نكاتي درباره عكاسي كودك

آتليه كودك | آتليه نوزاد | آتليه بارداري

نكاتي درباره عكاسي كودك

عكاسي از كودك مي تواند يك تجربه واقعا دردناك باشد! آن ها بازي گوش هستند و مدام در حال دويدن مي باشند و البته گاهي اوقات هم لجباز مي شوند. ولي اين ها فقط قسمت كوچك ماجرا است. وقتي شما دوربين خود را آماده عكاسي مي كنيد با دو مشكل اساسي كه عكاسي از كودك دارد مواجه مي شويد: 1- صورت خود را رو به دوربين نمي گيرند! 2-بلافاصله در جهت پيش بيني نشده شروع به دويدن مي كنند.
5 نكته كاربردي براي عكاسي از كودك
عكاسي از كودك
1- كلمه “سيب” را از واژگان خود حذف كنيد

“سيب” گفتن در عكس باعث مي شود كه عكس شما مصنوعي به نظر رسد و حس واقعي اش را از دست بدهد.
2- عجله نكنيد

نگران نباشيد، كودكان در شرايط معمولي طبيعي تر رفتار مي كنند و اگر براي عكاسي از كودك او را دنبال كنيد، لبخند طبيعي را از آن ها مي گيريد و چيزي كه بدست مي آوريد لبخندي از روي اجبار و مصنوعي و خشك است.

اگر صبور باشيد و به آرامي كودكان را براي عكاسي از آن ها دنبال كنيد، در نهايت چيزي كه مي خواهيد را بدست مي آوريد.

عكاسي  كودك
3. كنار گذاشتن پدر و مادر

اين نكته احتمالا مهم تر از چيز هاي ديگر است.. شما بايد پدر و مادر را تحت كنترل داشته باشيد. اغلب والدين وسوسه مي شوند كه كودكانشان را براي همكاري در عكاسي مجبور كنند كه اين باعث وحشت كردن كودك مي شود.

البته اين مسئله طبيعي است، اگر شما يك مادر باشيد از كودكتان توقع داريد كه به حرف شما گوش كند، احترام گذارد و دستورات شما را انجام دهد به خصوص هنگام عكاسي از كودك. ولي زماني كه پدر و مادر هنگام عكاسي از كودكشان با خشم و عصبانيت در كنار شما مي ايستند، موجب مي شود كه كودك احساس ترس كند و شما به عنوان يك عكاس نتوانيد عكس هاي خوبي را ثبت كنيد.

شما مي تواني در ابتداي عكاسي از كودك، از پدر و مادر بخواهيد كه منتظر بمانند و يا براي چند ساعت آتليه عكاسي شما را ترك كنند تا مشكلات بالا براي شما پيش نيايد و فرصت اين را داشته باشيد كه با كودك ارتباط بر قرار كنيد و عكس هاي واقعي و زيبايي را ثبت كنيد.

عكاسي از كودك
4. اجازه دهيد كودك آزاد باشيد

كودكان را در يك محيط و پس زمينه محدود نكنيد و اجازه دهيد كه آزاد باشند هر جا كه دوست دارند بروند.

كودكان زماني كه شما از آن ها مي خواهيد كه كاري را انجام دهند همكاري بيشتري با شما مي كنند به شرطي كه كل زمان عكاسي از كودك را صرف دستور دادن به او مثل (“به آن جا نگاه كن”، “به اين جا نگاه كن”، “بنشين” و …) نكنيد و  در نظر داشته باشيد كه سوژه عكاسي شما حتما نبايد مستقيما به دوربين نگاه كند.

عكاسي از كودك
5. خودتان باشيد
ارتباط برقرار كردن با كوچكتر ها براي هر كسي آسان نيست و اگر نمي توانيد به خوبي با كودكان صميمي شويد نبايد انتظار داشته باشيد كه عكس هاي فوق العاده اي بگيريد.
بهترين روشي كه بتوانيد از كودكان عكس هاي زيبا بگيريد اين است كه آرام باشيد و عادي رفتار كنيد. كودكان درك بالايي دارند و اگر شما مقابل آن ها نقش بازي كنيد و خودتان نباشيد، آن ها هم متقابلا با شما رفتار خواهند كرد.
همچنين كودكان دوست دارند كه به آن ها با محبت و احترام رفتار كنيد، اگر اين نكته را رعايت كنيد در مقابل مي توانيد ارتباط خوبي با آن ها برقرار كنيد.

منبع:

گوگل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.