خود نشان دهيد، و حالت هاي ممكن براي عكاسي را براي او شرح دهيد. آنها بايد بخندند يا جدي باشند؟ يقه پيراهنشان باز باشد يا بايد كاملاً رسمي لباس بپوشند؟ اينها همه بايد قبل از عكاسي مشخص شود.

4- پس زمينه اي تميز

خيلي مهم است كه پس زمينه عكس ساده و تميز باشد. از ديواري سفيد، كاغذي رنگي و روشن، و يا رفلكتور سفيد و بزرگ استفاده كنيد، مانند كاري كه ما در اين عكس انجام داديم.

آموزش عكاسي از چهره


يكي از منابع نوري را رو به پس زمينه قرار دهيد، و قدرت آن را نسبت به عكسي كه مي خواهيد تغيير دهيد. فلاش با قدرت كامل مي تواند پس زمينه را كاملاً سفيد كند، در حالي كه اگر قدرت فلاش را كم كنيد پس زمينه به رنگ خاكستري در مي آيد. اگر در محيط باز عكس پرتره مي گيريد، از ديافراگمي باز استفاده كنيد تا پس زمينه را كاملاً محو كنيد.

5- تنظيمات دوربين

وقتي از فلاشي استفاده مي كنيد كه روي دوربين نصب نشده است (فلاش اكسترنال)، دوربين را روي مد Manual قرار دهيد، ISO را روي ۱۰۰ بگذاريد، و سرعت شاتر را بين ۱/۲۰۰ تا ۱/۲۵۰ ثانيه بگذاريد، سرعت شاتر بستگي به سرعت سينك (Sync Speed) دوربين شما دارد.

آموزش عكاسي از چهره


ديافراگم را روي f/11 تنظيم كنيد، و چند عكس آزمايشي بگيريد. اگر عكس شما بيش از حد روشن شد، يا ديافراگم را كمي ببنديد و يا از قدرت نور ها بكاهيد، اين كار را مي توانيد با كم كردن قدرت فلاش يا دور كردن آن از سوژه انجام دهيد.

فاصله كانوني بيشتر براي عكس هاي پرتره مناسب تر است (البته تا يك حدي! اين طور نيست كه هر چه فاصله كانوني بيشتر باشد بهتر است!)، پس كمي عقب برويد و از زوم لنز استفاده كنيد.

6- ژست و حالت چهره

مانند هر عكس پرتره ديگري، خيلي مهم است كه سوژه شما راحت باشد، پس همين طور كه عكس مي گيريد با او صحبت كنيد، مي توانيد آهنگي هم بگذاريد تا فضاي راحتي داشته باشيد، به او دلگرمي بدهيد و او را تشويق كنيد.

آموزش عكاسي از چهره


از او بخواهيد بخندد، لبخند بزند و ظاهر جدي بگيرد، و زاويه ها و ژست هاي مختلفي را امتحان كنيد.

سريع كار كنيد اما مطمئن شويد كه چندين عكس خوب گرفته ايد كه مي توانيد براي انتخاب به مشتري نشان دهيد.

منبع:

برترين ها

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.